Min mand havde forleden bestilt et Sims3 spil på nettet. Efter bestilling opdager han så at samme spil fåes 100 kr. billigere i samme shop hvis omslaget er på engelsk. Han ringer derfor for at ændre bestillingen, og får at vide at han skal logge ind og gøre det online. Fint nok. Det gør han så. Dagen efter kommer spillet alligevel. Jeg ringer så op og forklarer sagen: Shop: Jeg skal bede om dit ordrenummer. Jeg: Det har jeg desværre ikke da det ligger på min mands pc derhjemme. Shop: Så kan jeg desværre ikke hjælpe dig uden ordrenummer. Jeg: Men kan du ikke bare søge på hans navn og adresse. Shop: Det kan jeg ikke for vi har over en million kunder. Jeg: Hmm. Det kan man da i vores shopsystem og i alle it systemer jeg kender til. Shop: Men det kan man ikke i vores. Jeg: Men så sender jeg bare pakken retur med modtagelse nægtet. Shop: Det kan du ikke gøre. Du skal logge ind og hente et returnummer. Jeg: Men jeg har ikke log in da det er min mand som har lavet ordren. Shop: Men så må du ikke ændre noget da det er din mands opgave som bestiller. Jeg: Men hvorfor er ordren ikke stoppet når vi nu har logget ind og bedt om dette. Så må der vel være en fejl i systemet. Shop: Vi er faktisk danmarks største netshop og har over 1 mio kunder. Systemet fejler ikke, og måske har robotterne plukket ordren og så er det for sent. Øhhh.... godt så.... Jeg tænker nu: Hvor fanden er god personlig kundeservice blevet af? Hos os kan vi da altid søge på kundens navn, annulere ordrer hvis de ønsker dette eller andet. Og jeg er da sådan set ligeglad med hvor mange kunder de har og om de er danmarks største netshop - jeg vil altså bare have lidt god service så jeg hurtigt kan få ordnet det som er gået galt. Jeg skal så bruge halve og hele timer på at finde ud af åndsvage passwords osv - på noget der vil tage ham to minutter.... Nå - men uanset hvor store vi bliver - så vil Nanna heldigvis altid sidde ved telefonen og give kunderne en god og personlig behandling. Ihhh hvor det irriterer mig sådan noget. Skulle lige af med frustrationen. Måske det er fordi de er danmarks mest cool shop.... |
Hej Helle
Ja det er tit det der er den svære kunst, at bevare og have god kundepleje, når firmaerne bliver for store.
Jeg havde selv en lidt mærkelig sag igår, hvor en kunde havde fundet et gammelt tilbud på Haribo miniposer, som jeg havde haft. Kunden syntes så han skulle have slikket til den gamle pris ? , men jeg kan jo heller ikke handle på prisen i gamle ugeaviser fra diverse butikker
Undrer mig bare her bagefter hvordan han kunne se gamle tilbud, men måske har det været en Amino tråd jeg har haft ?