Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu vågner folk så småt op

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Skal du se noget interessant, så brug et liv på den mest geniale forelæsning her... It change you life ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Nielsen:

 Vi er i en dyb krise og folk  opfører sig som intet er har forandret sig - Se bare på de igangværende overenskomst forhandlinger - det er rystende !

Hej Ib

Hvis du ikke er klar over det, så er krisen snart forbi. Flere virksomheder, har fået travlt igen, og eftersom de har fyret sig ud af krisen, så står vi overfor det problem, at flere virksomheder må gå konkurs fordi at de ikke kan få varene ud i tide. Da de ikke er villig til at ansætte.

Men med henhold til de overenskomst forhandlinger, så ser jeg ikke det som et problem. Da der under hele opsvinget bland de ufaglærte har været udvist lønhenholdenhed, hvorfor de er kommet bagud i henhold til alle andre grupper.

De offentlige institutioner, har de seneste par år ligget i spidsen med lønstigningerne, og det er så et problem, da det ligger pres på det private arbejdsmarked, hvor det typisk er ledelsen der har fået lønstigninger. Og gyldne håndtryk. Som også har været med til at formøble virksomheders indtjening.

Nu har DK i mange år lagt produktionen ud i udlandet, og kun haft en ledelse og nødproduktion i DK, og derfor vil der altandet lige ikke kunne blive fuld beskæftigelse. Men mere et krav om at der skal uddannelse til dem der er i landet. Og denne uddannelse, har virksomheder konstant råbt op om at skal ligge i det offentlige, Istedet for at man tager et ansvar for det selv. Og det er også derfor at fx forsker ordningen blev indført. Og resultatet bliver så fremover at man indfører arbejdskraft, der ikke rigtigt betaler skat, mens virksomheder formøbler overskudet i lån og renter, for at have et flot hovedkvater med masser af kunst og designer ting.

/Kenneth

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Hvis du ikke er klar over det, så er krisen snart forbi.

Okay og hvor har du så den info fra? Så vidt jeg kan se, så har krisen da ik været værre end pt, og den bliver da kun værre...

Fordi du ser et kortvarigt opsving, så har det da så absolut intet med krisen er overstået at gøre. Det du ser nu, er jo effekten af de mange hjælpepakker/stimuleringer, som sjovt nok os skal tilbage betales ellers går der inflation i lortet!!!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er ellers noget af en svada, at vågne op til sådan en søndag.

Artiklen fra Kim Fournais, Saxo Bank, er der såmænd ikke så meget nyt i, idet det fra tid til anden, altid har været sådan, at der har været råbt op om afgrund og dommedag m.v., ligeså snart tingene ikke sker som forventet. At Ekstra Bladet v/Niels Ditlev følger op på denne artikel, er der heller ikke noget nyt i, jeg ville haver været overrasket, hvis det ikke var sket.

Det er så utrolig nemt, at skyde på x antal år tilbage, og sige det var det og det, der gjorde udslaget. Nuvel jeg vil også hellere tippe 7 rigtige om mandagen efter udtrækningen lørdag.

Jeg er af den opfattelse, at det er væsentligt sværere at spå om fremtiden end at forudsige fortiden.

Det er dog for mig afgørende, at den offentlige sektor ikke må og kan blive større, idet dette kun er såkald negativ værdi, der tilføres samfund. Derudover skal der ske en væsentlig større udlicitering af opgaver, meget gerne opdelt så også SMV'ere kan deltage. Her er jeg meget enig i Kim Fournais betragtninger om, at der virkelig kan opnås endog meget store besparelser ligesom det udførte arbejde kvalitetsmæssigt vil være væsentlige forbedret, alene af den grund at virksomheden, der har udført arbejdet, gerne vil komme i betragtning til næste opgave.

Når der i denn tråd slås til lyd for at fjerne de ledende politikere m.v., så er det min opfattelse, at et regeringsskifte i hvert fald vil have den gavnlige effekt, at det relativt hurtigt vil gå op for danskerne, at dette ikke er nogen farbar vej (læs brandbeskatning af ejendomme, biler, selvstændige).

At vi er og har været igennem en finanskrise kan næppe tilskrives udelukkende danske forhold, men derimod en direkte afsmitning grundet den globale finanskultur m.v., hvis man ser på Danske Bank, som næsten er ved tage en gevaldig rø..... grundet denne krise og iøvrigt meget dårlige investeringer på ejendomsmarkedet.

F.s.v. angår de forgyldte husejere sammenholdt med lejere, så er det en diskussion som altid kan blusse op, særlig i krisetider, men det er da et faktum, at husejerne pt. ikke er helt så forgyldte, idet det er et faktum, at mange ejendomme i dag har en værdi, der ligger under 2005 niveau, hvor husejerne reelt er stavsnbundet til ejendommen grundet gældens størrelse. Det er selvfølgelig ikke noget problem, så længe man ikke skal sælge, men der er jo desværre situationer, hvor dette bliver nødvendigt eller tvunget med det resultat, at der udløses en milliongæld til banker og realkredit m.v..

Det der ultimo 2009 fejlede mest, var de såkaldte "bankpakker", idet de overhovedet ikke gav den ønskede effekt på en lettelse i bankernes udlån m.v. til virksomheder, nej det endte med at beskytte bankerne mere og lukke endnu mere ned for lånemulighederne for virksomhederne.

Det største problem nu, er at mange såvel lønmodtagere og selvstændige ikke før har oplevet en krisesituation, idet de kun har kendt de relative gode opgangstider fra starten af 1990'erne. De har ingen forudsætninger for at vurdere konsekvenserne af sådan en krise, hvilket også afspejler sig i en holdning af, at der nok kommer nogen og hjælper (det plejer der at gøre).

Den nuværende krise er intet i forhold til de økonomiske problemer og kriser, som vi oplevede i 1970'erne, hvor den ene krisepakke afløste den anden, og et renteniveau på op mod 20%.

Jeg er meget spændt på, hvad der kommer til at ske i den nærmeste fremtid, og jeg håber kun, at regeringen fastholder "skattestoppet", og ikke begynder at udhule det med en masse afgifter a la Poul Nyrup. Der er ingen tvivl, det er og bliver virksomhederne, som skal bringe os ud af krisen, idet det er her værdigrundlaget for samfundet skal skabes, og danne grobund for, at vi rent faktisk kan leve som vi gør. Investeringer i offentlige projekter skal kun ske med private virksomheders deltagelse ligesom bankerne skal ses grundigt efter for at leve op til samfundets forventninger.

Så nu tror jeg også, jeg er ved at være vågen sådan en søndag i februar.

God søndag til alle.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion-Seller

Nu har jeg meget med det produktive erhvervs liv at gøre. Og jeg ser den samme udvikling, som der var efter IT boblen.

Det som der er problemet, er at det bliver andre industrier der kommer til at præge det, end dem der har været førende indtil nu.

For tager vi fx IT boblen, så har elektronik branchen samt IT branchen stadig ikke kommet sig fuldkommen efter den.

Selvfølgelig kan man sige at alle firmaer har kørt deres lager i bund. Men det er ikke nok til at forklare den stigning der er. Men selvfølgelig skal vi se hvad på hvad der bliver lokomotivet denne gang. For de virksomheder der har drevet det indtil nu, bliver ikke dem der kører det fremover. Og det er dem der typisk råber højt op om at der er krise. Ligsom efter IT boblen, og alle de andre nedture som man har oplevet i tidernes løb.

Og ligeså, så vil der komme nogle klumper i ordre beholdningen, hvor man går fra næsten nul til overbooket. Og det er typisk de tegn man ser når en krise er over.

JEg giver dig ret i at det er svært at se, når man ikke lige producere direkte til de forskellige industrier. Men jeg ser mere at der er nogle som der er interresseret i at man skal snakke krise, for det gør at man kan holde sine produktions omkostninger, her specielt lønninger nede. Ligeså at man derigennem bedre kan forberede en befolkning på de nedskærrringer der er behov for i de offentlige sektorer rundt omkring iverdenen.

Og vi kan jo bare tage vores eget land, med de ekstreme store udgifter vi har, der er det nemmere at forklare folk at service niveauet skal falde, når der er krise, end opsving. Så derfor er der forkus på det. Selvom mange virksomheder har en stigende omsætning. Sammen med, at de så har en undskyldning i de nuværrende lønforhandlinger.

Og lur mig, om ikke der er nogle virksomheder der skal ansætte når de forhandlinger er slut, og udvide deres produktions kapacitet.

/Kenneth

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Nu har jeg meget med det produktive erhvervs liv at gøre. Og jeg ser den samme udvikling, som der var efter IT boblen.

Det som der er problemet, er at det bliver andre industrier der kommer til at præge det, end dem der har været førende indtil nu.

For tager vi fx IT boblen, så har elektronik branchen samt IT branchen stadig ikke kommet sig fuldkommen efter den.

Selvfølgelig kan man sige at alle firmaer har kørt deres lager i bund. Men det er ikke nok til at forklare den stigning der er. Men selvfølgelig skal vi se hvad på hvad der bliver lokomotivet denne gang. For de virksomheder der har drevet det indtil nu, bliver ikke dem der kører det fremover. Og det er dem der typisk råber højt op om at der er krise. Ligsom efter IT boblen, og alle de andre nedture som man har oplevet i tidernes løb.

Forskellen på IT-boblen og finanskrisen er enorm. IT boblen var overvurderede aktier. Finanskrisen har bevist at samfundet er bygget op om kreditter og fiktive værdier...

Hvordan kan du på nogen måde drage en parallel, der blot giver en minimal sammenlignings værdi?

Hvor skal de tusinde milliarder $$$ og €€€ komme fra, som der er "printet" i de sidste 15 mdr?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Simple ting som kommunalt ansatte hjemmehjaelpere er en kaempe byrde. Der er simpelthen alt for lidt udfoert arbejde per krone for en gennemsnits hjemmehjaelper. Min storesoester er hjemmehjaelper og bliver frustreret over at der er saa lidt at lave, hvem kan ogsaa bare sidde omkring og glo? Hun er i ojeblikket vikar, og derfor er hun mange forskellige steder. Hun oplever konstant at hun tager den stoerste arbejdsbyrde som vikar, selvom hun ikke er bekendt med den enkelte bruger og derfor har det langt svaerere. Men alligevel holder hun pauser konstant og bruger laang tid per aeldre indbygger til snak over en kop kaffe (simpelthen for at faa tiden til at gaa). Det skyldes simpelthen sloseri blandt lederne paa de forskellige institutioner og muligheden for at netop tilkalde vikar naar de gider.

Problemet er enormt. Effektiviteten og kreativiteten falder, og vi betaler alt alt for mange penge for sloseri og kaffepauser i maengdevis.

Men er det ikke et problem snart alle steder? Folk fokuserer jo ikke laengere paa arbejde udfoert men paa status isaer paa arbejdspladsen. Ofte bliver man set ned paa hvis man er en arbejdshest og sjaeldent bliver man belonnet fordi lederne simpelthen ikke er kvalificerede ledere.

 Kommunerne burde vaere mere strikse omkring deres ansatte og der boer vaere meget mere styr paa hver enkelt institution.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Tulin Holmgaard Kristensen:

Simple ting som kommunalt ansatte hjemmehjaelpere er en kaempe byrde. Der er simpelthen alt for lidt udfoert arbejde per krone for en gennemsnits hjemmehjaelper. Min storesoester er hjemmehjaelper og bliver frustreret over at der er saa lidt at lave, hvem kan ogsaa bare sidde omkring og glo? Hun er i ojeblikket vikar, og derfor er hun mange forskellige steder. Hun oplever konstant at hun tager den stoerste arbejdsbyrde som vikar, selvom hun ikke er bekendt med den enkelte bruger og derfor har det langt svaerere. Men alligevel holder hun pauser konstant og bruger laang tid per aeldre indbygger til snak over en kop kaffe (simpelthen for at faa tiden til at gaa). Det skyldes simpelthen sloseri blandt lederne paa de forskellige institutioner og muligheden for at netop tilkalde vikar naar de gider.

Problemet er enormt. Effektiviteten og kreativiteten falder, og vi betaler alt alt for mange penge for sloseri og kaffepauser i maengdevis.

Men er det ikke et problem snart alle steder? Folk fokuserer jo ikke laengere paa arbejde udfoert men paa status isaer paa arbejdspladsen. Ofte bliver man set ned paa hvis man er en arbejdshest og sjaeldent bliver man belonnet fordi lederne simpelthen ikke er kvalificerede ledere.

 Kommunerne burde vaere mere strikse omkring deres ansatte og der boer vaere meget mere styr paa hver enkelt institution.

Øhhh i den offentlige sektor i DK? Dem jeg kender i DK indenfor hjemmepleje, er alle stressede og overbelastede pga nedskæringer, flere ældre osv...

Har aldrig hørt den der udlægning før, og dem jeg kender bor ellers i både KBH, Nordjylland og Sydjylland...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Forskellen på IT-boblen og finanskrisen er enorm. IT boblen var overvurderede aktier. Finanskrisen har bevist at samfundet er bygget op om kreditter og fiktive værdier...

Hvordan kan du på nogen måde drage en parallel, der blot giver en minimal sammenlignings værdi?

Hvor skal de tusinde milliarder $$ og €€€ komme fra, som der er "printet" i de sidste 15 mdr?

Du beskriver jo det samme her. Forskellen på IT boblen og den krise vi ser nu, er at det var en afgrænset  branche der voksede enormt, mens der er flere brancher der er berørt nu. Mange IT firmaer belånte deres aktie værdi. Samt know how. Og blev opkøbt til overpris. Altså fiktive værdi'er.

Problemet ligger ikke i hvor pengene er røget hen, men hvilke virksomheder der tager faldet. Da det jo ikke er alle virksomheder der er berørt. Mange virksomheder har faktisk kørt en fornuftig økonomisk politik og er kommet kun lidt berørt ud af det. Mens mange andre kørte med på bølgen. Man har under opsvinget her sidst, belånt til ikke produktive invisteringer, men mere til at man skal fremstå som et stort firma med dyr inventar. Samt opkøbt konkurranter eller andre virksomheder til overpris. Og dette for lånte penge.

/Kenneth

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)