Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Inkasso fra QXL - hvad gør jeg?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også blevet sendt til inkasso fra netop QXL, det er godt nok ved at være lang tid siden, og det var som kunde.

Jeg skulle sælge nogle frimærker for min far, og de er forholdsvise dyre så købte en masse plus annoncer til 241, kr og betalte med kreditkort. Derefter bød jeg på nogen annoncer som jeg ikke ville have pga prisen. Fair nok min fejl så jeg blev smidt ud.

Så et halvt år efter, kommer der brev fra inkasso på 641 kr. Der har sendt mig til inkasso uden videre.

Jeg har heller aldrig set skyggen af nogle rykkere eller andet.

Thomas

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ørts:

Jeg er også blevet sendt til inkasso fra netop QXL, det er godt nok ved at være lang tid siden, og det var som kunde.

Jeg skulle sælge nogle frimærker for min far, og de er forholdsvise dyre så købte en masse plus annoncer til 241, kr og betalte med kreditkort. Derefter bød jeg på nogen annoncer som jeg ikke ville have pga prisen. Fair nok min fejl så jeg blev smidt ud.

Så et halvt år efter, kommer der brev fra inkasso på 641 kr. Der har sendt mig til inkasso uden videre.

Jeg har heller aldrig set skyggen af nogle rykkere eller andet.

Thomas

Det er nok fordi alt foregår online.

Når du har solgt dine frimærker og brugt din kredit på 200 til fremhævning, så når auktionerne er overstået så står din konto i minus med både fremhævning og salgsprovision. Men de har førhen sendt mails til folk der har overskredet kreditlimit med bare 10,00 så man kunne indbetale, men er jo svært hvis de i mellemtiden lukker din konto ned.

Så der er muligvis en brist der. 

Køb ren argan olie her

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:

Cawi: Jeg tænker også at det ikke kan være "rigtigt" at sende inkassovarsler osv. når man ikke har fået faktura. Men hvem skal bevise at man ikke har / har fået sådan en? Kan se på brevet fra Inkassofirmaet at de har helt rod i adressen. Udover at have blandet min private og firma adresse sammen (Vejnavn fra privaten, postnr fra firmaet) har de også skrevet forkert navn i firmanavnett (ala "Firmanavn V/ Ejers navn) Der har de skrevet "mit firmanavn" V/ Jesper et-eller-andet (jeg hedder Kenneth!) ... Så det er rent held at jeg har fået den her, kan være de har sendt andre skrivelser som bare ikke er nået frem pga. den fejl..

 

Det er op til dem at bevise at brevet rent faktisk er ankommet, HVER GANG, derfor bør man rent faktisk sende 1 rykker som Anbefaldet således at man bagefter kan bevise at det er modtaget

 

Kenneth R.J.:

Mht det med at man skal have accepteret deres krav, så ved jeg godt at der er noget med at man ikke kan sende til inkasso hvis "skylderen" gør indsigelse. Men man skal vel ikke som sådan "acceptere" - det er vel omvendt? Altså at man automatisk accepterer hvis man ikke retter henvendelse og gør indsigelse?

 

Jeg ved ikke om du aktivt skal acceptere kravet, men hvis du med det samme gør indsigelse; hvilket du formodentlig gør nu, må man ikke pålægge nogen ekstra udgift, før du vælger at acceptere kravet; herunder rykkergebyr, rente og inkasso

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Dec 07
Indlæg ialt: 32
Fra  Modify.dk Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Vi har også fået et brev om inkasso fra dem i dag. Umiddelbart er det på en periode vi blev tilbudt men takket nej til, da vi ikke syntes at den første periode vi havde haft, gav nok i forhold til prisen.

Så vi takkede pænt nej tak.

Nu har vi så fået en inkasso varsling på en regning som er næsten et år gammelt,  skulle være fra QXL (Selvom vi handlet med Adserving, som også sendte den første regning). Vi har hverken modtaget regning eller nogle rykker fra dem på noget tidspunkt.

Vi har heller ikke være på QXL med nogle bannere på det tidspunkt, da vi stoppede efter de første 3 måneder som vi har betalt for.

Vores navn og adresse er også skrevet forkert på inkassoen. Virker meget uprofessionelt brevet, og overholder ikke reglerne for Inkasso. Så de får IKKE en krone af os. Jeg prøver at ringe i morgen og spørger hvad de har gang i. 

Mvh Jim

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener forresten at have læst en arktikel for nyligt om faktura svindel, så synes i bør ringe til QXL hvis det er fra dem inkassoen er, og høre om de har noget med det at gøre, og ellers kontakte politiet

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle de gode svar!

Jim - HAHA - vi er virkelig i samme båd her. Eneste forskel ser ud til at være at det var Adserving/QXL der selv stoppede annonceringen, og ikke os. Kunne godt virke som om at de er helt rundt på gulvet med de bookinger de har fået gennem Adserving.

Jeg ringer også til både inkassofirmaet, QXL og Adserving imorgen, så må vi se hvad der sker derfra. Hvis det er i orden, ville jeg meget gerne skrive til dig Jim, og høre hvad du har fået ud af dem, i tilfælde at det går i hårdknude. ?

Men nu må vi se - satser da på det bliver nemt og smertefrit at få ud af verden. :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Dec 07
Indlæg ialt: 32
Fra  Modify.dk Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Du skriver bare, så må vi se om vi begge to kan få dem til at indse at det er noget kludder de har gang i :-)

God aften.

Mvh Jim Jensen

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan I ikke poste et kort resume af telefonsamtaler her?

Jeg er sgu' lidt spændt på at høre, hvad de siger - det lyder simpelthen for mudret til at være lovligt Surprise

/Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Vil du ikke kontakte mig på 30 111 111 måske jeg kan hjælpe dig i denne sag.

Mvh

Thomas Rimington

Jubii A/S

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåh - Fik ringet til Gothia og forklaret sagen. De ville undersøge hos QXL hvad der skete, og jeg har forespurgt på fakturaer. Og sagen skulle være sat på hold i mellemtiden. Har fået en mailadresse på personen jeg snakkede med, så vil også lige skrive og få en skriftlig bekræftelse på dette.

Har så også snakket med QXL kort, kom dog ikke i kontakt med nogen - der blev lagt besked til den person jeg skulle have fat i.

Så indtil videre ikke så meget nyt der. Vi må se hvad der sker når jeg får fat i QXL eller Gothia får nyt.

Og tak for hjælpen Thomas :)

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)