Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso - hvad er bundgrænsen ?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 196
Fra  Pure Solution Aps Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har en irriterende kunde som nægter at betale sin regning.

Jeg har sendt rykkere osv. og truet med inkasso og hun siger bare "Så mødes vi i retten".

Jeg kan ikke få nogen forklaring på hvorfor hun ikke vil betale men varen er leveret og jeg har opfyldt alle mine forpligtelser.

Det er ikke mere end godt 1350 kr. og det er ikke for pengenes skyld men har bare lyst til at statuere et eksempel overfor sådan flabet en kunde.

Kan det betale sig eller går det op i sagsudgifter og tidsspild det hele ?

Mvh.

Martin

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her hos os ryger alt der ikke betales videre til inkasso, uanset beløbsstørelse.

Vi betaler et fast årligt abonnement hos inkassofirmaet og kan så sende så mange sager afsted som vi har behov for, inkassofirmaet lever så af de gebyrer de må pålægge kunderne når de opkræver pengene.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Stjernholm:
Jeg har en irriterende kunde som nægter at betale sin regning.

Er dette tilfælde kan du politianmelde den person, det er bedrageri at nægte at hun ikke kan er en anden sag. Om så politiet faktisk gør noget ja det er så spørgsmålet :)

Stjernholm:
Kan det betale sig eller går det op i sagsudgifter og tidsspild det hele ?

Udmiddelbart nej !

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Stjernholm:

Hej Amino'er

Jeg har en irriterende kunde som nægter at betale sin regning.

Jeg har sendt rykkere osv. og truet med inkasso og hun siger bare "Så mødes vi i retten".

Jeg kan ikke få nogen forklaring på hvorfor hun ikke vil betale men varen er leveret og jeg har opfyldt alle mine forpligtelser.

Det er ikke mere end godt 1350 kr. og det er ikke for pengenes skyld men har bare lyst til at statuere et eksempel overfor sådan flabet en kunde.

Kan det betale sig eller går det op i sagsudgifter og tidsspild det hele ?

Mvh.

Martin

Nej, det kan ikke betale sig rent tids- og økonomimæssigt. Men nogle gange synes man bare ikke det kan være rigtigt, så skal man jo vurdere om man vil bruge tiden på det, for måske at bakke ens "retfærdigshedsfølelse" op.

Hvis, så start med at sende hende rykkere og hvis hun ikke reagerer, så kør et betalinspåkrav på hende (retsafgift 400,- men jo småpenge, hvis man kan få ret!). Efter mange ydmygelser kører vi simpelthen ALT som inkasso med efterfølgende betalingspåkrav. Og ja, jeg bruger meget tid på det og skal køre mange kilomenter ifm. retten, men det er det hele værd.

Hvis du mangler tekster til rykkerbreve kan du sende mig en PM, så skal jeg nok hjælpe.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignYOU:
Er dette tilfælde kan du politianmelde den person, det er bedrageri at nægte at hun ikke kan er en anden sag. Om så politiet faktisk gør noget ja det er så spørgsmålet :)

Nej!

En tvist om en regning vil de henvise til at du selv stævner vedkommende. Byretten afgør den tvist og derefter kan du hive hende i fogedretten med byrettens dom i hånden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:

DesignYOU:
Er dette tilfælde kan du politianmelde den person, det er bedrageri at nægte at hun ikke kan er en anden sag. Om så politiet faktisk gør noget ja det er så spørgsmålet :)

Nej!

En tvist om en regning vil de henvise til at du selv stævner vedkommende. Byretten afgør den tvist og derefter kan du hive hende i fogedretten med byrettens dom i hånden.

Korrekt. Det er på ingen måde en politisag. Men hvis debitor ikke har givet udtryk hvorfor hun ikke vil betale, så kan der nøjes med et betalingspåkrav. Men hvis debitor har indsigelse mod fakturaen, så skal der en stævning til.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Hvis du hyre en Taxa og i når frem og du nægter at betale er dette bedrageri har du der imod ikke pengene er det civil.

Hvordan hænger det så sammen ?

/allan

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen:
Korrekt. Det er på ingen måde en politisag. Men hvis debitor ikke har givet udtryk hvorfor hun ikke vil betale, så kan der nøjes med et betalingspåkrav. Men hvis debitor har indsigelse mod fakturaen, så skal der en stævning til.

Vil det sige jeg kan hvis "min talegaver rækker" overtale et firma til at sende mig en masse vare herefter bare nægte at betale uden dette kan blive en politisag det forstår jeg ikke helt !?!

/allan

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignYOU:

Brian Schou Larsen:
Korrekt. Det er på ingen måde en politisag. Men hvis debitor ikke har givet udtryk hvorfor hun ikke vil betale, så kan der nøjes med et betalingspåkrav. Men hvis debitor har indsigelse mod fakturaen, så skal der en stævning til.

Vil det sige jeg kan hvis "min talegaver rækker" overtale et firma til at sende mig en masse vare herefter bare nægte at betale uden dette kan blive en politisag det forstår jeg ikke helt !?!

/allan

 

 

Hej Allan,
sådan kan det godt være. Men hvis det kan påvises, at du på forhånd vidste at du ikke ville eller kunne betale, så er det bedrageri. Men det kan jo være svært at påvise, så i 1. omgang skal man altid selv forsøge at inddrive pengene.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er kunden fra og hvilken branche er hun i?

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)