Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regning på udkast?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man skulle have lavet en opgave i byen, og har fået et udkast som man ikke synes om og ikke mener man kan bruge til noget i sin virksomhed, er det så et krav at betale en faktura som er sendt for arbejdet udført til udkastet?

Jeg kan forstå at personen ikke vil arbejde gratis, men det er simpelthen ikke noget jeg kan bruge til noget.

Hvad er reglerne her?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du har bestilt og fået udført et stykke arbejde, så naturligvis er det noget du skal betale for, medmindre der en aftale om andet.

Normalt plejer man at aftale en pris for hvad det udkast koster, og når det så er lavet finder man en pris på det videre forløb.

Men er der ingen aftale må man jo formode at du afregner på timebasis.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis

Aftal derfor altid NO CURE NO PAY for ellers spilder du bare en masse penge.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal man godt nok ha tungen lige i munden... Sad

Der er tale om et grafisk stykke arbejde, hvor der skulle laves et produkt. Udkastet er så bare noget der er klasket sammen. Jeg kunne lave det i paint på 10 min.
Jeg synes absolut ikke at det er fair at man skal betale for sådan noget. Måske er det bare mig som er helt gal på den.

Jeg er selv udvikler, og kan da godt se at hvis man arbejder på et projekt og bruger MANGE timer på det, og kunden til sidst kommer og siger, nej jeg vil ikke have det alligevel at man så gerne vil have sine penge.
Men hvis man i f.eks et designudkast, laver noget vildt grimt, skal man så virkeligt betale for dette? Man aner jo ikke hvordan personen er til at starte med. 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ikke mange opl. du giver, men hvis intet er aftalt, så skal du heller ikke betale noget.

Formoder du har bedt om tilbud på et eller andet, og så må sælger/tilbudsgiver jo gøre klart at dette koster - ellers vil jeg da ikke mene du skal betale noget.

Mvh

Jesper

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Nu er det ikke mange opl. du giver, men hvis intet er aftalt, så skal du heller ikke betale noget.

Formoder du har bedt om tilbud på et eller andet, og så må sælger/tilbudsgiver jo gøre klart at dette koster - ellers vil jeg da ikke mene du skal betale noget.

Der er også stor meget forskel på et tilbud og et udkast!

Et tilbud er at få oplyst en pris, og det kan man naturligvis ikke tage sig betalt for, der kunne man så oplyse at det her grafiske udkast vil koste XXX kr at få udarbejdet.

Men beder man om et udkast har man dermed også automatisk accepteret at leverandøren skal udføre et stykke arbejde, som vedkommende naturligvis skal have betaling for.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Ja der er stor forskel på firmaerne også, og præcis hvad man aftaler.

F.eks kan du jo bede om udkast til et nyt køkken.

Tegninger mv. bliver udført - nogle firmaer tager sig betalt - andre ikke.

Jeg laver også selv tilbud - eller udkast om du vil, f.eks på bolig i Thailand, og hvis jeg ikke oplyser kunden om at dette altså vil koste penge, så synes jeg heller ikke det er rimeligt bagefter at opkræve noget.

Så synes ikke det er så ligetil som i beskriver.

Afhænger helt af hvad der er aftalt mellem parterne.

Dette er selvfølgelig blot min mening, uden juridisk baggrund.

Mvh

Jesper

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lært noget i dag.

Det er der ikke så meget at gøre ved. Dyre lærepenge. Men jeg har været af den overbevisning at et udkast er gratis, da det er et "forslag" til et samarbejde / produkt.

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

""Jeg har lært noget i dag.

Det er der ikke så meget at gøre ved. Dyre lærepenge. Men jeg har været af den overbevisning at et udkast er gratis, da det er et "forslag" til et samarbejde / produkt.""

Du kan jo få gratis juridisk bistand - inden du betaler.

I alle kommuner ( ofte på biblioteket ) sidder en jurist klar til at svare på spg.

Du skal møde op personligt.  Det koster ikke noget at høre om hans mening inden du evt. betaler Smile

Mvh

Jesper

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Du kan jo få gratis juridisk bistand - inden du betaler.

I alle kommuner ( ofte på biblioteket ) sidder en jurist klar til at svare på spg.

Du skal møde op personligt.  Det koster ikke noget at høre om hans mening inden du evt. betaler Smile

Vær opmærksom på at den gratis retshjælp der findes i kommunerne kun beskæftiger sig med privatpersoners sager og ikke bruger tid på erhvervsmæssige uoverensstemmelser.

Så det vil sandsynligvis være spild af tid at møde op når de ikke må rådgive om det pågældende emne.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)