Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enkeltmandsvirksomhed . beskatning mv.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er ved at skulle lave en virksomhed, jeg har ikke penge til at lave et aps, så derfor må jeg starte med at lave en enkeltmandsvirksomhed.

Hvordan er beskatning af  en enkeltmandsvirksomhed, lad os sige at jeg køber en lejlighed for 500.000 kr, laver den i stand og sælger den til fx. 900.000 kr. Hvordan bliver det beskattet og hvormeget blir det beskattet med, både i virksomheden og når jeg hiver penge ud til løn?

Håber I kan hjælpe.

ha en god aften

Vh

Tonny

Blogger på www.stomien.dk

Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, glemte helt at spørge ind til virksomhedsordningen som jeg har læst lidt om. Meningen med firmaet er ikke at trække en masse løn ud, men måske i stedet lade det blive i virksomheden og der er det ngoet med at man kan bruge virksomhedsordningen mod at betale et forløbelig beløb til skat på 25%. Vil det så sige at når man så senere trækker pengene ud, skal betale resten fra de 25% og op til den normale skat, eller skal man betale det fulde skatte beløb igen således man både betaler 25% + måske 50% når man senere trækker dem ud.?

 

håber I kan hjælpe

vh, Tonny

Blogger på www.stomien.dk

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Man betaler 25% og så de resterende senere. De 25% skal ikke betales to gange.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg forstår ikke rigtig, at der ikke er penge til et ApS, hvis der er penge til at købe en lejlighed til kr. 500.000???

Hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig med Tommy. Herudover er der ikke tale om en egentlig virksomhed medmindre lejligheden udlejes fra starten. Der er tale om privat køb og senere salg med fortjeneste (beskatning som kapitalindkomst medmindre man er næringsdrivende og det er man næppe her)

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

En person der opretter et enkeltmandsfirma for at købe en ejendom med henblik på istandsættelse og efterfølgende salg - vil det ikke være en indikation på at der tale om næringsvirksomhed?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nixen - Der skal meget mere til. Det er aller højest spekulation og spekulationsbegrebet er som bekendt afskaffet

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 12. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 02:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Men bare lige for at vende tilbage til et af start-spørgsmålene, som jeg er interesseret i; 

Hvis jeg opretter et enkeltmandsfirma - Betaler jeg da 25% af indkomst, og når jeg så udbetaler pengene til mig selv, og bliver trukket f.eks 60% i skat, så bliver de 25% vel trukket fra, således at jeg kommer til at betale 35% af det jeg hiver ud, ikke sandt?

Og - Skal jeg betale de 25% af overskuddet uanset overskuddets størrelse? er der andre regler hvis jeg holder mig under de 90.000? (Det er 90.000, ik?)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du beskriver er virksomhedsordningen og det er sådan set rigtigt - Du betaler dog kun virksomhedsskat af den indkomst du opsparer. Resten beskattes på almindelig vis.

De 90.000 kr siger mig ikke noget.

Men prøv at hør: Du kan slet ikke bruge virksomhedsordningen hvis du ikke driver erhvervsmæssig virksomhed og det forudsætter at ejendommen udlejes.     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har efter min opfattelse en alt for snæver opfattelse af hvad der er næring eller ej. Ligesom jeg synes, at du har en lidt overfladisk betragtning, alene på baggrund af informationerne i denne tråd, til at afvise, at der kan være tale om næring.

Der er efter min mening ingen tvivl om, at starter du en virksomhed alene med det formål at købe ejendomme, istandsætte disse og derefter sælge disse igen, vil det kunne tale kraftigt for en næringsbeskatning.

Siden ophævelsen af spekulationsbeskatningen i starten af 1980'erne er det der er omfattet af næringsbeskatning langsomt blevet udvandet, således at næringsbeskatning ikke er så snævert et begreb, som det var for nu start 30 år siden.

For at vurdere om hvor vidt der foreligger næring eller ej, bør der tages udgangspunkt i motivet for købet af den enkelte ejendom. Her er der tale om køb af en ejendom med henblik på senere salg. Her er ikke tale om at køber har planer om selv at bebo lejligheden. Ligesom ønsket om at købe ejendommen via et ApS også kan være med til at bestyrke en næringsbetragtning. Specielt hvis dette ville være kommet til udtryk i virksomhedens formålsparagraf.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)