Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mærkevare / fordeling af fortjenester ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hello

 

Jeg har i mange år drevet tøj butikker hvor vi fortiden i DK ganger ca. med 2,5 (50%) (tyskland  ca kun 2,2) i de fleste tilfæld når vi køber  mærke vare tøj fra en distributør... Nogen der kan give mig et ca pej på hvor meget en normal brand owner + distributør (evt også en sælger) laver ???, altså fra den pris den forlader fabrikken i eks. Kina til den pris vi butiks ejer kan købe til...

 

Eks. Jeans manufaktur  pris er 60-100kr. inkl. fragt/told m.m. =   XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX =  slut forbruger pris ca. 499-849.-     (hvordan fordeles X på distributør og brand owner normalt)

 

 

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps. 

Efter hvad jeg ved tager distributører 20 - 30%. Så afhængig af hvor stor en kvantitet er der mange penge at spare for brandet. Ved ved ikke lige med Jeans, men det kommer vel også helt an på hvilke varer der importerers. F.eks. tshirts kan fåes ned til 1$ stykket, hvis der købes nok af gangen. Vi snakker nok +5000 stk. 

generelt er der meget stor forskel på produktionsprisen på forskellige varer, forskellige kvaliteter og kvantiteter.

Uanset brandets fortjeneste er distributørens fortjeneste konstant.. Derfor er det mindre rentabelt med de små produktioner.

Helt generelt, så ligger rigtig mange brands med en fortjeneste mellem 50% og 70 -80%... 50% anses for en lav dækningsgrad hvor 80% anses for en meget høj..

Så fra 20-30% til distributør, og 50-80% til brandet. 

mvh. Simon Wozniak Kristensen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)