Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms + virksomhedsordning

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tre spørgsmål:
1.
Jeg fik en mail fra skat med denne tekst:
---
Moms for oktober kvartal 2009
Senest den 10. februar 2010 skal du angive og betale moms for oktober kvartal 2009.
---
Hvilken periode er det? Er det fra 1.okt. 2009 til 31 dec. 2010 eller fra 1. juli 2009 til 30. sep. 2009
2.
Hvis man ønsker at køre med virksomhedsordningen, hvordan kan man gøre det? Hvor på selvangivelsen skal man krydse det af?
3.
Jeg har ikke specielt mange posteringer. Derfor søger jeg et regnskabsprogram som er gratis indtil man når vist antal posteringer. Derefter må den gerne koste.
Hvilken kan I anbefale? Har kigget på saldi.dk.
summasumaram syntes jeg ikke er gratis længere indtil 300 posteringer?
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

mig2009:
1.

1.okt. 2009 til 31 dec. 2010

Tilmeldt 3. Feb 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

mig2009:

Jeg har tre spørgsmål:
1.
Jeg fik en mail fra skat med denne tekst:
---
Moms for oktober kvartal 2009
Senest den 10. februar 2010 skal du angive og betale moms for oktober kvartal 2009.
---
Hvilken periode er det? Er det fra 1.okt. 2009 til 31 dec. 2010 eller fra 1. juli 2009 til 30. sep. 2009
2.
Hvis man ønsker at køre med virksomhedsordningen, hvordan kan man gøre det? Hvor på selvangivelsen skal man krydse det af?
3.
Jeg har ikke specielt mange posteringer. Derfor søger jeg et regnskabsprogram som er gratis indtil man når vist antal posteringer. Derefter må den gerne koste.
Hvilken kan I anbefale? Har kigget på saldi.dk.
summasumaram syntes jeg ikke er gratis længere indtil 300 posteringer?

 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld Henrik, men det må da være 1. okt. 2009 til 31. dec. 2009?

Hilsen Birte

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

mig2009:
3.
Jeg har ikke specielt mange posteringer. Derfor søger jeg et regnskabsprogram som er gratis indtil man når vist antal posteringer. Derefter må den gerne koste.
Hvilken kan I anbefale? Har kigget på saldi.dk.
summasumaram syntes jeg ikke er gratis længere indtil 300 posteringer?


Jeg ville overveje om det ikke var værd at betale beløbet for en Summasum... - jeg synes jeg oplever at det kan meget mere end der betales for - når jeg prøver at sammeligne med andre programmer.

Tænk dig godt om fra starten - spar ikke på de forkerte punkter. Det er jo i de fleste tilfælde fradragsberettiget.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

mig2009:
2.
Hvis man ønsker at køre med virksomhedsordningen, hvordan kan man gøre det? Hvor på selvangivelsen skal man krydse det af?

Hej

Der skal krydses af i kolonnen på side 3, hvor der også angives virksomhedsbeløb.

Men det er ikke gjort med en afkrydsning, husk at der skal opgøres følgende: indskudskonto, kapitalafkastgrundlag, kapitalafkast, opsparet overskud, rentekorrektion, og hævninger ifølge hæverækkefølgen.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Undskyld Henrik, men det må da være 1. okt. 2009 til 31. dec. 2009?

Yes

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 04:07
Hvor mange stjerner giver du? :

mig2009:
2.
Hvis man ønsker at køre med virksomhedsordningen, hvordan kan man gøre det? Hvor på selvangivelsen skal man krydse det af?

Hej

Her er en lille fil der med tekst og billeder viser hvordan man tilmelder sig:

http://www.amino.dk/media/p/463960.aspx

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin:

mig2009:

2.
Hvis man ønsker at køre med virksomhedsordningen, hvordan kan man gøre det? Hvor på selvangivelsen skal man krydse det af?

 

Hej

Her er en lille fil der med tekst og billeder viser hvordan man tilmelder sig:

http://www.amino.dk/media/p/463960.aspx

 

Mvh.

Benjamin

Hej

Fin lille instruktion i indberetning af oplysningerne til Virksomhedsskatteordningen.

Vær dog opmærksom på, at de forskellige opgørelser jvf. mit tidligere indlæg skal udarbejdes først. Endelig skal du også være opmærksom på, at et af kravene til anvendelse af Virksomhedsskatteordningen er at bogføringsloven overholdes, og erhvervsmæssige aktivitet skal være adskilt fra den private.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for vejledningen benjamin...:) Det gør det jo nemt at tilmelde sig virksomhedsordningen.

 Peter... Det lyder til at der kommer mere administration indovre hvis jeg kører med virksomhedsordning.

Jeg bruger ikke virksomhedskontoen privat. Jeg skal hellere ikke trække noget overskud foreløbigt. Så min tanke var jo at spare en hel masse op i virksomheden som jeg senere kan invesetere i noget.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)