Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjen penge som domænehaj

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 02:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vildt nok alligevel.

Jeg kender også til danske domæner der er solgt for pænt meget over en 50ér.
- Så domæner (Også danske) kan man sagtens tjene gode penge på.

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er faktisk lidt vildt at det ikke er taget endnu. Så bare købe det og smide en google Adsense side ind på :-)

Dbh. Kenneth Hedegaard Olsen

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Men man må da egentlig ikke starte et firma med navnet "Optivo", og hvis man laver et der hedder "Optivo.dk", så bliver de da sure?

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Før man kan tjene penge, så kræver det jo, at man har nogle af Guld domænerne...

Og mon ik optivo.dk er ligegyldigt for dem? Så store firmaer, er som regel ligeglade med små markeder...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Hedegaard Olsen:

Men man må da egentlig ikke starte et firma med navnet "Optivo", og hvis man laver et der hedder "Optivo.dk", så bliver de da sure?

Bare find en anden branche, så gør du intet forkert...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

De bliver jo ikke kun solgt pga. navnet - og så er der altså STOR forskel på et .com og et .dk.

Det tæller også rankings, besøgstal osv.

Har selv beskæftiget mig meget med salg af premium domæner (.com) - uden indhold og besøgende kan man vel score en $400-600 på et godt LLLL.com, men med indhold og besøgende kan det sagtens ryge op på $20.000+

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Sørensen:

De bliver jo ikke kun solgt pga. navnet - og så er der altså STOR forskel på et .com og et .dk.

Det tæller også rankings, besøgstal osv.

Har selv beskæftiget mig meget med salg af premium domæner (.com) - uden indhold og besøgende kan man vel score en $400-600 på et godt LLLL.com, men med indhold og besøgende kan det sagtens ryge op på $20.000+

Det afhænger også vel hvor godt ranke den er i google ranks?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Agger004:

Det afhænger også vel hvor godt ranke den er i google ranks?

Det skrev jeg også ;)

Elias Sørensen:

Det tæller også rankings, besøgstal osv.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Sørensen:

De bliver jo ikke kun solgt pga. navnet - og så er der altså STOR forskel på et .com og et .dk.

Det tæller også rankings, besøgstal osv.

Har selv beskæftiget mig meget med salg af premium domæner (.com) - uden indhold og besøgende kan man vel score en $400-600 på et godt LLLL.com, men med indhold og besøgende kan det sagtens ryge op på $20.000+

Nu ved jeg ikke hvordan du mente ovenstående, men går ud fra "premium" referrer mere til 20k end de 400-600 (det er vel ikke just premium priser).

Markedet for LLLL.com's har ændret sig, og nogle vil mene det startede med finanskrisen. Det samme skete med flere af de andre type domæner, som umiddelbart ser gode og korte ud, men ikke altid giver mening (f.eks. tilfældige NNN.nets - som ligeledes heller ikke giver mening for kineserne, LLL.biz's og flere i den genre -- jeg ved det, for jeg har selv mange af den slags).

For nogle år tilbage, opkøbte flere domæne professionelle LLLL.com's (flere tusinde af dem ad gangen), og mange af dem var heldige at få solgt ud, inden markedet vendte (bl.a. dnforum's adam dicker). Dem som dog ikke nåede det, sidder nu med en masse af disse, som ikke er så nemme at sælge som før i tiden.

Hvis der sidder nogle og tænker at det kunne være en god idé at investere sine surt optjente internet-dollarz i domæner, så husk at vælg nogle som betyder noget, har kommerciel værdi (mortgage.com fremfor funnypictures.com -- begge fremragende domæner, men du forstår pointen) og som gerne har lidt type-in trafik (selvom dette dog ikke er nødvendigt). Ordbogs-ord (Smile) er stort set altid i høj kurs, så disse kan være lidt svære at komme i nærheden af, men ellers er der altid de - forholdvis sikre - LLL.com's. Disse holder normalt sin værdi, såfremt der er tale om de "bedre" bogstaver som a, b, c, d, e, etc. og ikke så meget x,q, z osv.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)