Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konkurs / fradrag

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

håber det er det rigtige sted at spørge!

min kæreste gik konkurs med sit rengøringsfirma for en del år siden, og nu er mit spørgsmål om hun nu hvor hun betaler af på virksomhedsgælden, ikke får fredrag for udgifterne?

dbh

 

Morten

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve tabet har hun vel taget fradrag for på tidspunktet for konkursen?

Den gæld som består efterfølgende har hun almindeligt rentefradrag for....

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Henrik

I konkusåret har hun ikke haft personlig indtægt, og efterfølgende har hun benyttet sit alm. personfradrag.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Taler vi enkeltmandsfirma?

Det underskud som hun måtte have haft tidligere kan bruges til modregning i hendes nuværende skat.  Kunne måske være en ide lige at tage papirerne under armen og gå forbi det lokale skattecenter....

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ja enkeltmandsfirma

Hvis jeg forstår dig ret, kan man fradrage sit underskud i sin indtægt, også når man er gået konkurs.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

m.jepsen:
Hvis jeg forstår dig ret, kan man fradrage sit underskud i sin indtægt, også når man er gået konkurs.

Ja.

Nu ved jeg ikke hvad du mener med en del år siden, men husk at der forskel på at fradrag for det underskud som afstedkommet konkursen. Det vil typisk berører hendes indkomst i konkursåret og de efterfølgende år.

Det at nu betaler tilbage har intet med indkomst at gøre. Det er gæld. I det omfang som der er løbet renter på har hun naturligvis rentefradrag for den rente som hun afdrager.

Prøv at finde de gamle selvangivelser frem og se om det underskud hun har haft i sin skattepligtige indkomst i konkursåret ikke er blevet brugt til modregning i de efterfølgende år.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal også lige tage reglerne i konkursskatteloven i betragtning. Hvis hun er omfattet af disse regler vil underskud fra før og under konkursen ikke kunne fremføres efterfølgende

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Man skal også lige tage reglerne i konkursskatteloven i betragtning. Hvis hun er omfattet af disse regler vil underskud fra før og under konkursen ikke kunne fremføres efterfølgende

Det er vi enige om.

Bedste råd hvis man er er i tvivl om alle mulige fradrag er taget er at runde SKAT eller bruge et par timer på en revisor. Jeg er lidt  i tvivl om hvornår konkursen er indtruffet og der har været flere små ændringer i lovgivningen i de sidste 10 år som kan spille ind....

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Når vi taler konkursskatteloven tror jeg ikke der kan hentes meget råd hos Skat.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)