Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flex-lease bil fra eget firma, må man det?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har fundet min drømmebil hos en tysk forhandler og ønsker at flexlease den de næste par år. Desværre har de leasingfirmaer jeg har indhentet tilbud fra, forlangt voldsomme beløb for administration og kontraktoprettelse.

Jeg overvejer derfor at oprette mit eget flex-leasingfirma i form af et enkeltmandsfirma som skal lease bilen til mig selv. Er det lovligt og vil Skat godkende en sådan konstruktion, hvis det nu viser sig at mit ”firma” kun magter at skaffe én kunde (mig selv)?

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, vil et firma med meget lav omsætning blive betragtet som en hobbybeskæftigelse med deraf manglende mulighed for fradrag af diverse udgifter, men det er også ok så længe der er mulighed for at betale registreringsafgiften løbende.

Hvis det nu ikke kan godkendes af Skat, hvad skal der så til for at de accepterer et flex-leasingfirma som firma?  

Er det nok at få et familiemedlem til at "lease" bilen hos mig men så selv køre bilen, eller skal jeg få en ven til at starte et firma og lease af ham? Gør det nogen forskel om jeg starter firmaet som ApS i stedet for enkeltmandsfirma?

Andre gode ideer efterlyses.

På forhånd tak for input

Søren Thøgersen

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

 

Kontakt mig - så får du en god pris :)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det overhovedet lovligt..

Skat indleder stor klapjagt på flexleasing udbydere...

se her

mvh  Geeked

 

 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Flexleasing er lovligt ja - man skal selvfølgelig bare overholde loven :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Er det overhovedet lovligt..

Skat indleder stor klapjagt på flexleasing udbydere...

se her

mvh  Geeked

 

Hej

Jvf. dit link er der reelt også svarer på trådstarters spørgsmål, og det er, at det ikke er en lovlig fremgangsmåde.

Derfor bør Jespers råd følges, hvorved reglerne netop overholdes jvf. SKAT m.v.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indlæg Tonny og Jesper.

Jeg savner stadig svar på hvad der skal til for at lave en lovlig leasingkonstruktion. Jeg havde læst artiklen i Børsen, som primært omhandler problematikken om leasingselskabers proforma ejerskab af bilen under leasingperioden. Men jeg ønsker jo ikke at snyde Skat eller andre og vil selvfølgelig lade mit selskab købe og eje bilen og efterfølgende sælge den til trediepart.

Mit spørgsmål gik på hvad Skat ellers kræver for at godkende en leasingaftale? Kan et enkeltmandsfirma overhovedet godkendes som leasingfirma? og hvordan er reglerne omkring leasing fra eget firma?

Er der ikke nogen der kan kaste lidt lys over dette?

Mange hilsner Søren

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også meget gerne have svar på dette?

Er det muligt at "flexlease" en firmabil til sit leasingselskab? - Jeg har læst alle artikler og skrivelser fra skat osv. men jeg har endnu ikke fundet ud af om det er muligt at flexlease en bil til selskabet selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels Burmølle:

Jeg vil også meget gerne have svar på dette?

Er det muligt at "flexlease" en firmabil til sit leasingselskab? - Jeg har læst alle artikler og skrivelser fra skat osv. men jeg har endnu ikke fundet ud af om det er muligt at flexlease en bil til selskabet selv.

Hej

Send Jesper, der også har svaret tidligere i tråden en PM, så tror jeg du får et hurtigt svar.

Hilsen Tonny

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren_T:

Hej Aminoer

Jeg har fundet min drømmebil hos en tysk forhandler og ønsker at flexlease den de næste par år. Desværre har de leasingfirmaer jeg har indhentet tilbud fra, forlangt voldsomme beløb for administration og kontraktoprettelse.

Jeg overvejer derfor at oprette mit eget flex-leasingfirma i form af et enkeltmandsfirma som skal lease bilen til mig selv. Er det lovligt og vil Skat godkende en sådan konstruktion, hvis det nu viser sig at mit ”firma” kun magter at skaffe én kunde (mig selv)?

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, vil et firma med meget lav omsætning blive betragtet som en hobbybeskæftigelse med deraf manglende mulighed for fradrag af diverse udgifter, men det er også ok så længe der er mulighed for at betale registreringsafgiften løbende.

Hvis det nu ikke kan godkendes af Skat, hvad skal der så til for at de accepterer et flex-leasingfirma som firma?  

Er det nok at få et familiemedlem til at "lease" bilen hos mig men så selv køre bilen, eller skal jeg få en ven til at starte et firma og lease af ham? Gør det nogen forskel om jeg starter firmaet som ApS i stedet for enkeltmandsfirma?

Andre gode ideer efterlyses.

På forhånd tak for input

Søren Thøgersen

 

Faldt lige over denne. Den er da aktuel igen med den debat der er i dag. Nogen der byder ind?

 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat har strammet kravene du skal opfylde for at blive godkendt, så der skal mere overtalelse til, hvis man skal ind i branchen.

Herudover så kan du ikke lave flexleasing fra en enkeltmandsvirksomhed, da det ikke er en selvstændig enhed.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)