Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved ydelser købt i et EU land?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

 

Jeg står og skal leje noget server plads i et firma fra england (sole trader), de opkræver ikke moms når jeg betaler regningen til dem.

Hvordan skal jeg behandle det i mit regnskab? skal der lægges købsmoms på eller skal det lægges ind uden moms?
Og skal der indberettes noget specielt til skat angående disse køb? 

og gælder der samme regler ved køb af lignende ydelser som hjemmeside kodning og andre ikke fysiske varer?

på forhånd tak.

 

 

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 18
Fra  Simpelt Regnskab ApS Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal afregne moms for ydelsen i danmark. Men fordi du er momsregistreret bliver slutresultatet, som for ydelser købt i danmark, at du ikke skal betale moms.

Du skal tillægge ydelsen 25% moms. Dette momsbeløb skal indtastes i momsangivelsen i feltet "Moms af varer og ydelser fra udlandet". Momsen skal også angives under "Købsmoms" så de to tal udligner hinanden.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Oettinger:

Hej

Du skal afregne moms for ydelsen i danmark. Men fordi du er momsregistreret bliver slutresultatet, som for ydelser købt i danmark, at du ikke skal betale moms.

Du skal tillægge ydelsen 25% moms. Dette momsbeløb skal indtastes i momsangivelsen i feltet "Moms af varer og ydelser fra udlandet". Momsen skal også angives under "Købsmoms" så de to tal udligner hinanden.

Helt Korrekt Smile

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

så jeg køber en ydelse til 100 kr.

så 100 kr trækkes fra bank kontoen som bruges til at betale udgiften.

samtidig så udregner jeg 25% moms af ydelsen = 25 kr som jeg sætter på i regnskabet under købsmoms og modregner under "moms af varer og ydelser fra udlandet".

 

er dette korrekt i summarum:

58000 (bank): -100
2400 (leje driftsmidler): 100

66200 (købsmoms): 25
66150 (Moms af varekøb mv.i udlandet):  -25 <-- er i tvivl om det er den korrekte konto at bruge?

 

og så kunne man lave det samme blot at bytte konto 2400 ud med ex  2900 (fremmed arbejde) eller 

7650 (internet og webhotel)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ser rigtigt ud.

Lige bortset fra, at når det er ydelser du køber....skal kontoen hedder: Moms af køb af ydelser i EU"

Dette, fordi der skal sondres mellem varekøb og køb af ydelser fra 01/01/2010!

/peter

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 

så jeg kalder den "Moms af køb af ydelser i EU" i stedet og giver den samme konto nr eller ex 66151.

Kigger man ens på ting som hjemmeside/server hosting og udført arbejde (kodning etc) i forhold til regnskab så de ryger ind på samme moms-konto?

 

Er det korrekt at man kun skal indberette køb af fysiske varer?

 

mange tak for hjælpen alle sammen, har givet mig god indsigt i hvordan det skal håndteres :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej separat konto nr,

Nej...også køb af ydelser skal indberettes sparat(fra 1/1/2010)

/peter

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, så jeg bruger konto 66151 (Moms af køb af ydelser i EU) til brug ved køb af både hosting ydelser og udført arbejde er det korrekt forstået?

 

og når jeg videresælger det så er det med almindelig dansk moms.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis!

/peter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)