Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberette B-indkomst

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Fra  Aagaard Design Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for nogle dage siden fået en fin e-mail fra skat tast-selv at jeg nu har mulighed for at oplyse tal skat ikke kender til.

Jeg har været så priviligeret at jeg i løbet af 2009 har tjent nogle tusinder på min freelance design virksomhed - ikke mange penge, men de skal vel alligevel indberettes til skat.

Men nu er situationen den at jeg aldrig har prøvet at ændre i min forskudsopgørelse før, og jeg vil meget gerne gøre det rigtigt. Jeg logger ind på min tast-selv side, og åbner forskudsopgørelsen for 2009 - og så kommer der en masse rubrikker jeg kan udfylde med beløb.

Spørgsmålet er så bare, hvilken rubrik hører B-indkomst indtjent via Freelance arbejde ind under? Er der nogle der kan hjælpe mig med det, så ville jeg blive rigtig glad - kunne være dejligt at få den del overstået.

Det skal eventuelt lige nævnes at jeg ikke er moms-registreret, da jeg ikke tjener specielt meget på min design-virksomhed.

Med venlige hilsner

Johannes Aagaard

Johannes Aagaard - Portfolio: Johannes Aagaard - E-mail: johannes@aagaarddesign.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ikke sikker på, hvad du mener, men forskudsopgørelsen for 2009 er ikke aktuel mere.

M.h.t. B-indkomst er det normalt, den der udbetaler, der også skal indberette beløbet. Dette kan du checke på TastSelv under din personlige skatteoplysninger for 2009. Hvis beløbene er indberettet, behøver du ikke foretage mere.

Hvis beløbene ikke er indberettet, kan du selv indberette beløbene på din selvangivelse også på TastSelv, evt. som anden personlig indkomst, således de automatisk kommer med på din årsopgørelse og din skatteberegning for 2009.

Med venlig hilsen

 

Fra Århus
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Fra  Aagaard Design Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det var vidst også årsopgørelsen, og herunder min selvangivelse jeg mente.

Og mange tak for svaret - som jeg kan se det, så har de ikke indberettet det. Men de fleste har også ønsket at jeg selv gør det, så det er nok derfor.


Jeg indberetter det under anden personlig indkomst.

 

Mange tak for hjælpen.


Med venlige hilsner

Johannes Aagaard

Johannes Aagaard - Portfolio: Johannes Aagaard - E-mail: johannes@aagaarddesign.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes Så er den i vinkel

Hilsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)