Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til rejseforsikring ved gentagne rejser

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

 

jeg skal atter ud til QC hos mine kinesiske leverandører. Jeg har flere gange undret mig om ikke der er et bedre alternativ til Europæiske rejseforsikring...

 

Er der nogen der kender til gode årsrejseforsikringer erhverv?

 

På forhånd tak

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Har tænkt over eksakt det samme, har set at flere kreditkort tilbyder rejseforsikring, uden købskrav via kortet. BEtingelserne nævner ikke erhverv som undtagelse, men er stadig ikke 100 % på at jeg er dækket.

 

Men ellers er der jo Gouda og en række andre alternativer.

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 01-11-2006 11:06:44 Forfatter: Thomas1974

BEtingelserne nævner ikke erhverv som undtagelse, men er stadig ikke 100 % på at jeg er dækket.







 



Hej Thomas. Vil bare sige, at når man rejser udenfor Europa skelner man ikke mellem erhverv og fritidsrejser, da den store post - nemlig sygdom og hjemtransport - er en ydelse man her betaler for. Det vil sige, at hvis du køber privat forsikring vil den altid dække sygdom og hjemtransport, også selvom du er på erhvervsrejse. Med mindre det er direkte undtaget i betingelserne.



Gav det mening?



Mvh,



Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rene. Må jeg spørge hvad du er utilfreds med hos Europæiske? Er det prisen eller produktet?



Mvh,



Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Camilla,

Tjekke lige din profil og kan se at vi her har at gøre med en "insider" fra branchen, så jeg vil da lige spørge om flg.

Har du erfaring med kreditkortselskabernes forsikringer?

Grunden til at jeg overvejer det er at jeg betaler godt 100 kr pr. dag hos europæiske selv indenfor Europa, mens jeg med disse kreditkortselskabers forsikringer, kan dækkes i et helt år i hele verden (og angiveligt incl. erhverv - har lige snakket med banken), for 400 - 1000 kr.

Men man vil jo gerne være 100 % sikker, hvis man står i udlandet og er kommet til skade.

Kreditkort selskaberne, stiller ingen krav om at man skal købe noget på kortet for at det dækker.

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Camilla,

 

Jeg har før hørt om de forskellige årsforsikringer som man kan få for en slik. Bl.a. ved jeg at Lån%Spar Bank tilbyder en til 200-300Kr./år.

 

Jeg nægter at tro at den er ligeså god som Europæiskes dækninger.

 

På den anden side så mener jeg også at der bør findes et bedre alternativ til Europæiske da de formentlig tager overpriser retfærdiggjort af deres Brand Value.

 

Jeg håbede på at der var nogen der havde fif til en god løsning. Det hænner jo at man finder herinde

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 01-11-2006 11:28:27 Forfatter: Thomas1974

Hej Camilla,



Har du erfaring med kreditkortselskabernes forsikringer?







 



Nej det har jeg ikke. Hvis forsikring er det de sælger? Det er vel ikke deres eget forsikringsselskab?



 



Man kan godt forestille sig at de kan tilbyde en så billig præmie fordi de rammer et ret sikkert segment. Unge m/k''er der flyver verden rundt på forretningsrejse. Det kan være der er et par blodpropper blandt de mest stressede, men risikoen er sandsynligvis ret lille.



Men du må da have et sæt betingelser? Eller en hjemmeside du kan henvise til? Jeg kigger det da gerne hurtigt igennem ...



Jeg har selv været i International Heatlh Insurance danmark A/S - de er gode, men også ret dyre. Måske er de blevet mere konkurrencedygtige efter de er solgt til en UK virksomhed ... ?



Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 01-11-2006 11:32:52 Forfatter: svendsen-interceptor

Hej Camilla,






Jeg har før hørt om de forskellige årsforsikringer som man kan få for en slik. Bl.a. ved jeg at Lån%Spar Bank tilbyder en til 200-300Kr./år.










 



Hej Rene



200-300 kr årligt? Det må da være for rejser i Europa udelukkende eller hvad?



Jeg vil nu ellers mene at hvis Lån og Spar Bank vil sætte navn til, så må det da være en lødig forsikring.



 



www.ihi.dk - de er også gode, men priserne er også derefter.



 



Mvh,



Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Camilla,

Det er i begge tilfælde gennem AIG

 

Lån og Spar bank - Mastercard - 400 kr gennem min fagforening


 

og Nordea - Mastercard Gold - 975 kr, giver lidt andre fordele


 

Punktet der interesserer mig er dækning i hele verden incl. afbestilling, samt særligt undtagelser for erhverv (som jeg ikke kan finde). Mit erhverv er konsulentarbejde, så undtagelsen omkring fysisk arbejde i LSB ser jeg ikke som det store prob.

Tak

Thomas

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Camilla,

 

som du kan se Thomas'' indlæg har han et tilbud på 400Kr.  Jeg kan ikke lige finde mit, men er overbevist om at det var verden.

 

Med til historien hører at det var i et samarbejde med DJØF. Men det reducerede kun den i forvejen lave pris med 150Kr...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)