Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bryllup.dk holder brugerne som gidsler - er det lovligt?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg får spam mails fra bryllup.dk selvom jeg får et par år siden gjorde opmærksom på at jeg ikke ønskede det.

Nu vil jeg gøre noget ved det!

I bunden af deres reklame mails står der:

Ps. Afmelding af disse emails kan kun ske ved sletning af din profil (log ind på www.bryllup.dk => klik profil => rediger profil => slet profil)

Javel så. Jeg klikker på linket og kigger på deres side, men kan ikke se at der står profil noget sted. Jeg kan ikke logge ind for det er 7 år siden jeg blev gift og har ikke brugt mit login siden, så det kan jeg ikke huske. Derfor vælger jeg at gå ind på deres kontaktformular - og udover at jeg skal have brugernavn og password for overhovedet at skrive til dem, så gæt hvad der står der?

Nyhedsmail (*) Ja, jeg har set at jeg kun kan afmelde mails ved at slette min profil ved at logge ind => rette profil => slette profil (og jeg er indforstået med at bryllup.dk ikke svarer på supportmails, hvis jeg alligevel spørger om dette) :)
Jeg lover (*)

Ja, på spejderære - halshug og Amager - jeg lover at jeg ikke bare klikkede ja til det foregående og alligevel spørger om hvordan jeg sletter min profil :)

 

Jeg kan altså slet ikke få lov til at blive fri for disse spammails, hvis jeg ikke kan huske mit brugernavn og kodeord. Det er selvfølgelig skidesmart at få en masse trafik ved at frustrerede brugere klikker sig ind og vil melde sig ud.

Jeg har derfor sendt dem en mail via deres annonceringsformular, at jeg vil slettes og ellers må jeg anmelde dem på trustpilot.dk - det er jo lidt barsk, men det ser ud til at være den eneste måde jeg kan komme igennem på.

Jeg kan ikke se noget telefonnummer på siden og selvom jeg kan slå Kenneths adresse op på krak.dk så er det lige lovlig meget jeg skal besværes for at slippe for disse spammails. Det er sikkert det han gerne vil, for de fleste vil nok give op halvvejs og bare markere mails fra bryllup.dk som spam - og så kan han jo prale af de mange mails der bliver sendt ud.

Jeg føler mig som forbruger temmelig dårligt stillet - jeg føler mig som et gidsel. Jeg synes jeg har hørt noget om at der skal være et telefonnummer på en hjemmeside som den samt at nyhedsmails skal kunne afmeldes med blot et klik. Er det korrekt? For så må jeg gøre - hvem, forbrugerombudsmanden? - opmærksom på det...

På forhånd tak

Mette

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har samme problem!

Og får mails om, at der i min profil står jeg holder bryllup i år 1977 eller noget i den stil, og at jeg bedes rette det. Men jeg kan heller ikke komme ind på profilen.

Same same!

:-) Dorthe

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
MetteSkagen:
Nyhedsmail (*) Ja, jeg har set at jeg kun kan afmelde mails ved at slette min profil ved at logge ind => rette profil => slette profil (og jeg er indforstået med at bryllup.dk ikke svarer på supportmails, hvis jeg alligevel spørger om dette) :)
Jeg lover (*)

Ja, på spejderære - halshug og Amager - jeg lover at jeg ikke bare klikkede ja til det foregående og alligevel spørger om hvordan jeg sletter min profil :)

Haha, skriver de virkelig det? Selvom det er irriterende som bruger, så er det nu alligevel sjovt, at de gør så meget ud af det bare for at slippe for at afmelde brugere fra deres nyhedsbrev. Og hvor er det dog dybt useriøst :o)

Er det ikke noget med, at man kan klage til forbrugerrådet eller noget omkring spam? Hvis man ikke aktivt har bedt om at modtage emailen og slet ikke har mulighed for at afmelde sig, så må det betragtes som spam.
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan umuligt være iorden - det lyder helt hul i hovedet det der...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

nu kiggede jeg lige på deres side og ser straks at der er en login boks med et Glemt kode link http://www.bryllup.dk/user/reset.html kunne det ikke være et forsøg værd at få til sendt din kode på denne og så se om du ikke kan komme ind og slette din profil???

 

Kender ikke deres side, og som det lyder her har jeg ikke lyst til at prøve at oprette mig for at se om jeg kan slette mig igen bagefter ;)

 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det er ganske let at slette sin profil på bryllup.dk - kan man ikke huske sit login, er der naturligvis en funktion til at få dette tilsendt.

Når vi ikke sletter brugerprofiler manuelt, handler det om det rent praktiske i at vi gerne vil bruge vores tid på sitet og ikke på ting, som bør foregå ganske automatisk vha. brugerens egen indsats.

Vi gør endvidere opmærksom på dette i brugerbetingelserne for sitet.

Der er derfor ikke tale om at vi spammer nogen som helst. Vi sender nyhedsmails ud til de, der har bedt om det og det er ganske let at framelde sig - vi har dagligt mange til- og afmeldinger, så systemet kører fint.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

klp29:

Det er ganske let at slette sin profil på bryllup.dk - kan man ikke huske sit login, er der naturligvis en funktion til at få dette tilsendt.

Når vi ikke sletter brugerprofiler manuelt, handler det om det rent praktiske i at vi gerne vil bruge vores tid på sitet og ikke på ting, som bør foregå ganske automatisk vha. brugerens egen indsats.

Vi gør endvidere opmærksom på dette i brugerbetingelserne for sitet.

Der er derfor ikke tale om at vi spammer nogen som helst. Vi sender nyhedsmails ud til de, der har bedt om det og det er ganske let at framelde sig - vi har dagligt mange til- og afmeldinger, så systemet kører fint.

 

Det er stadig en ufattelig dårlig løsning set fra forbrugerens side at det ikke kan gøres via et klik i mailen uden at man behøver at logge ind.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i Nicolajs betragtninger.

Det er uacceptabelt, når virksomheder ikke har en "afmeld-med-et-enkelt-klik" løsning i footeren af et nyhedsbrev. Det er amatøragtigt og tydeligt, at virksomheden forsøger at bondefange folk på den ene eller anden måde.

Men tillykke til Bryllup.dk - I har nu fået jer en super god placering i Google :-)

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)