Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt produkt - Hvordan undgår man at brænde fingrene??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino medlemmer.

Jeg har fundet et super lækkert produkt i østen. Jeg er ved at forhandle en eneagentur aftale i hus..Hvis jeg får det, så kan der rigtig komme skub i mit projekt, for jeg tror virkelig på det her produkt. Jeg kan dog ikke sige endnu hvad det er så længe jeg stadig forhandler, men så snart jeg har en underskreven kontrakt på plads offentliggøre jeg det, for så får jeg muligvis brug for hjælp, hvem ved måske endda en partner, men det til den tid.

Mit spørgsmål lyder på:

Nu er dette produkt en teknisk ting, en teknik som måske er beskyttet, da det er en rimelig ny teknik 1-2 år vil jeg tro. Kan man beskytte en teknik? Og hvad hedder sådan en beskyttelse? Hvad betyder det hvis et produkt er "teknisk beskyttet" må andre så ikke lave det samme hvis de bruger en anden teknik? Og hvordan kan man finde ud af det?

Og tillægsspørgsmålet:

Der er kun en anden som udbyder denne vare i DK, men andet mærke og fabrikant. Kan de have noget som gør at andre ikke må sælge det samme? Selvom mine varer hedder noget andet og er lavet et andet sted, men samme funktion.

Ved godt det var mange spørgsmål, men det var lige så i kunne få det overordnede billede. Jeg håber i kan hjælpe mig med at blive lidt klogere på dette område. Fabrikken har forhandlig til USA, sverige, Norge, Tyskland, og andre lande, så lovgivningen må vel gælde noget nær den samme som her i DK.

Ps. Det skal lige siges at det er en legitim fabrikkant, hvad jeg har fundet ud af indtil videre.

Glæder mig til at høre jeres input

Med venlig hilsen

Jss

Evt. andre spørgsmål  deals4yoou@hotmail.com

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jss:

Der er kun en anden som udbyder denne vare i DK, men andet mærke og fabrikant. Kan de have noget som gør at andre ikke må sælge det samme? Selvom mine varer hedder noget andet og er lavet et andet sted, men samme funktion.

[

Den anden danske udbyder hvor har han sit produkt fra eller producerer han selv? Undersøg om der findes
en brugsmodelsbeskyttelse her i landet, f.eks fra den anden udbyder eller måske en patentbeskyttelse?

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertil.

Tak for dit hurtige svar. Der skal jeg være dig svar skyldig, men det vil jeg da lige researche lidt i.

 Brugsmodelbeskyttelse/patentbeskyttelse, hvordan finder jeg ud af det?

Jeg kontaktede en som arbejdede med patentbeskyttelse den anden dag, og han kiggede lige hurtigt på det, selvom han siger at det koster rigtig mange penge og finde ud af sådan noget, ved der er nogle databaser man kan kigge i men hvor...Det kan heller ikke passe at det skal være så svært at finde ud af sådan noget, man risikerer jo at bryde loven, men det er simpelthen en jungle.

Mvh

Jss

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Sep 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Teknik kan beskyttes via brugsmodel- eller patentbeskyttelse.

De fleste patent databaser er gratis at søge i. Du kan for eksempel søge på:

http://www.google.com/patents (den er ret gode, men har kun US patenter, men er et godt start sted)

http://ep.espacenet.com (Den har alle patenter i hele verden, men har en lidt primitiv søge interface)

https://www.patentfamily.de/index.aspx?lang=en&url=00_start/en/index.html (og så klik patentsearch). Den er ret gode og har gode muligheder for full text søgning i hele verdens patenter.

Hvis du skal have en søgning lavet, så kan du kontakte en patentagent eller PVS (www.dkpto.dk). Du skal regne med omkring 10.000 at lave en "ordentlig" søgning.

Men det bedste er næsten at søge selv. Du skal dog regne med at bruge noget tid på det da det er ikke helt nemt. Men når du har brugt nogle dage på at søge, så får du også et bedre overblik over teknologien selv. Tror den fejl som de fleste laver er at søge i et par timer og tro at de har fundet alt... En professionel søger vil bruge minimum 10 timer på en mellem niveau søgning. Hvis du er helt nye til søgning, så skal du regne med mindst 20 timer før du er kommet rundt de forksellige steder...

/Marc

 

European Patent Attorney og Partner hos Guardian IPC.

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marc

 

Tak for svaret, og linksne. Men kan jeg ikke bare gå til den distributør/producent og spørge dem? For må indrømme det er virkelig ikke det som jeg har mest lyst til, eller der hvor mine kernekompetencer ligger.

Fiktivt eks. Lad os sige at der ligger et firma i USA, de har patent på dette produkt, men så ligger der et andet firma i kina, de har patent på deres produkt, men de bruger en lidt anden teknik. Går de så i strid med hinanden de 2 firmaer?

Eller kan det firma i kina slet ikke få en licens, da firmaet i USA først fik en patent. Ved godt jeg skal have skåret det ud i pap, men det er en jungle for det uøvede øje.

 

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej deals4yoou@hotmail.com

Ja man kan beskytte en teknik, dette kan være i form af et patent, som enten kan angå selve 'dimsen' eller de trin selve dimsen kan udføre.

I praksis vil jeg anbefale at du beskytter både dimsen og det den kan gøre.

"teknisk beskyttet" er uklart for mig; det kunne indikere en patentbeskyttelse, men er nok nærmere en smart markedsgimick for at skræmme ikke kyndige.

Du kan sagtens løbe i problemer, selv om du bruger en anden teknik, end den der er patentbeskyttet. Dette er det vi kalder en krænkelsesanalyse hvor produktet sammenlignes med det formodede relevante patent. Udfaldet kan være at du ved at bruge en anden teknik end den der er patentbeskyttet ikke krænker, men det patent du er oppe i mod er så bredt dækkende at du alligevel kunne være en krænker, selv ved at bruge en anden teknisk realisering...

"Kan de have noget som gør at andre ikke må sælge det samme?" Ja en eksklusiv aftale.

NBNB Din største risiko ved at få en eneagentur aftale i stand er at du risikerer at krænke et patent og/eller en såkaldt brugsmodel, der er i kraft i Danmark.

Jeg foreslår at du kontakter mig, så vi kan mødes om dine agenturplaner.

Med venlig

Mogens, www.ludvigsenpatent.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)