Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af iPhone i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja, jeg har allerede søgt rundt herinde. Men lige dette er ret forvirrende (synes jeg), og har ikke kunne finde nogen med samme 'case' som jeg.

 

Jeg har en (moms-registreret) enkeltmandsvirksomhed. Jeg vil gerne have en iPhone fra Telia (nej, jeg har ikke brug for vejledning mht. valg af udbyder).

Skal jeg købe den privat eller gennem firmaet? Hvordan skal regningerne køre?
Hvad gør jeg helt præcist for at få denne iphone så billigt som muligt? (stadig ikke noget med at vælge anden udbyder, tak).

Pris på abonnement (business iOn): 479,20 kr. /md + ???? kr. for mobilen.
Pris på privat iOn abonnement: 599 kr. /md + 1299 kr. for mobilen.

Jeg ved desværre ikke lige hvad selve mobilen koster for erhvervskunder. Jeg kan ikke finde en pris på deres hjemmeside.

 

Der er jo det med en skat på 3000 kr. hvis man har den slags over firmaet. Jeg føler mig lidt lost selv efter at have læst et par tråde om det, så jeg håber nogen vil være så rare at hjælpe mig lidt :)

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Christopher Mørk Hermansen:

Hej.

Ja, jeg har allerede søgt rundt herinde. Men lige dette er ret forvirrende (synes jeg), og har ikke kunne finde nogen med samme 'case' som jeg.

 

Jeg har en (moms-registreret) enkeltmandsvirksomhed. Jeg vil gerne have en iPhone fra Telia (nej, jeg har ikke brug for vejledning mht. valg af udbyder).

Skal jeg købe den privat eller gennem firmaet? Hvordan skal regningerne køre?
Hvad gør jeg helt præcist for at få denne iphone så billigt som muligt? (stadig ikke noget med at vælge anden udbyder, tak).

Pris på abonnement (business iOn): 479,20 kr. /md + ???? kr. for mobilen.
Pris på privat iOn abonnement: 599 kr. /md + 1299 kr. for mobilen.

Jeg ved desværre ikke lige hvad selve mobilen koster for erhvervskunder. Jeg kan ikke finde en pris på deres hjemmeside.

 

Der er jo det med en skat på 3000 kr. hvis man har den slags over firmaet. Jeg føler mig lidt lost selv efter at have læst et par tråde om det, så jeg håber nogen vil være så rare at hjælpe mig lidt :)

 

Prisen er den samme som privat og erhverv, det er momsen der er trukket ud: 479,20 x 1,25 = 599 Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ved at købe telefonen over virksomheden, er det korrekt, at vil blive beskattet af kr. 3.000 jvf. Multimediaeskatningen, men så kan du også få fradrag for bredbånd/internetforbindelse og PC til privat brug.

De fleste selvstændige vil efter denne lov alt andet lige kun få fordele ud af denne nye lov.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær også opmærksom på at hos nogle teleselskaber er bindingsperioden længere for erhvervskunder, helt op til 24 måneder på nogle af bredbåndsprodukterne hos bl.a. 3 Mobil.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, okay.

Men jeg har ikke brug for yderligere computere og internet. Jeg har lige nu min macbook pro og så den internetforbindelse min far betaler (bor pt. hos ham). Eller det er måske det du mener jeg kan få fradrag af? (computeren er ikke købt over firmaet)

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb alt over dit firma "eller så meget som er muligt" Håber dette er svar nok. Du skal jo ikke betale skat af de penge du ikke tager ud til dig selv vel :)

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Tonny og Thomas. Det kan ikke svare sig at holde det udenfor.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm måske du også vil kunne betale leje for brug af arbejdsplads hos din far. Blot en tanke. Men hvis du nu betaler hans elregning eller noget af den kan du trække det fra og han kunne give en god middag :)

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er såmænd ganske god men holder næppe langt. Virksomheden har næppe et sådant omfang at man kan argumentere for arbejdsværelse og man vil formentlig også falde på at værelset kan bruges og bruges til andre ting.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo men er det ikke blot og ryde værelset for alt så ikke har noget og lave der inde. Få købt nogle flotte nye kontor møbler og et flot skilt til døren. Så er det vel en udlejnings ejendom på højde med et kæmpe kontor på vesterbrogade eller ? Ved godt at de regler omkring udlejning er svære at kunne forstå og efter leve. Men hvis det ellers vil kunne betale sig i forhold til de skatteregler der er omkring udlejning af bolig til erhverv er det vel ok.

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)