Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagre nye verden og almindelig god kundeservice

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Derfor ringede jeg til dem. Jeg håbede at de ville gøre noget i samme stil - altså - behold spillet - vi har lavet en fejl. I princippet skal de betale for returportoen - men jeg orker ikke at snakke med dem igen - så pakken ryger afsted med vores andre i dag. Differencen var vel omkring 80 kr. Det koster 75 kr at sende en pakke - så jeg tænker bare: hvor principfast skal man være - og vil man have sure eller glade kunder (naturligvis skal man ikke give varerne væk - men fint at rette op på fejl)

Og hvem siger de ikke ville tilbyde det hvis du havde ordrenummeret?

Jeg tror faktisk at, uden at vide det, at din oplevelse ender som den gør, fordi at kundeservice i virksomheden muligvis ikke har en reel chance for at ændre noget selv, eller tage stilling til nogen ting uden ordrenummer. For med mange ekspeditioner dagligt, så havde jeg nok bedt jer om at bestille det billigere spil og så returnere det dyre og få pengene retur. Det kan virke underligt, men er en at de måder man undgår "tilfældige" løsninger på bestillinger. Og lad os antage din mand har bestilt 13.59 og dealine er 14.00 for udsendelse samme dag, så er ordren ekspederet og ændringen gået tabt eller "hænger" i systemet.

Men alt i alt drejer det sig om, som andre skriver, kommunikation og hvordan man bedst muligt giver kunden den bedste oplevelse. Og nogen gange kan dette sagtens ende op med en dårlig oplevelse desværre.

Fortsat god dag.

Køb ren argan olie her

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Og hvem siger de ikke ville tilbyde det hvis du havde ordrenummeret?

Jeg tror faktisk at, uden at vide det, at din oplevelse ender som den gør, fordi at kundeservice i virksomheden muligvis ikke har en reel chance for at ændre noget selv, eller tage stilling til nogen ting uden ordrenummer. For med mange ekspeditioner dagligt, så havde jeg nok bedt jer om at bestille det billigere spil og så returnere det dyre og få pengene retur. Det kan virke underligt, men er en at de måder man undgår "tilfældige" løsninger på bestillinger. Og lad os antage din mand har bestilt 13.59 og dealine er 14.00 for udsendelse samme dag, så er ordren ekspederet og ændringen gået tabt eller "hænger" i systemet.

Ej det er da noget fis, at de ikke kan finde ordren uden nummer.. hvad nu hvis man fik sin computer stjålet, eller ordrebekræftelsen var gået tabt i spamfilteret eller hvad ved jeg?!
Hvis man ikke kan slå en kunde op på fx telefonnummer eller navn, skal man købe sig et nyt system.
De må da også have brug for at kunne finde ordrer i andre sammenhænge, fx hvis de får pakke retur, hvor de er kommet til at skrive forkert adresse eller lign.

Hvordan skulle der kunne være noget galt i det, i forhold til sikkerheden?!

Og hvis ordren er pakket og sendt, så de ikke kan nå at lave det om - så skulle de have ladt være med at sige i telefonen til at starte med, at de sagtens kunne ombytte spillet, så skulle de have sagt "måske, hvis vi kan nå det"! Og kom de til at sige forkert ved en fejl, skulle de have ringet Helle op bagefter, eller sendt en mail, og sagt til hende at det var for sent.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

mtrolle:
Med en million kunder er de godt nok store. Det er jo godt 1/5 af Danmarks befolkning de har kørt igennem deres webshop. WOW. :o)

 

Jeg tror nu den er god nok, for de sælger vist også til resten af norden. Generelt har de lavere priser end konkurrenterne, men åbenbart også en ringere kundeservice. Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op, intet med service at gøre.

Det der skal man passe på med, ikke sker for ens egen butik :-)

Dbh. Kenneth Hedegaard Olsen

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel i bund og grund spørgsmål om mikro og makro og forståelsen heraf.

Havde jeg en biks med 1 million kunder, så havde svaret været det samme. Jeg synes ikke de er ufleksible, men holder sig tro til det at reglerne er til for at blive overholdt og de er ens for alle.

Det kan så virke amatøragtigt at ændringen af ordren ikke effektueres, men ret beset ved vi jo ikke hvornår dette er sket i forhold til den oprindelige bestilling.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:
Havde jeg en biks med 1 million kunder, så havde svaret været det samme. Jeg synes ikke de er ufleksible, men holder sig tro til det at reglerne er til for at blive overholdt og de er ens for alle.

Det er da sørgeligt at høre. Men det kommer selvfølgelig an på hvad man prioriterer. God kundeservice kan du sikkert også få hos Maersk - det har intet at gøre med størrelsen - men om prioriteringen og værdier. Jeg har jo ikke forlangt andet end om han kunne gå ind på ordren og se hvad der var sket. Havde jeg forsøgt at få en vare til halv pris eller at få den sendt om 3 minutter... så havde det været latterlige krav der gik imod firmaets principper. Dette ville være helt forståeligt.

Et firma med 10 ordrer kan have lige så dårlig kundeservice som et firma med 1 million - så det har vel ikke noget som helst med størrelsen at gøre... bortset fra at sidstnævnte nok kunne have en mand mere i kundeservice og dermed havde de måske fået 1.1 mio ordrer nu...

Lagersalg123 - JEN:
Det kan så virke amatøragtigt at ændringen af ordren ikke effektueres, men ret beset ved vi jo ikke hvornår dette er sket i forhold til den oprindelige bestilling.

Jo, det ved vi godt. Den blev annuleret 1 minut efter en telefonsamtale med kundeservice - som ikke selv kunne håndtere at annulere, men bad os om at logge ind og annulere elektronisk.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bruger virksomheden jo en robot til at pakke rigtig mange pakker hver dag,  og de flyver bare ud i postbure i hundredvis/tusindevis, helt automatisk. Det må derfor antages at være en umulig opgave for dem at finde frem til din ordre efter den er blevet pakket, da de så ellers ville skulle kigge hele postbure igennem manuelt. Selvfølgelig træls for dig, men jeg kan ikke se hvordan de skulle kunne gøre det anderledes udover måske at finde din ordre ud fra navn eller ligende, men det havde nok ikke ændret på resultatet af at i havde fået spillet.

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan er Coolshop, når man benytter en SAP løsning, som er kørt sammen med en lagerrobot, det tager jo kun 20 sek. at pakke, så de kan ikke nå at stoppe den, men de kan jo tilbyde at sende det andet spil af sted med det samme, det tagert jo kun 20 sek.

Og så sende en returlabel med i pakke eller som brev post ved siden af, og så har de også en glad og tilfreds kunde.

Men det med de har over 1 mio. kunder, som er spredt ud over hele eu, hvad skal så dustin, komplett de har jo mange flere kunder, men ydre en ordentlig kundepleje...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Et firma med 10 ordrer kan have lige så dårlig kundeservice som et firma med 1 million - så det har vel ikke noget som helst med størrelsen at gøre... bortset fra at sidstnævnte nok kunne have en mand mere i kundeservice og dermed havde de måske fået 1.1 mio ordrer nu...

For mig har det en hel del med størrelsen af gøre. Den "lille" virksomhed kan have større fleksibikitet end den store og vil derfor for nogle kundernes vedkommende stå med bedre service. Du gav jo selv det bedste eksempel. Den form for service, eller hvad man nu skal kalde det, er der ikke plads til i virksomheder med 1 million kunder, der skal tingene være automatiseret for at fungere.

Helle - houseofkids.dk:
Jo, det ved vi godt. Den blev annuleret 1 minut efter en telefonsamtale med kundeservice - som ikke selv kunne håndtere at annulere, men bad os om at logge ind og annulere elektronisk.

Og det er her jeg mener virksomheden halter servicemæssigt. For korrekt oplysning havde været, bestil venligst igen og nægt modtagelse af den allerede ekspederede ordre, da deres sytem øjensynligt ikke kan håndtere ændringer.

Men jeg forstår udemærket dine synspunkter, men de kan ikke implementeres i virksomheder i den størrelsesorden.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

E.W.D Distribution:
Men det med de har over 1 mio. kunder, som er spredt ud over hele eu, hvad skal så dustin, komplett de har jo mange flere kunder, men ydre en ordentlig kundepleje...

 

Yep, jeg er ganske tilfreds med Komplett, men tror ikke så mange kender dem herhjemme, men kan tage fejl. De er hurtige, venlige og god service, ingen udfordringer selvom min HP bærbar stod af efter 3 måneder hehe

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)