Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

følger google links i html comments

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber nogen af de lidt mere hardcore SEO-gutter derude kan svare på dette:
Følger google links i html comments?  hmmm... Hmm

Jeg tænker hvis jeg nu f.eks. har en menu, og af en eller anden grund gerne vil vente med at lancere denne side og derved vente med at linke til den. Det kan så være nemmest rent teknisk i nogen tilgælde at udkommentere den i html'en, så hvor der førhen stod: <a href="produkter29.html">Produkt 29</a>, bliver det så ændret til <!--<a href="produkt29.html">Produkt 29</a>-->

Spørgsmålet er så, hvis det lægges ud således på en hjemmeside, vil google så følge linket alligevel og indeksere den pågældende side, eller ignorerer google det fuldstændig når det nu er udkommenteret?

På forhånd tusind tak Smile

Mvh.

Lars

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

De følger ikke URL's i HTML-kommentarer - men hvis du vil være helt sikker på at de ikke bliver indekseret i utide, blokerer du bare midlertidigt for søgemaskinernes adgang til de filer.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

OK, jeg må indrømme det er lidt af "dovenskab/tidsnød". Det er fordi det hele er sådan set allerede lavet, og rent teknisk var det så bare nemmest lige at comment'e det ud lige på netop den her løsning.

Google må gerne finde og spise siderne, jeg ville bare gerne lancere dem løbende da det er 100-200 nye sider. Ligeledes ville jeg gerne vente med at lancere dem alle for de besøgende sådan lige med det samme. Men jeg ville jo så frygtigelig gerne lancere websitet alligevel, uden at skulle sætte en masse robots.txt, eller nofollows/noindex osv. op. på alle disse sider ^^

Er der nogensinde set eksempler på eller blev lavet test på om Google m.fl. kan finde på det??? - for hvis ikke, så må det være fint nok - sandsynligheden for at en person kigger i html koden og paster linket et sted er så lille at det er ok. Det er ikke jordens undergang hvis det findes på ad omveje en dag.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste ville være at lave en robots.txt - det tager ikke en krig, og er ikke raketvidenskab.

Når det er sagt, så er jeg temlig sikker på at google ikke læser HTML-kommentarer.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan ikke på nogen måde forhindre indeksering ved at udkommentere links til bestemte sider!

Google læser alt indholdet på dine sider - også links i kommentarer, JavaScripts osv. De kan sagtens finde på at følge alle links de finder, men tillægger dog normalt ikke "skjulte" links nogen linkværdi.

Hvis du vil forhindre at sider indekseres så SKAL det gøres via enten META-robots, robots.txt eller passwordbeskyttelse. Det kan IKKE gøres ved at skjule links til en side!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)