Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ved du noget om Mac, hosted Exchange og Outlook?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi går i øjeblikket og overvejer, om vi skal skifte fra PC til Mac. Vi er med på, at det meste er ganske enkelt, men der er én ting, der plager os:

Vores livline er vores Outlook. Her styrer vi alt - lige mail over kalender til opgaver, noter osv. Og nu er det, at vi er kommet i tvivl om, hvorvidt det er muligt at benytte funktioner "Opgaver/Tasks" samt "Noter" som de findes i Outlook på en Mac.

Vi kører på en hosted Exchange, og det er helt afgørende, at vores opgaver, kalender, mail m.m. synkroniseres problemfrit med Mac. Om programmet skal hedde Entourage eller noget andet er helt ligegyldigt.

Essensen her er: Kan vi migrere fra PC / Outlook / Hosted Exchange til Mac / ? / Hosted Exchange uden problemer og uden at miste vores kære og uundværlige flow? 

Tilmeldt 9. Nov 08
Indlæg ialt: 82
Fra  Hungry.dk ApS Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan du. Der er fuldstændig samme understøttelse på Mac, som på PC. I Entourage har du de samme funktioner som i Outlook, da begge programmer er fra Microsoft.

 

Det er også muligt at benytte de indbyggede Mail, Calendar osv. apps i OS X. De er de nyeste udgaver fantastisk gode, og har fuld understøttelse af Exchange.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

uuuuu

open exchange "gratis " og så en Mozilla Thunderbird

virker over alt :)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt at du (endelig) er blevet smittet af æblesygen :) Brugervenlighed og lækkerness er stærkt vanedannende!

Jeg var selv inkarneret Windows mand, men skiftede til min første MacBook for to år siden og har svært ved at se en grund til at vende tilbage! Jeg blev træt af nedbrud, reinstall, drivere, antivirus, etc. og Apple hardware er jo ikke dyrere end andre kvalitets mærker, til gengæld er softwaren meget billigere og man er ude over 17 forskellige versioner og licenshelvede! Min MacBook er brugt min. 10 timer hver dag de sidste to år og den er stadig lige så hurtig til at starte op, der er ingen taster der er faldet af, falmede bogstaver og den holder stadig strøm i 2 timer på batteriet! Den er for mit vedkommende billigere i drift end da jeg kørte ikke-Apple, da de simpelthen holder længere uden at blive gamle og trætte. De to eneste gange den er gået ned var den ene gang pga. messenger og den anden gang pga. Office for Mac - så kan du selv finde fællesnævneren :)

Jeg sidder ofte on-site hos en af mine kunder, som kører et Windows Exchange/server miljø. Ingen problemer med at hoppe på netværket med Mac'en og se netværksdrev og printere - det er faktisk en hel del nemmere at installere en netværksprinter på et Windows netværk i OS X end i Vista!

I den forbindelse anskaffede jeg mig Office 2008 for Mac og den spiller også fint sammen med Exchange, men Entourage er ikke en 1:1 Outlook kopi. Hvis du er hardcore Outlook bruger vil du ikke være glad for byttet. Den renderer (HTML) mails anderledes og mangler f.eks. netop Tasks og Noter. Du Google dig til mere specifikke forskelle, men det var dem der sprang i øjnene på mig og jeg brugte endda ikke kalenderen særlig meget. Jeg endte dog med at udskifte Office med iWork - ikke at det har noget at gøre med mail, men for de øvrige Office værktøjers vedkommende er det helt fantastisk både prismæssigt og brugermæssigt :)

Office 2010 til Mac skulle dog angiveligt have den første Outlook i Mac version og kommer formentlig i december i år. Hvor godt de er sluppet fra det må tiden vise...

Som det er nævnt understøtter Snow Leopard Exchange 2010 protokollen out of the box og jeg vil da tro at det vil virker med hosted, såfremt de kører den nyeste protokol. Apple Mail og iCal er fine og simple programmer, men barberet på godt og ondt - om man kan bruge dem som afløser til Outlook er et temperament spørgsmål.

Når I nu overvejer at skifte, vil jeg anbefale at I også overveje at skifte til Google Hosted (Apps). Det er billigere end hosted Exchange, giver en frygtelig masse mailbox plads og tilbyder alle de ting man har i en Exchange server og mere til. Det går IMHO bedre i spænd med Apple både i praksis og "ideologisk" hvis man går op i den slags :) "Gmail protokollen" er også built in hele vejen rundt i OS X og det spiller også smukt sammen med iPhone. Det er genialt til samarbejde og har du nogle medarbejdere/partnere der kører Windows/Outlook kører det helt som Exchange for dem.

Konklusionen af alt det skriveri er at når man er 100% afhængig af en velfungerende computer for at kunne lave sit arbejde, er en Mac en rigtig god følgesvend, men kan stole på hver dag. Men start evt. med at købe en Mac Mini og sæt den til hvad I nu har stående af skærm/tilbehør og se hvordan det spiller sammen med de værktøjer I nu bruger. Eneste anke er deres support der lader noget tilbage at ønske -  som også Thorborg har fortalt om - men jeg forestiller mig at det går mere glat med Apple Care. Igen er det sammenlignet med deres image og prisniveau - Acer support f.eks. får Apple til at ligne klassens duks i sammenligning :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)