Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kapital

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hi,

 

hvis jeg skal låne 500.000 kr fra banken for start af butik, hvor maget skal jeg komme med egen inskud, som tommelgfinge regel...har hørt man skal have egen indskud for 30%.

Hvad er standar bank producere for egen indskud?

 

Er der nogen der ved...

 

mvh

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det kan der ikke siges noget generelt om, idet det udelukkende handler om bankens vurdering af din personlige kreditværdighed. Når denne er afsluttet i givet fald positivt, er det næste skridt så, hvordan og hvorledes du og din virksomhed vil kunne forrente og afdrage det ønskede lån, hvilket er en meget subjektiv vurdering fra bankens side.

Konklusion: Jo flere midler du selv indskyder, og desto større sikkerhed vil åbne mulighederne, særligt i disse tider. Herudover er det vigtigt at have en forretningsplan, som er understøttet af hhv. resultatbudgetter og likviditetsbudgetter, og i sidste ende meget gerne noget historik på den butik, som du ønsker at opstarte eller i hvert fald en eller anden form for sammenligning med tilsvarende butikker.

Selv om du kommer så lang, er det ikke en gang sikkert, at du kan få bevilget det ønskede lån.

Hvis du mener dette alvorligt, vil jeg foreslå, at du hyrer en god rådgiver til at støtte dig, herunder få udfærdiget de nødvendige opgørelser m.v., hvilket også overfor banken indikerer, at det er en seriøs beslutning fra din side.

Husk, når man vil starte som selvstændig, så skal man være parat til at ofre "alt" for at få sin idé gennemført. Hvis man ikke er parat til det, så er spørgsmålet om idéen er god nok.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er helt enig med Tonny; Vær godt forberedt!

Hilsen Thor

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)