Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

XAL export/import

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Fra  Nyit.dk ApS Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en ældre version af XAL og er ved at komme i database størrelses problemer, det koster 6500kr for 100MB xtra, jeg ved at det rækker MEGET længere end den tid virksomheden skal bestå (afvikles næste år)

Men jeg har fundet ud af at man kan vinde noget plads ved at udlæse hele databasen og indlæse den igen.

Er der nogen der ved hvordan?

På forhånd tak.

mvh

Jesper

 

PS. der er Version 3.50.1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så vidt jeg husker er C5, de "gl." versioner, bygget på samme database m.v. som XAL, så hvis det er korrekt findes mulighederne under Generelt

Her skulle være mulighed for eksport af databasen til komma-fil og efterfølgende import af samme fil. Herudover kan en re-indexering af databasen muligvis hjælpe. Den sidste mulighed skulle så være et punkt, som kaldes oprydning, idet den rydder op i gamle databaseversioner, som ikke anvendes mere.

Håber dette kan hjælpe.Big Smile

HUSK. Backup af XAL inden du begynder med ovenstående. Wink

Hilsen

Tilmeldt 10. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Fra  Nyit.dk ApS Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, ja det er korrekt at det er en forløber for C5, eller rettere C5 opkøbte vistnok XAL platformen i sin tid?

Anyway, en reindexering har vi prøvet, uden resultat, men jeg prøver lige at se om jeg kan finde noget under generelt der skulle indikere at databasen kan udlæses.

Backup er det jeg lever af at sælge, så bare rolig, jeg skal ikke forsøge noget uden ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nyit:

Tak for det, ja det er korrekt at det er en forløber for C5, eller rettere C5 opkøbte vistnok XAL platformen i sin tid?

Anyway, en reindexering har vi prøvet, uden resultat, men jeg prøver lige at se om jeg kan finde noget under generelt der skulle indikere at databasen kan udlæses.

Backup er det jeg lever af at sælge, så bare rolig, jeg skal ikke forsøge noget uden ;)

 

YesSkulle nævne det.

Du ved - Rigtige mænd tager ikke backup - Wink

Hilsen

Tilmeldt 10. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Fra  Nyit.dk ApS Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt, vi lever af de "rigtige mænd", de ringer nemlig bagefter ;)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Det er helt korrekt at du kan mindske databasen med en eksport/import men skal det batte skal du slette noget først eks. gamle regnskaber der er over 5 år gamle og dernæst eksport/importe igen.

Jeg går udfra at din XAL køre på Native databasen.

Det er ikke en helt lige til øvelse i de gamle  XAL'er i forhold til hvad man kan gøre i de nye C5'en som rigtig nok minder meget om XAL'en :-)

Hvis jeg var dig vil jeg betale en XAL konsulent en time for at reducere databasen for dig og spare bøvlet :-D

De bedste hilsner
fra en gammel C5/XAL koder

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu fik jeg lige tjekket op på den gamle version og der er jo masser at muligheder:

Se under Generelt/tilpasning/vedligeholdelse/multi

Man eksportere data til kommafilerne

Slette sin database og opretter en tom

og indlæser alle data igen, og laver en reindex

Basalt set - men det kan bøvle :-D

Tilmeldt 10. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Fra  Nyit.dk ApS Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det er værd at prøve :)

Hvorledes sletter du korrekt regnskaberne, der ligger nemlig helt tilbage fra 1995

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Enten via datamanipulationen, hvor du kan afgrænse på dato i de forskellige tabeller du ønsker data slettet fra, eller ved at lave en kørsel der rydder op. Men lige gyldig hvordan skal du holde tungen lige i munden :-)

/Bo

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)