Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sygedage for ansatte der har været ansat under 3 mdr. Er der noget som kommunen betaler??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 191
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ansat en ny medarbejdter den 6 jan 2010. da hun har været ansat under 3 mdr. og har haft 2+3 sygedage indtil  nu er der så ikke noget med at kommunen betaler ... hvor finder jeg ud af det henne???

 

Ha en dejlig dag.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener at det er kommunen der skal betale i de første 2 måneder, men tror nok at det kræver, at du har udleveret DP200A til den ansatte.

Du finder DP200A her http://www.vejle.dk/page20410.aspx?emneid=6 Eller ring og snak med kommunen

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 191
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for det hurtige svar.. ;)

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 191
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

kan man bruge den samme hvis det er barnes første sygdag ???

 

Det gik rigtgi fint sidste gang.. :) Mange tak for det ..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det mener jeg går ind under samme forhold, som for lønmodtageren.

Hilsen

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi:

kan man bruge den samme hvis det er barnes første sygdag ???

Medarbejderen har ikke ret til løn under barnets 1. sygedag (medmindre ansættelsesforholdet er omfattet af en overenskomst, der bestemmer noget andet).

Jeg har aldrig hørt om, at man kan få refusion under barnets 1. sygedag.

 

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

mener du anden-sygedag??  jeg troede første-sygedag var dækket af kommunen.

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

omar:

mener du anden-sygedag??  jeg troede første-sygedag var dækket af kommunen.

Mange virksomheders personalepolitik giver medarbejderen fri med løn på børns 1. sygedag. Nogle firmaer har begrænsning på, hvor mange dage om året, børnenes alder etc.

Det er ikke særlig sædvanligt, at firmaerne giver frihed med løn i flere dage. Der er nogle overenskomster.

Mener medarbejdere i den finansielle sektor har ret til flere dage med løn - men som sagt, så er det ikke sædvanligt.

 

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan søge sygedagpenge hos kommunen, hvis virksomheden er omfattet af sygedagpengeforsikringen, ellera skal arbejdsgiveren betale de første 3 ugers sygdom selv. Når der er tale om en nyansat er der følgende krav, der skal være opfyldt

Medarbejderen skal have været tilknyttet arbejdsmarkedet alle dage de sidste 13 uger før han eller hun blev syg, og i denne periode have arbejdet i mindst 120 timer, eller

medarbejderen skal være berettiget til arbejdsløshedsdagpenge, uddannelsesgodtgørelse, etableringsydelse eller kursusgodtgørelse ydet som erstatning for arbejdsløshedsdagpenge, eller

have afsluttet en erhvervsmæssig uddannelse på mindst 18 måneder indenfor den seneste måned, eller 

være lærling med lærekontrakt eller elev i lønnet praktik som led i en erhvervsfaglig uddannelse.

Hvis ikke de krav er opfyldt, skal virksomheden udbetale lønnen (hvis der er tale om en funktionær) alligevel. Hvis der ikke er tale om en funktionær kommer det an på, hvad der er skrevet i ansættelsesaftalen.

Heidi, ring til medarbejderens kommune og bed om dagpengekontoret, de kan vejlede dig videre.

Angående spørgsmålet om barns 1. sygedag: Det er ikke en dagpengeberettiget sygedag men en fridag, som arbejdsgiveren måske/måske ikke betaler. Alle har ret til barns første sygedag, men det er langt fra alle, der får den betalt fra arbejdspladsen.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 191
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.

 

Tak for den gode svar, ja det er ikke helt nemt at finde ud af. Men jeg vil prøve og ringe til dem og spørger. :)

 

Heidi

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)