Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække værelse/lager fra ???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har et par webshops og har alle varer i et værelse privat og det er kun det som værelset bruges til... Kan man trække noget fra i den forbindelse ? Altså som lagerlokale...

 

På forhånd tak og med venlig hilsen

 

Klaus Frederiksen

Vandklar.dk

Matematikbutik.dk (under bearbejdning)

 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja,

Er du ejer eller lejer af ejendommen? (reglerne er lidt forskellige).

 

Reglerne er at du kan trække en %-vis del af enten leje omkostningerne eller af grundskylden fra.

Så hvis du er lejer og du lejer hele ejendommen for 8.000 kr. pr. måned og den er på 120 m^2 og du bruger de 30 m^2 til lager. så kan du trække 8.000*(30/120) = 2.000 kr. fra pr. måned.

Er virksomheden en enkeltmandsselskab eller et Aps / A/S ?

Jeg venter lige med at svare på det sidste til jeg høre nærmere :)

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin:

Er virksomheden en enkeltmandsselskab eller et Aps / A/S ?

Jeg venter lige med at svare på det sidste til jeg høre nærmere :)

Nå, jeg havde lige 5 min mere, så nu svare jeg lige med det samme Smile

 

Hvis det er et A/S eller Aps, fakturere du simpelhen blot virksomheden for den brug af lokaler. dette kan du også gøre ved enkeltmandsselskab og intrasentskab, men ved disse to sidst nævnte har du også mulighed for at betale lejen selv og så betragte virksomhedens del af denne som et privat indskud. dette vil så blive bogført på mellemregningskontoen og vil at der ikke skal betales skat af et tilsvarende beløb ved senere udtræk fra virksomheden.

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er devist enig med Benjamin, og alligevel ikke.

Uden at komme for meget rundt i opgørelser m.v., så vil jeg anbefale at læse SKAT's vejledning om udlejning af bolig eller del heraf, se link http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=52795

Dette også af hensyn til en korrekt beregning af, hvornår der indtræder beskatning, som følge af udlejningen.

Endvidere skal du være opmærksom på reglerne om arbejsdværelse og lignende på den private bopæl. Værelset skal være adskilt fra de egentlige opkoldsrum, og i realiteten ikke kunne anvendes til private formål. Dog er der en lille lempelse, hvis virksomheden drives fra den private bopæl.

Med venlig hilsen

Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Tak for svarerne og kan fortælle at virksomheden, som er enkeltmandsselskab,  drives fra den private bopæl og at jeg ikke ejer lejligheden men "bare" er lejer...

 

HAr nogen en henvisning ? eller et præcist svar vil jeg blive meget glad Smile

 

Klaus

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vandklar.dk:

Hej

 

Tak for svarerne og kan fortælle at virksomheden, som er enkeltmandsselskab,  drives fra den private bopæl og at jeg ikke ejer lejligheden men "bare" er lejer...

 

HAr nogen en henvisning ? eller et præcist svar vil jeg blive meget glad Smile

 

Klaus

 

Hej

Vedrørende lejeboliger er hovedreglen jvf. nedenstående eksempel SKAT's vejledning. Værelse eks. 10% af den samlede bolig. Husleje ialt pr. år kr. 120.000. Bundfradrag kr. 12.000,00. Det betyder, hvis du opkræver mere end kr. 12.000,00 i leje for værelset, så vil det overskydende beløb være skattelpligtigt.

Kopi start:

Indtægt ved lejebolig

Hvis du fremlejer værelser i en leje- eller

andelslejlighed, kan regnestykket se sådan

ud:

Fremlejeindtægt: 18.000 kr.

Modtaget for varme, el mv.: 3.000 kr.

Modtaget for telefon: 1.200 kr.

Indtægter i alt: 22.200 kr.

Fradrag for forholdsmæssig

andel af husleje: - 12.000 kr.

Fradrag for forholdsmæssig

andel af varme- og eludgift: - 3.000 kr.

Fradrag for telefonudgifter: - 1.200 kr.

I alt til beskatning: 6.000 kr.

Bemærk, at det samlede fradragsbeløb ikke

kan overstige lejeindtægten. Kopi slut

Håber dette hjælper lidt på problemstillingen.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Endvidere skal du være opmærksom på reglerne om arbejsdværelse og lignende på den private bopæl. Værelset skal være adskilt fra de egentlige opkoldsrum, og i realiteten ikke kunne anvendes til private formål. Dog er der en lille lempelse, hvis virksomheden drives fra den private bopæl.

Hej Tonny, det er min erfaring at SKAT er lidt nemmere at danse med end ovenstående tekst umidbart kunne give indtryk af.

Så et rum der tydeligvis er fyldt op med vare til virksomheden bør ikke være et problem. der kan dog meget nemt være forskel an på hvor emsig en skattemand du har. måske har jeg bare været heldig her i området, at det er nogle flinke skattefolk Wink Smile

 

Mvh.

Benjamin

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Stop lige op en gang ! Den regel Tommy nævner omhandler udlejning af en del af en egendom/lejlighed til beboelse. Det er vi ikke inde i her.

Det man gør er at man beregner hvor stor en del af lejligheden der anvendes erhvervsmæssigt og så tager man en forholdsmæssig andel af huslejen - Længere er den ikke.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)