Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso - hvad er bundgrænsen ?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Schou Larsen:

DesignYOU:

Brian Schou Larsen:
Korrekt. Det er på ingen måde en politisag. Men hvis debitor ikke har givet udtryk hvorfor hun ikke vil betale, så kan der nøjes med et betalingspåkrav. Men hvis debitor har indsigelse mod fakturaen, så skal der en stævning til.

Vil det sige jeg kan hvis "min talegaver rækker" overtale et firma til at sende mig en masse vare herefter bare nægte at betale uden dette kan blive en politisag det forstår jeg ikke helt !?!

/allan

 

 

Hej Allan,
sådan kan det godt være. Men hvis det kan påvises, at du på forhånd vidste at du ikke ville eller kunne betale, så er det bedrageri. Men det kan jo være svært at påvise, så i 1. omgang skal man altid selv forsøge at inddrive pengene.

Hej Brian

Vi er enige kan jeg høre!

Jeg tager udgangspunkt i det trådstarter skriver og det er hun nægter at betale, derfor vil jeg stadig mene det er bedrageri.

/allan

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er kunden fra København og privat eller erhverv?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignYOU:

Brian Schou Larsen:

DesignYOU:

Brian Schou Larsen:
Korrekt. Det er på ingen måde en politisag. Men hvis debitor ikke har givet udtryk hvorfor hun ikke vil betale, så kan der nøjes med et betalingspåkrav. Men hvis debitor har indsigelse mod fakturaen, så skal der en stævning til.

Vil det sige jeg kan hvis "min talegaver rækker" overtale et firma til at sende mig en masse vare herefter bare nægte at betale uden dette kan blive en politisag det forstår jeg ikke helt !?!

/allan

 

 

Hej Allan,
sådan kan det godt være. Men hvis det kan påvises, at du på forhånd vidste at du ikke ville eller kunne betale, så er det bedrageri. Men det kan jo være svært at påvise, så i 1. omgang skal man altid selv forsøge at inddrive pengene.

Hej Brian

Vi er enige kan jeg høre!

Jeg tager udgangspunkt i det trådstarter skriver og det er hun nægter at betale, derfor vil jeg stadig mene det er bedrageri.

/allan

Ja, vi er enige. Men i denne sag ville jeg helt sikkert køre rykkerbreve og så betalingspåkrav. Det får de fleste til at vågne op. Og så sker der da noget, hvilket jeg endnu ikke har oplevet ved de sager vi har politianmeldt. Men hvis kunden har sagt hvorfor hun ikke vil betale, så skal der selvfølgelig en stævning til.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen:
Men i denne sag ville jeg helt sikkert køre rykkerbreve og så betalingspåkrav.

Det forstår jeg så også at tråd starter har gjort så rigeligt.

/allan

Fra Vejle
Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 196
Fra  Pure Solution Aps Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignYOU:

Brian Schou Larsen:
Men i denne sag ville jeg helt sikkert køre rykkerbreve og så betalingspåkrav.

Det forstår jeg så også at tråd starter har gjort så rigeligt.

/allan

Ja der er sendt rykkere og påmindelser ud.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Stjernholm:

DesignYOU:

Brian Schou Larsen:
Men i denne sag ville jeg helt sikkert køre rykkerbreve og så betalingspåkrav.

Det forstår jeg så også at tråd starter har gjort så rigeligt.

/allan

 

Ja der er sendt rykkere og påmindelser ud.

 

jamen, så er det jo vel bare at gå i gang med et betalingspåkrav (forenklet inkasso) hvis der ikke er gjort indsigelser...

Fra Vejle
Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 196
Fra  Pure Solution Aps Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for Jeres svar.

Jeg vil prøve an med et betalingskrav i første omgang. Har kontaktet et inkassofirma som kan hjælpe mig hvis det bliver nødvendigt.

Ha' en god dag.

Mvh.

Martin

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Held og lykke med det :)

/allan

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

For lige at være sikker på at du har forstået det rigitgt, så hedder det betalingsPÅkrav der er et dokument der går via fogedretten.

Beskrivelse af betalingspåkrav :

http://da.wikipedia.org/wiki/Betalingsp%C3%A5krav

Dokumentets udformning :

http://www.domstol.dk/Selvbetjening/blanketter/Blanketter/Betalingspaakrav.pdf

Det kan også være at du er helt klar over hvad det er - men så er det med i tråden til fremtidig reference Big Smile

mvh

Jan

P.S.

Jeg anede ikke at det eksisterede og var nødt til at slå det op Big Smile

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos Yngvi-Design ryger kunden videre til TransComCMS, som tager sig af rykkerne og evt. inkasso. Vi rører ikke ved noget og den eneste betaling de skal have er rykkergebyrene, hvilket tilfalder kunden. Vi har ingen omkostninger ved at bruge dem til at indkræve penge for os, vi får altid hovedstolen.

Det eneste tidspunkt det koster lidt mere er, hvis det ender med en inkasso sag. Så koster det en vis procentdel af selve hovedstolen, så man har altid råd til det mere eller mindre.

Hvis du bruger et firma som TranscomCMS, så kan det sagtens betale sig. Hvis du går direkte til advokater osv osv... så kan det ikke... 1 time af hans arbejde og BANG, du har brugt flere penge end din kunde skylder dig.

Dbh. Yngvi

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)