Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DK er så stolte af at være velfærdsstat at de tvinger folk på kontanthjælp!

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Giraffen

Jeg har til fremtidig bus, men når bankerne af én eller anden grund nægter at overføre penge fra fredag til lørdag, så følte jeg mig lidt lost.

Folk er da velkommen til at donere penge, men nu er jeg sikret.

Nu ved jeg godt at du ikke nævner noget, så det er ikke noget med dig at gøre... Bruger bare dette indlæg til at undres... OK?

Jeg er før blevet kaldt dum og besværlig og skide utaknemlig for det danske system + mindre pæne ting af min omverden for "ikke at ville udnytte den mulige danske støtte" i form af kontanthjælp og boligsikring og en hvilken som helst ubrugelig uddannelse som fx. pædagog som jeg ved jeg aldrig ville bruge i min fremtid hvis jeg overhovedet gennemførte!

Det første jeg fik at vide efter min fyring var: "Louise, husk at søg kontanthjælp!" og fyringen er 1 år siden.

Nu omgår jeg systemet igen igen igen igen igen, som efterhånden er blevet en hel sport, men manglede en simpel bus billet for at komme på en uddannelse som jeg er mere end motiveret til at skulle lykkes, og folk hinter til at jeg er snylter og doven og dum?

*LMAO*

Eh, hvis I ikke har noget imod det, så vil jeg gerne gemme jeres indlæg så jeg kan blafre dem i fjæset på andre mennesker, for tro det eller ej... Jeg er SÅ heftigt imod mig på nogen former for offentlig støtte, og jeg ser kontanthjælpen som en life-sentence.

Da min offline omganskreds klart støtter mere op omkring at jeg skal anvende statskassens goder, så vil jeg gerne have lov til at fremvise jeres meninger, så jeg kan bevise at det ikke kun er mig der er noget i vejen med :-)

Hvis dette kan få min omgangskreds til endelig at holde kæft (skulle de beynde igen på det mindste), så skal jeg nok betale de hele 10 klip + mindst det dobbelte tilbage! -Nok mere i form af hjælpe organisationer, især mht. miljø, end en check til staten hvis det er OK? -OG det er ud over hvis jeg betaler den egentlige rekvisition tilbage til kommunen! 

Hyg!

~*Louise

PS: Ja......... efter 2 års pause har mor nu endelig fået mig tilbage på boligsikringen....  Og får jeg scoret mig et godt studie job, så er jeg den der er pisset af den igen... Jeg forvener penge af systemet? Klart gør jeg det når jeg i stress-overload kun ser det som min vej VÆK fra alt det offentlige støtte-pis!  ;-)

creatastica

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Karlskov:
Jeg er helt ny her, og det er det første indlæg jeg har læst, må sige jeg troede ikke det var sådan at aminoérne var.Smile Der er ikke meget ynk og hente her. snup en tude kiks og kæmp videre, det vil være mit råd. 

Velkommen i dks bedste forum - et fantastisk sted at være. Der er nu næsten 50.000 Aminoer med hver deres ret til at være, som de er. Man kan hente alt det, man vil, så længe man selv giver noget.

Til trådstarteren: Godt kommet igen. Max respekt for at være så uddybende i dine svar kritikken. Jeg har læst mange af Lones bidrag herinde, og én af hendes styrker er, at hun er meget direkte - noget vi alle kan lære af, for så er det til at forstå.

Jeg bor godt nok i KBH, men er jyde og kan godt lide at kalde en spade for en spade, så der er også thumbs up til dig, Lone.

Held og lykke fremover - og tillykke med uddannelsen.

Hej med dig :-)

Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Hej Louise

Tak for dine svar herinde - jeg må sige at jeg synes du viser en anden - mere positiv og kampklar - side ved nærmere bekendtskab Wink og det er fedt at du tager til genmæle overfor kritikken, og ikke bare forlader skuden med »sikke en flok idioter der ikke giver mig ret«...

Og stort tillykke med at du kom ind på din uddannelse - håber du bliver glad for det!

Rigtig mange tak Helle :-)

-det er rart med lykønsninger i stedet for min mor's tørre: "Jamen kan du nu oss leve af SU!?" som første kommentar.

Jeg ER allerede glad for den indtil videre, rigtig glad! ...Tror det er første gang i mit liv jeg har glædet mig til at komme i skole!

Hyg!

~*Louise

 

 

creatastica

Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Tommy :-)

Tommy Krabbe:
Jeg har læst mange af Lones bidrag herinde, og én af hendes styrker er, at hun er meget direkte - noget vi alle kan lære af, for så er det til at forstå.

Den arbejder jeg så på at vænne mig til :-)

...Selvom jeg er ret sikker på at mange herinde ville ha fået den blow-job kommentar galt i halsen *LOL*

Tommy Krabbe:
Held og lykke fremover - og tillykke med uddannelsen.

Takker :-D

Hyg!

~*Louise

creatastica

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det er ulækkert at 2 kvinder der driver  webshops og har professionelle karrierer kan bifalde prostitution for et klippekort, uanset hvor uenig eller enig man måtte være omkring trådstarters indlæg.

Man kan så sige at det fede ved Amino er, at tingene kommer på Google så indkøberne i Københavns Kommune måske får syn for sagn når en af deres leverandører opfordrer til prostitution for transport.

Jeg skal nok lige tænke lidt over den, at en del af den skat jeg betaler i Københavns Kommune går til køb af ydelser hos en leverandør der bifalder prostitution på det niveau.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil godt skrive hvordan mit liv er det skal ikke vær nogen hemmelighed.

Brevet er stilet til Lene  Hansen Borgermester i Brønderslev .

Jeg skriver til dig fordi "Orla Hav" siger du kan hjælpe mig, og min familie.
I tror nok det er hårdt at blive syg, det er det også, jeg glemmer aldrig den dag ved lægen hvor jeg fik dommen "Parkinsonssyge" Jeg tuede bagefter må jeg nok indrømme, jeg ved ikke om der var noget forkert i det.
Men havde jeg på daværende tidspunkt vidst hvilken betydning sygdommen fik fremover havde jeg nok tuedet endnu mere men ikke pga. sygdommen, den kan jeg leve med.
 Jeg var elektriker faktisk ret dygtig vi havde betalt vores hus og bil ,fik, de gode opgaver " Knap er man blevet syg " så blev "den dygtige" byttet om til "den uduelige", Jeg blev bagtalt og fik skyld for ting som jeg ikke kunne gøre for, og jeg blev klar over at det ikke var elektriker jeg skulle være.
Selverkendelse, det at finde sig selv og sin plads i samfundet efter man besluttede at prøve noget andet job mæssigt  og vi havde ikke så meget valg, vi kørte multitrans, øv hvor har jeg fortrudt vi sprang ud i det, vi havde slet ikke erfaring nok til at være selvstændig.
Der skete noget i den periode, vi brugte penge, flere end vi burde, som om man skulle dø imorgen, Måske for at trøste os selv oven på de hårde tider vi var inde i, og havde været igennem, jeg tænker meget over alle de møder med scocialrådgiver og mester og tillidsmand, som alle sidder til de møder og kigger på mig mens jeg skal forsvare mig selv mod det ene personangreb efter det andet"sådan oplever jeg det".
Men jeg er jo syg, det er jeg jo, men der er jo ikke nogen uddannelse der hedder, "at være syg" havde der været det havde vi nok ikke siddet som vi sidder, 
Økonomisk, sidder vi så hårdt at det næsten ikke er til, at leve med.
 Vi skylder 400.000 på et lån i banken ud over vores huslån, afdrages 5500 pr md.samlet budget 18500 md.og hvis jeg ikke har job og min kone har job, kan vi simpelthen ikke klare det for den gæld vi har lavet er jo vores egen skyld, siger banken, og jeg kan kun sige Ja det er vores egen skyld, vi handlede i panik.
Jeg vil egentlig bare fortælle hvor svært og hvor uoverskueligt det her føles, men når jeg sidder og tænker tilbage og hvad jeg kunne gøre om, eller råde andre til, så er svaret "lad være med at blive syg".
Det jeg vil spørge dig om er om ikke du kan hjælpe med at vi kan få nogle gode lån i vores bank?
vh preben
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er også startet på uddannelse uden offentlig støtte , jeg tjener desuden ca intet på lige nu på min hjemmeside grundet diverse problemer, derfor har jeg bare fundet nogle måder at spare penge ,jeg har da en en lille indkomst , da jeg ser udmærket ud.

cykler hver morgen de 20 km til skole , det går ca samme tid som toget ,da man spare ventetiden og man kommer i bedre form

Det er let at finde flasker de rige i Klampenborg samler ikke flasker op lige køre forbi der kan hurtige samle lidt flasker

laver alt min mad selv spare

bor billigt lidt 1000 kr. per måneden , plus varme og el , med det er småt 12 m2 , med hvad så behøver ikke stor indtægt.

spiser hos venner og veninder de kan være så flinke , nogle gange overnatter.

spar på strøm , varme .

køber genbrugstøj

køb ikke på afdrag , jeg har før skyldte over 200.000 kr så måtte sætte endnu længere ned på mit forbrug , arbejdet mere , det er ikke svært at find arbejde vidste man ikke kræver den stor løn og lille forbrug kan man hurtigt afdrag en stor gæld

spar spar spar er det bedste råd og lav lidt arbejde , du ikke behøver meget vidste du er opfindsom , for at leve godtSmile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cleocatra:

Tak Tommy :-)

Tommy Krabbe:
Jeg har læst mange af Lones bidrag herinde, og én af hendes styrker er, at hun er meget direkte - noget vi alle kan lære af, for så er det til at forstå.

Den arbejder jeg så på at vænne mig til :-)

...Selvom jeg er ret sikker på at mange herinde ville ha fået den blow-job kommentar galt i halsen *LOL*

Tommy Krabbe:
Held og lykke fremover - og tillykke med uddannelsen.

Takker :-D

Hyg!

~*Louise

Vi har vænnet os til Lones heftige kommentarer Skype-BigSmile Hun holder ofte liv i debatterne herinde - så man keder sig sjældent hvis hun er med indover....

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:
Jeg synes det er ulækkert at 2 kvinder der driver  webshops og har professionelle karrierer kan bifalde prostitution for et klippekort, uanset hvor uenig eller enig man måtte være omkring trådstarters indlæg.

Jeg håber da ikke at du tager alt hvad du hører bogstaveligt - men hvis det er tilfældet, så er det sikkert god underholdning Skype-Smile

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Helle - houseofkids.dk:
Vi har vænnet os til Lones heftige kommentarer Skype-BigSmile Hun holder ofte liv i debatterne herinde - så man keder sig sjældent hvis hun er med indover....

Og så er der nogen der aldrig vil vænne sig til at nogen, der i den grad tjener penge på det offentlige ved designs af hjemmesider, opfordrer til at en kvinde prostituerer sig af nød. Man kan til nød overse at hun vil provokere med sin animationer af mennesker der knepper dyr, men den kommentar om prostitution er så usmagelig, at det er heldigt den er skrevet på en søndag.

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)