Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimedieskat, hvor meget skal man trække fra før det kan betale sig?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.


Jeg står og skal starte virksomhed (webshop) her pr. 1/3-1/4 og vil derfor investere i en ny computer. Men kan det betale sig at trække den fra? Og hvad med internet og telefoni i og med jeg har adresse på min egen bopæl. Hvor meget skal man trække fra før det kan betale sig?

Jeg skal ud og investere i en ny computer og forventer at den vil koste mig ca. 6-7k, derudover har jeg internet som jeg p.t bruger 250 om måneden på samt en telefon som ca er 200 om måneden. 

Men vil dette kunne betale sig at overføre alt dette til virksomheden så jeg kan trække det fra? Eller vil omkostningerne ved multimedieskatten være højere end fortjenesten?


Håber du/i kan hjælpe mig..

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal ikke meget til før det kan betale sig at kører det over virksomheden og betale multimedieskat.

 

Fordelen er jo at du, som du selv er inde på, kan trække både pc, internet og telefoni fra.

 

Du bliver beskattet af 3.000 kr, hvilket ender ud i at du har omkring 1400 kr mindre udbetalt. Men hvis du kan trække 450 kr / mdr fra bare for internet og mobil så har du allerede indtjent skatten. Derfra kan du jo så også købe en pc og spare endnu mere.

 

Derudover kan du jo også købe ekstraudstyr til din pc, f.eks. printer/scanner osv. og trække det fra.

 

Så ja, som selvstændig er multimedieskatten HELT klart pengene værd, netop fordi du kan trække en masse fra.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, det lyder som det er noget der kan betale sig.

MEN:

Den wepshop jeg vil lave er en "prøve" virksomhed, dette gør jeg for lige at lære de forskellige regler inden for moms og skat, som fx multimedieskat inden jeg satser på et stort varelager osv.

Derfor vil mine vare være dropshipping og dermed vil indtægten måske ikke være højere end fradraget?

Hvad hvis nu jeg køber computer + scanner/printer og har mob/internet for 450/måneden og dermed måske er fradragsberettiget for 10k men kun har en indtægt på 5k?

Vil jeg så ikke være berettiget til det fradrag? eller hvordan foregår dette?..

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis din virksomhed får et underskud, vil dette underskud blive fratrukket anden indkomst.

Eks:

Virksomheds underskud = 5k

Anden indtægt (fra alm. løn arbejde) = 100k

Du skal betale skat af = 100k-5k = 95k

 

Mvh.

Benjamin

 

Ang. mm-skatten, så er det ganske simpelt. hvis dine årlige omkostninger til internet, telefon, telefonregning, pc, printer, alm. pc programmer som virus beskyttelse og office pakke er samlet over 3k. så kan det betale sig at blive mm-beskattet.

Dine udgifter her er 250 til internet + 200 til telefon + 6.000 (fordelt lige over 3 år) til pc = 7.400 kr.

Du spare altså = 7400-3000= 4.400*skatte% (du betaler nok ca. 40% i skat)... så 40% af 4.400 = 1.760 kr. spare du ved at lade dig mm-beskatte.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin:

Ang. mm-skatten, så er det ganske simpelt. hvis dine årlige omkostninger til internet, telefon, telefonregning, pc, printer, alm. pc programmer som virus beskyttelse og office pakke er samlet over 3k. så kan det betale sig at blive mm-beskattet.

Præcist.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder godt, 1760 er også en slags penge!!

Jeg vil vel også kunne trække momsen fra i forbindelse med fx computeren? Så vil fortjenesten reelt bliver højere.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at det må blive en 50/50 fordeling men vi skal lige have Lars Gosvig på banen. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.

Men vil det også være 50/50 med hensyn til de månedlige udgifter til telefon og internet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at komme tilbage til multimedieskatten så har jeg lige fundet et link på TAX.dk der siger at når jeg driver virksomheden fra hjemmet vil ikke være pligtig til at betale mm da jeg allerede betaler licens..

 

http://www.tax.dk/artikler/medielicens.htm

 

Kan det passe?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal måske nok passe men det har intet med multimedieskatten at gøre.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)