Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering i Sverige

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo en regel om at hvis man når en omsætning på nogle hundred tusind i fx sverige, så skal man momsregistres i landet.

Er der nogen der ved hvordan man let bliver momsregistret i Sverige som dansk virksomhed?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lave samme øvelse, og der er vedtaget nogle ændringer m.h.t. etablering derovre.

Indtil videre har man for at få organisationsnummer skulle have en fysisk person der kun tage imod dokumenter fra myndigheder m.v. Men der skulle være lavet ændringer så man nemmere kan etablere datterselskab eller lign uden de krav.

Jeg skal tjekke det videre i næste uge, og så vender jeg tilbage hvis jeg får noget konkret.

Men ellers er det ikke noget problem at etablere sig derovre og myndighederne er superflinke til at hjælpe dig.

Du finder mere info her

www.bolagsverket.se

www.skatteverket.se

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:
da den du henviser til kræver ombud.

Det er ikke korrekt. Blanketten giver mulighed for at du kan vælge at være repræsenteret ved en momsrepræsentant.Wink

Henrik

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Lagersalg123 - JEN:
da den du henviser til kræver ombud.

Det er ikke korrekt. Blanketten giver mulighed for at du kan vælge at være repræsenteret ved en momsrepræsentant.Wink

Henrik

 

Og det er det som ombud i Sverige betyder. Det nye bliver at man ikke skal have det. Henrik jeg snakkede med dem i sidste uge, der findes endnu ikke blanketter til lovændringen som blev vedtaget i december.

Jeg har boet der i 3 år og taler flydende svensk, så jeg forstår hvad de siger Smile

Men ellers har du ret, ikke at jeg betvivler det.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du læser den udmærkede vejledning til det skema jeg henviser til, så vil du se at der i deres eksempel heller ikke udfyldes eller end sige tales om at der skal være en momsrepræsentant.

Har du læst den pågældende blanket - så vil du se at der ikke et sted er tale om at det SKAL anføres en momsrepræsentant.

3 år i Sverige.....Den slår jeg stort!Big Smile

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Hvis du læser den udmærkede vejledning til det skema jeg henviser til, så vil du se at der i deres eksempel heller ikke udfyldes eller end sige tales om at der skal være en momsrepræsentant.

Har du læst den pågældende blanket - så vil du se at der ikke et sted er tale om at det SKAL anføres en momsrepræsentant.

3 år i Sverige.....Den slår jeg stort!Big Smile

Ok så ringer jeg bare til dem i næste uge og hører om jeg kan bruge den. Skal have etableret derovre snarest.

Flytter nok snart derover igen, så man kan få et ordentligt køretøj Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:
Flytter nok snart derover igen, så man kan få et ordentligt køretøj Smile

Oh yes.... jeg klager nu ikke her. En velholdt Audi A6 med 30,000 km på bagen 40.000 kr....

Iøvrigt så forstår jeg ikke hvad der specielt skulle være ændret i Sverige. Moms-lovene i EU kører på de samme EU-direktiver for hele fælleskabet. Hvad man vedtog i december  i Sverige er det vi kalder Momspakken i Danmark. Der er ikke nogen ændringer i forhold til fiskal repræsentanter. Derimod ændrede EU reglerne helt tilbage i 2001 fordi brugen af fiskale repræsentanter gjorde det uforholdsmæssigt dyrt for de mindre virksomheder at "etablere" sig i et andet EU-land.  Det betød at det allerede den gang var muligt at undgå dette inden for EU.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Lagersalg123 - JEN:
Flytter nok snart derover igen, så man kan få et ordentligt køretøj Smile

Oh yes.... jeg klager nu ikke her. En velholdt Audi A6 med 30,000 km på bagen 40.000 kr....

Iøvrigt så forstår jeg ikke hvad der specielt skulle være ændret i Sverige. Moms-lovene i EU kører på de samme EU-direktiver for hele fælleskabet. Hvad man vedtog i december  i Sverige er det vi kalder Momspakken i Danmark. Der er ikke nogen ændringer i forhold til fiskal repræsentanter. Derimod ændrede EU reglerne helt tilbage i 2001 fordi brugen af fiskale repræsentanter gjorde det uforholdsmæssigt dyrt for de mindre virksomheder at "etablere" sig i et andet EU-land.  Det betød at det allerede den gang var muligt at undgå dette inden for EU.

Ja, men jeg tror det har noget at gøre med, uden at være sikker da du jo er ganske kompetent på området, at det ikke hidtil har været muligt, men kan da være hun ikke var klar over at tingene var/er sådan, men hun refererede til lovvedtagelse i december.

Det er væsentligt smartere for mig nu hvor jeg skal eksportere til Sverige, at det er min virksomhed derovre der faktureres fra fabrikken, hvilket i sig selv jo også giver en likviditetsmæssig forskel med de fremtidige udvidelser til andre markeder i EU, ligesom jeg undgår emballageafgiften her i DK.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)