Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DK er så stolte af at være velfærdsstat at de tvinger folk på kontanthjælp!

Side 4 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Roscoe:

Lagersalg:

Tror faktisk, at du kunne trænge til et BJ. Hold fast, hvor er du mavesur. Op med humøret.

Idea

hehe har ikke råd for jeg har solgt 300 flasker som jeg ikke har tid til at samle ind Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cleocatra:

Nu ved jeg godt at overskriften er lidt barsk og sarkastisk... men min oplevelse er, at i DK så skal man helst enten være beskæftiget eller på kontanthjælp.

Normalt er jeg positivt indstillet, men jeg er så irriteret over denne lov at jeg er ved at knække mig!

Min harme stammer fra at havde det ikke været for mit eget initiativ og min ekstremt gode evne til at pive og klynke, så havde jeg været på kontanthjælp idag!

Sidste fredag, 2 timer før en igangsættende aktiveringssamtale, havde jeg fået en mail om at være blevet optaget på en uddannelse, for jeg skulle være hurtig da de var begyndt. Troede først den startede i august, men spurgte af princip om de havde et holdstart i februar... Lørdag skulle jeg møde op med papirer etc. men havde ikke penge til bussen, skolen er 4 buszoner + 1 amtskifte væk. Ydelseskontoret nægtede mig penge til en fucking bus væk fra kontanthjælpen! Så jeg pilede ind til min job-vejleder på jobcenteret og hylede op så han skaffede mig en rekvisition til buskort (10-turs). 

Jeg er fuldstændig forstående overfor at de ikke giver penge ud til hvem som helst når som helst og til hvad som helst... Men når man står og er villig til at vise dem en mail hvor optagelsesoplysningerne står, og man ikke kan få hjælp til at komme afsted for at blive optaget på en uddannelse, når der som paragraf samtidig står at man ikke må nægte job og uddannelsestilbud... det er eddersmækme ud over min forstand!

Desuden har jeg læst på et andet forum om flere fra andre lande, som kan få offentlig støtte med freelance arbejde, hvis de viser et regnskab og der modregnes så... I DK må man også gerne det hvis man indleverer et revisor godkendt regnskab! Det koster så oss lige det hvide ud af øjnene, i hvert fald hos dem jeg nåede at spørge!!! 

Ja, det kan da godt være at staten bliver røvrendt for sort-arbejde fra freelancere, men det gør de sgu da alligevel på mange andre områder! Jeg fatter ikke at de ikke ser den positive mulighed i at nogle kan modregne en OK løn i deres kontanthjælp i stedet for at folk presses ud i en fuldstændig støtte-udbetaling fordi revisoren koster for meget. -Desuden ved de færreste at der er den mulighed!

Med mig på kontanthjælp indtil august, antaget jeg ikke havde fundet arbejde, kunne med alt inklusiv muligvis nok rende op i 100,000 danske skattekroner... Mindst! -Og jeg kan ikke få et skide buskort til 305kr. for at forhindre dem i en så høj udbetaling!? HURRA siger jeg bare! 

...Nu er jeg færdig med at brokke mig... :-)

Hej CleocatraSmile

Jeg synes også at det er uværdigt at man skal ned på knæene og tigge og bé, før man får noget hjælp.

Men der er forskel på kommunerne. I min kommune skal man  selv købe kortet først, vise det til kommunen og derpå få sine penge refunderet.

Tillykke med at du er kommet ind på uddannelsen! Smile

Mvh. Jette

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Lousie,

det er bare 10/4... held og lykke :-)

mvh

Peter

Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lige for at opklare evt. misforståelser, så her er grunden til at jeg skrev indlægget:

NOTE: Jeg søger ikke ynk eller klap på hovedet... Det er til ren og skær info, og hvis folk vil bidrage med noget konstruktivt som jeg ser "konstruktivt", så er det at egentlig lige bruge 2 sekunder på at overveje om der ikke bare er lidt galt med håndteringen af kontanthjælpssager?

1) Som det så fint allerede er opdaget: Jeg havde massevis af frustration jeg skulle af med.

2) I er iværksættere, og nogle oplever det at være på spanden. Så jeg nævnte også det med at modregne på sin kontanthjælp med en freelance beskæftigelse i mit første indlæg... For min oplevelse var lidt i samme princip af at vælger jeg kontanthjælp, så fanger bordet.

At de folk jeg talte med på ydelseskontoret viste større støtte og opbakning omkring min ansøgning til kontanthjælp end uafhængig indtægt var satme noget der bed!

Jeg nævnte kort før tidligere oplevelser med systemet, og jeg er panisk angst for at lande der igen. Jeg forsøgte siden midten af januar at argumentere, forhandle, og diverse andre metoder, som kunne give mig tilladelse til bare lidt egen indtjening fuldt ud indforstået med at få modregnet og indlevere regnskab og bankudskrifter og stadig gå i aktivering og skrive jobansøninger og få min kontanthjælp udbetalt efter den 1.

Så den fredag så mine muligheder således ud ifølge ydelseskontoret's håndtering:

Praktisk og fysisk mulighed for at gøre mit bedste for indtjening på sidelinien, som jeg ikke havde råd til pga. deres påståede krav om et revisor godkendt regnskab hver måned... Nåede dog aldrig at spørge til Amino-priser... Skrev kun et indlæg om hvad F et revisor godkendt regnskab er....

Ingen mulighed for at blive optaget på uddannelse pga. mangel på bus penge til indviende samtale/besøg. 

Hvad jeg stod med (ud fra de oplysninger jeg havde modtaget) var kontanthjælp, hvor min eneste vej til uafhængighed var afhængig af at nogen gad give mig et job... HAHA! :-(  -Ydelseskontorets svar: Jammen det er bare ærgeligt! Da jeg kom ind med en imaginær sæk over hovedet og bad om kontanthjælpsansøgning var de i og åh SÅ glade og hjælpsomme! OUCH!!!

Nu vil jeg sige at jeg er ude af depression bortset fra nogle håndterbare "pitfalls" af og til, men skulle jeg på kontanthjælp, så der ingen garanti for at jeg ikke ville lande hvor jeg var for 5 år siden, hvor min totale paranoia overfor statslig støtte i form af kontanthjælp og boligsikring opstod. Der er risiko for at jeg så hverken kunne begynde uddannelsen i august eller stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Ergo, på kontanthjælp ubestemt tid! Bare tanken om at det ku ske ender ud i "101 ways to kill yourself"-tanker. Spørg mig ikke hvorfor kontanthjælp har den effekt på mig, men det har den altså... SÅ JEG SKAL IKKE PÅ KONTANTHJÆLP!!!

Jeg HAR overvejet diverse snuskede ting for at holde mig af kontanthjælpen men har ikke kunnet få migselv til at gøre det...  

Så mit liv kollapsede fuldstændig i et kort øjeblik, og jeg rendte med garanti rundt og lignede en der havde fået en dødsdom med øjeblikkelig virkning *pinligt*. Ja, jeg kunne muligvis have fået lån af nabo, men min IQ dropper som panikken stiger, og det skulle bare falde på plads her og nu så jeg kunne komme hjem og melde mig ind!

Jeg skulle som udgangspunkt kun have billet til lørdag, men fik rekvisition til 10-turskort.

Ydelseskontoret blev tilbudt adgang til min mail så de kunne se at jeg ikke bare sku på pjank, men rent faktisk havde modtaget både indmeldelsespapirer etc. Det virkede ikke, de ville ikke engang se den...

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke får hjælp og støtte til uafhængighed, når vejen dertil hedder en snoldet lille busbillet, som jeg på daværende tidspunkt ikke kunne overskue at få skaffet på anden vis!? Havde jeg sku skrive under på at betale den tilbage så havde jeg sgu oss gladeligt gjort det! Havde jeg på eget initiativ overvejet løfter om tilbage betaling på det tidspunkt skulle jeg nok også have gjort det! Jeg sku bare ha den busbillet!

Det er 100% fair at de ikke yder videre støtte til uddannelse fx hvis jeg sku ha buskort nr. 2 eller bøger og at de er skeptiske overfor arbejde ved siden af. Men mit knækkede ego og super-sensitive paranoia kan bare ikke forstå hvorfor de ikke skynder sig at sige: "Her er din busbillet! Pis så af med dig, sørg for at komme ind så vi ALDRIG skal se dig mere ellers får du som straf ingen mulighed for kontanthjælp i de næste 10 år!" eller "Ej hvor godt at du har egen virksomhed, som med lidt held kan få dig ud om et par måneder og med garanti kunne få dig væk om senest til august ved uddannelsesstart (den jeg kom på nu), skulle alt andet fejle, i det mindste kan det holde dig mentalt stabilt så du er garanteret ude af flækken 1. august! Og hvis du ikke beholder den mulighed for indtægt og fremtid, så ryger din kontanthjælp sgu søde".

Min job-vejleder der skaffede rekvisitionen sagde noget lignende som eksemplerne ovenfor, og jeg har satme aldrig hørt noget rarere fra en person der står til at sætte mig på kontanthjælp!!!!

Nu er jeg optaget, men det var SÅ tæt på ikke at lykkes!

Og derfor det 1. sure indlæg fra min side... Kan de støtte mig i risikoen for at jeg totalt smadrer mit liv og virkelig kommer på snylte-løn forever after, så kan de vel vise samme entusiasme omkring det modsatte... Det er dér hvor jeg ikke forstår det, og det er der hvor tingene begynder at sætte mit pis i kog...

Så selvom nogle indlæg er mindre glade, så værdsætter jeg den indirekte støtte omkring at jeg IKKE skal være på kontanthjælp og at jeg har truffet den rette beslutning! :-)

Hyg!

~*Louise

creatastica

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jette Frederiksen:
Jeg synes også at det er uværdigt at man skal ned på knæene og tigge og bé, før man får noget hjælp.

Hvis de stegte duer kom flyveden gennem luften helt af sig så ville det jo være nemmere.

Der er noget fundementalt jeg ikke forstår, det er surreal det som skrives her, hvordan h....e kan man brokke sig over at man skal på knæ når man vil have noget gratis.

Hey søde, hvis du vil have noget gratis, uden at betale, så du må krybe på dine knæ, sådan er livet desværre skruet sammen --- tror jeg nok.

 

Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jette Frederiksen:
Jeg synes også at det er uværdigt at man skal ned på knæene og tigge og bé, før man får noget hjælp.

Hej Jette :-)

Tak for dit svar!

Eeehm... Se, jeg vil kunne leve med det hvis det var omvendt. Jeg kan få kontanthjælp med et knips, og de smiler endda imens! Det er når jeg har taget initiativer til videre self-forsørgelse at jeg ligger på mine grædende knæ uden videre effekt, og det er det som dumper mit selværd ned til ikke-eksisterende. 

Det ville have været lige meget med refundering. Jeg havde 2kr som ikke kører mig nogen steder... Havde jeg haft pengene havde jeg betalt det hele selv, men det indledende beløb havde jeg ikke tilgængeligt.

Jette Frederiksen:
Tillykke med at du er kommet ind på uddannelsen!

Takker mange gange :-)

Hyg!

~*Louise

 

creatastica

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

 

Helle havde helt ret i, at jeg lå og sov. 
Mit indlæg hér i morges var det sidste jeg foretog mig, inden jeg segnede om, efter at have arbejdet hele natten. 

Louise:
Fantastisk, at du svarer på kritikken. Jeg synes - ligesom Helle - at dine efterfølgende indlæg maler nogle langt mere sympatiske billeder af dig, end dit første gjorde. 
Hvilken type billede mit første indlæg så maler af mig, kan jo så diskuteres :-)

Tillykke med at du er kommet ind på din drømmeuddannelse. 

Jeg har altså i øvrigt ingen problemer med, at du fik et buskort udleveret - eller at du bad om at få et buskort - jeg reagerede på din blinde vrede over "hvor svært" det havde været for dig at få det. 
Jeg kan godt følge din kritik af, hvor villige de var til at hjælpe dig på kontanthjælp, kontra at hjælpe dig med at hjælpe dig selv - og jeg synes det er fint, at du gerne vil bedre dig og stå på egne ben, og at du kom op på dem, næsten uden hjælp udefra :-)
 

Lagersalg123:
Det er pinligt, men jeg var nødt til at gå ind på min egen hjemmeside, for at se om jeg har lavet for Københavns Kommune. Har jeg det?

Taler vi om Rigshospitalet?
De penge jeg tog for det arbejde (som altså svarede til en timeløn jeg kunne have matchet ved at sælge limonade i en lille stand på en blind villavej) kommer ikke fra hverken statskassen eller kommunen, men fra private fonde, der giver Rigshospitalets børneafdelinger penge til at forsøde livet, bare lidt for deres allermindste patienter.  Noget jeg gerne ville hjælpe med. 

Det er sjovt, at du synes at mit fåreknepperi i banneret er go' spas og totalt offerløst, men hvis en pige tager en pikkemand i munden, så er der pludselig ofre på bordet og bare kommentarer om et sådant scenarie er at gå langt, langt over stregen. Din grænse må være tegnet i et skægt mønster, som du så danser rundt indenfor. 

Men lad mig da straks sige, at min kommentar om et blowjob til en Toyota Corolla-ejer med anhængertræk og trailer, var dét, man vistnok i visse kredse refererer til, som værende.. hvad er det nu... en... øhh... Nårh ja! En Joke.

Dér var den. 
En lille vittig kommentar.

Selvfølgelig synes jeg ikke, at en pige skal lade sig prostituere, for at komme til optagelsessamtale på et uddannelsessted - og hvis Louises indlæg havde handlet om at hun var sur, fordi Kommunen ikke ville udlevere et buskort og hun var nødt til at tage et skud lunken sæd i øjet af en fremmed på en parkeringsplads, for at få råd til at komme derud, så kan du nok også trygt regne med, at mit svar på hendes brokkeri havde været en del mere seriøst.
I stedet brokker hun sig over, hvor voldsomt hårdt det var at få det skide buskort, fordi hun var nødt til at "pive og klynke" for at få det udleveret.
Det synes jeg ligesom ikke krævede samme hverken forargelse eller sympati fra min side. 

Men du skal i øvrigt være velkommen til at kontakte Københavns Kommune og gøre dem opmærksom på denne tråd, så  de kan være helt sikre på, aldrig at hyre mig til at tegne lyserøde drager til børneafdelingen på Hovedbiblioteket. Det ville nemlig ikke være spild af det offentliges tid. 

Og når de nu læser med (HEJ KØBENHAVNS KOMMUNE - DET VAR GODT AT SLIPPE AF MED RITT, HVA'?) så lad mig da skynde mig at smide alle kortene på bordet, så der ikke opstår tumult i fremtiden, hvis de skulle overveje at bruge mig til at lave en tegning til en pjece om affaldssortering:
Jeg har aldrig lagt skjul på, at jeg stemmer så langt ude på venstrefløjen, at man nærmest skal brække nakken for overhovedet at kigge derud, men jeg er uenig i mit partis holdning til prostitution - et i øvrigt fuldstændigt lovligt erhverv i Danmark.
Jeg mener, at en kvinde har lov til at bestemme, hvad hun vil gøre med sin krop. Om hun vil få en abort, om hun vil få en af de der åndssvagt udseende piercinger i siden af overlæben, eller om hun vil  lade diverse kropsåbninger fyldes ud af andre mennesker - hvadend et er en hobby eller en karriere. Så er det hendes valg.

Så længe ingen tvinger hende til det - at hun vælger det af egen fri vilje - så har jeg ingenting der ligner et problem med det. 

At den holdning så betyder, at jeg i din optik, hverken etisk, moralsk eller lovligt burde have lov til at drive en virksomhed, hvor jeg ved et uheld kan komme til at  strejfe en skattekrone, må jo så blot være mit offer til mine egne overbevisninger.

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Men du skal i øvrigt være velkommen til at kontakte Københavns Kommune og gøre dem opmærksom på denne tråd, så  de kan være helt sikre på, aldrig at hyre mig til at tegne lyserøde drager til børneafdelingen på Hovedbiblioteket. Det ville nemlig ikke være spild af det offentliges tid. 

Kunne jeg ikke drømme om, så heller spilde tiden på noget andet.

Og iøvrigt ville det være i modstrid med min natur af 2 årsager:

1. Jeg stikker aldrig nogen.

2. Du leverer ydelser jeg kunne have brug for i fremtiden.

Blev bare harm over din joke, og så er den ikke længere, ligesom nogle bliver harme over mine indlæg.

Skulle du så have tid til overs, så tænk over hvad dine færdigheder kunne gøre her:

http://www.amino.dk/forums/p/80647/514626.aspx#514626

med mine nyerhvervede susan boyle domæner..en flash side hvor man klæder Boyle på Smile

Køb ren argan olie her

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg glemte i øvrigt at tilføje, at hvis jeg selv fik taget mig sammen til at gå ned med mine Colaflasker, ville jeg højst sandsynligt,  rundt regnet kunne erhverve mig et  Alle-Zoners klippekort, en dobbeltdækkerbus og HT terminalen på Rådhuspladsen.  (Eller en Toyota Corolla. Det ville være et frækt twist)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke rigtigt hvad der sker i samfundet jeg ville aldrig modtage kontanthjælp så heller cykle eller gå 20 km for hvem skal betale , at man bare får går på bistandskontoret og beder om hjælp uden man ligger på knæ , det er os skatteborger og vis man ikke skal ligge på knæ for at bede om penge bliver skatterykket en del højere og det vil ingen have , derved er det godt man skal gøre noget aktivt , før man får penge , for ellers går , det galt i samfundet

Jeg kender til gæld og dumme beslutninger ,med jeg sætter bare ned for mit forbrug vidst jeg har gæld og vidste jeg kan se spare et par 100 kr. er det ingenting at gå en lille frisk morgentur på 20 km , for du har ikke pengene og du spare dem og samfundet spare penge

De flest udannelse steder er der ikke 20 km til og der er en del kortere , med du snakker om et 4 zoner kort så det er nok max 20 km og nok en del kortere altså ingenting at cykle eller måske at gå vidste du ellers er frisk og gå eller cykle  tager en lille smule ekstra tid .

husk at tænke positivt , at du får en masse dejlige motion og frisk luft i stedet for at side i et  proppet tog og bus , du skal du tag det positivt og kom videre i livet Smile

tillykke med at du er kommet ind på din drømmeuddannelse , det er da positivt så det vil noget , stort tillykke med det og tænke positivt og positivtSmile

 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 4 ud af 7 (62 indlæg)