Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremleje

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

 

Håber der nogle venlige sjæle som kan hjælpe mig lidt.

Jeg bor til fremleje på en 2 årig kontrakt. Lejer vil ikke forlænge, da han så senere hen ikke kan opsige mig.

Mit spørgsmål går på, at den forrig lejer også boede på en 2 årig kontrakt. Har jeg så ikke ret til at blive boende på lige vilkår som hvis det var jeg fik forlænget aftalen, da udlejer smider mig ud men den ene begrundelse, at have kontrol over hvem der bor osv. Altså ikke fordi han selv il flytte ind igen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Globus Vask Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

2-års reglen som mange benytter sig af, findes slet ikke, og har aldrig gjort det...!

(måske i nogle andels-/ejerforeningens vedtægter, men ikke i lejeloven)

For at fremleje sin lejlighed skal man have en god grund. Længden af kontrakten bestemmes af din gode grund, som kan være alt fra udstationering, jordomrejse, værnepligt eller hvad ved jeg....

Perioden kan lige så vel være 6 måneder, som 5 år. Eneste krav er at den skal være velbegrundet i ens private forhold...

 

Når det så er sagt, så vidste du jo hvad du gik ind til?

Du lavede en konkret aftale med udlejer, og var formentlig rigtig glad for at få en lejlighed på det givne tidspunkt...?

Så hvorfor vil du nu.. undskyld udtrykket "tage røven" på udlejer, blot fordi vores lidt forskruede lejelov måske giver dig muligheden...?

 

 

 

 

Vask og udlejning af linned, beklædning og måtteservice til private og offentlige virksomheder

Globus Vask & Måtter

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nauche:
da udlejer smider mig ud men den ene begrundelse

Du bliver da ikke ligefrem smidt ud, da det er en aftale I har indgået.

Når jeg fremlejer i forbindelse med udlandsophold, så ved jeg aldrig med sikkerhed om jeg kommer tilbage, men muligheden for det eksisterer altid. For mit vedkommende har jeg en stor lejlighed jeg kan bo i selv på bistand hvis det skulle komme dertil, og derfor giver jeg aldrig muligheden for at andre kan overtage den og anvender derfor også maksimal længde på 24 måneder.

Så juridisk er der ikke meget hjælp at hente for dig.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor jeg vil tag røven på udlejer???

Du skriver selv, at man skal have god grund til at fremleje sin lejligheden. I dette tilfælde er det en kommunal ejet lejlighed hvis formål var, at forpagter af butikslokale havde rettigheden til lejligheden. Nu er det således at butikslokalet er blevet revet ned og eksistere ikke mere. Lejligheden er der såmænd stadig og de sidste 4 år været udlejet til private lejer. Altså har lejligheden ikke et konkret formål og udlejes udelukkende for at indhente penge til kommunekassen! Så hvorfor i alverden skulle jeg ikke benytte mig af retten til at forblive i lejligheden ligeså længe jeg har lyst, hvis jeg har mulighed for det, når kommunen alligevel lejer det videre ud til en ny privat lejer. Jeg havde følt jeg havde taget udlejer i røven hvis jeg havde ødelagt noget for udlejer. Men det eneste der vil blive ødelagt, hvis jeg fik lov at blive boende uden mulighed for udlejer at opsige mig er, at kommunen mister magten over lejligheden. Og det synes jeg egentlig er fair, da det for dem kun er at spørgsmål om at have kontrol med lejligheden  og intet andet. 

De har ikke en legitim eller god grund til at leje den ud, så hvorfor skal jeg smides ud, så de kan få lov at beholde magten?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle der kan henvise konkret til loven om fremleje

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)