Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skummel auktion med pris pr. bud og lokke-varer - Iphone til 16 kr?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Krarup Kristensen:

Ka ikk forestille mig der er noget ulovligt i det, men moralsk kan man godt diskutere om det er iorden.

Jeg er nu ret sikker på det er ulovligt i Danmark, og netop derfor ligger foretagendet i Malta.

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Under alle omstændigheder er besparelserne ikke rigtige. (siden med afsluttede bud)

De er udregnet ud fra slutbudet og har ikke taget hensyn til at du også betaler pr. bud. Du vil derfor under ingen omstændigheder kunne opnå de besparelser, som de påstår.

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer:
Hvad siger i, kan det virkelig være rigtig at man kan få lov til at drive virksomheden sådan her og iøvrigt annoncere i danmark for det, blot ved at have firmaet liggende på Malta - undgår de så al dansk forbrugerlovgivning?

Såvidt jeg husker klassificeres den type sites ikke som en "auktion" men som et "pengespil" og det er fortsat ulovligt at drive i Danmark.

Det er dog næsten umuligt for danske myndigheder at gøre noget ved det, hvis det drives af selskaber og personer der befinder sig i andre lande - uanset om det så er lovligt eller ej der.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Såvidt jeg husker klassificeres den type sites ikke som en "auktion" men som et "pengespil" og det er fortsat ulovligt at drive i Danmark.

Det er dog næsten umuligt for danske myndigheder at gøre noget ved det, hvis det drives af selskaber og personer der befinder sig i andre lande - uanset om det så er lovligt eller ej der.

Man kunne jo starte med at fratage dem retten til at gøre det på et dansk domænenavn, hvis det overtræder dansk lovgivning - det burde da vel være muligt at få opbygget lovhjemmel hertil?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer:
Jeg sidder vist forholdsvis enig med min holdning til sitet herinde på Amino, men fair nok der er vel også liberal overvægt her :)

Du skal jo nok regne med at de fleste Aminoer hylder Free Enterprise princippet, så længe det ikke er baseret på fup og svindel.

Som jeg indledningsvis skrev, så er der 2 vindere, sitet og vinderen, og resten forsøger bare. Det er ikke anerledes end Danske Spil, forskellen er bare at der på sitet er en privat der scorer kassen og i Danske Spil er det klubber osv osv.

Men i både Ziinga og Danske Spil scenariet, så er det forbrugeren selv der vælger at trykke på køb eller bestil knappen.

Om deres markedsføring så er i orden, det er noget Forbrugerombudsmanden må tage sig af, men det er vel ikke mere ulødigt end dem der her på Amino skriver gratis eller til kostpris, uden at opfylde nogen af kriterierne eller ? (her på Amino slipper de bare godt fra det, da Martin og Co ofte er ligeglade med markedsføringsloven men er nervøse for injurier, begge overtrædelser af Dansk Lov & Ret )

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes også denne side, der kører efter samme princip: http://mr123.com/

Denne lidt godt nok på et internationalt domæne, men der er stadig mulighed for valg af dansk sprog.

Mvh Alexander

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 > Mht. Amino så mener jeg at forskellen ligger i de fleste tilfælde i, at det er b2b salg/markedsføring. Her er reglerne klart mere lempelige end det er ved b2c - med rette.

B2b imellem kan man jo nærmest aftale hvad som helst her i DK, hvorimod vi har valgt at beskytte den private consumer langt mere, af gode grunde.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer:

Lagersalg123 > Mht. Amino så mener jeg at forskellen ligger i de fleste tilfælde i, at det er b2b salg/markedsføring. Her er reglerne klart mere lempelige end det er ved b2c - med rette.

B2b imellem kan man jo nærmest aftale hvad som helst her i DK, hvorimod vi har valgt at beskytte den private consumer langt mere, af gode grunde.

Jeg er helt med på forskellene.

Når du skriver med rette . mener du så det er mere etisk korrekt at være fuld af løgn overfor erhvervsdrivende end private?

For mange firmaer laver den fejl, at de mener de kan opføre sig som de vil, da man i B2B frit kan aftale sig ud af tingene, og til tider tage røven på andre forretningsdrivende. Det de glemmer er, at den de har taget røven på også er consumer efter arbejdstid og oftest også har venner der kan få den information.

Problematikken der snakkes om her i tråden er markedsføringen af konceptet og ikke aftaleloven Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sku en smart fidus.. godt tænkt, men morallen halter lidt

 

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Krarup Kristensen:

Jeg faldt os selv over denne side, og googlede den. 

http://www.trustpilot.dk/review/www.ziinga.dk

Umiddelbart er det vel "fint" nok. Man kan være heldig at "vinde" en varer til langt under markedsprisen, og det er vel fair nok hvis man kan leve med at Ziinga stadig scorer kassen på det.

En på trustpiloet forklarer meget godt:

"Eksempel: 

En headset med normalpris 400,- kr, er sat til salg med startpris på 2 kr på ziinga.com, og gennemsnitligt hvert 14. sekundt kommer der et bud. Grunden til at ziinga kan sælge det billigt, er fordi, at efter bare 101,7 bud, har de tjent headsettet hjem igen, og kan derfor tillade sig at sælge det til den pris det på daværende tidspunkt har (Som med en stigning på 0,08 kr vil svare til at prisen er: ~ 8,14 kr). Det vil altså sige, at ziinga selv bare skal overbyde headsettet indtil de har fået 101,7 bud lavet af brugere, hvor prisen stadigt vil være under de 10 kroner, så selvfølgelig bliver brugerne ved med at byde. Og efter de 101,7 bud er det kun ren indkomst for ziinga."

Ka ikk forestille mig der er noget ulovligt i det, men moralsk kan man godt diskutere om det er iorden.

Det kan de ikke, da de er underlagt lovgivning om at registrere og gemme data på alle bydere og en budrobot er således ikke tilladt. Sådan er det i hvert fald, hvis de drev forretningen i Danmark.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)