Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering i 09 eller 10?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Agerskov/SALDI:

Tonny Skov Pedersen:
Du kan også vælge at udarbejde en manuel faktura dateret i 2009, som du kan sende til kunden, som du kan bogføre som omsætning eller sætte ind sammen med den modtagne betaling jvf. ovenstående, hvor indbetalingen bogføres direkte på omsætningskontoen.

Så vidt jeg kan læse af Skat's "Moms - fakturering, regnskab mv." skal fakturadatoen være udstedelsesdatoen for fakturaen:

Moms - fakturering, regnskab mv. (side 8):
En almindelig faktura skal have følgende indhold:

  • udstedelsesdato (fakturadato)
  • ...

Så man kan altså ikke datere dette juridiske dokument i et andet regnskabsår end det er udstedt - ej heller en anden dato.

Så fakturér med den dato, du udsteder fakturaen.

Dog er arbejdet udført i 2009, så det skal konteres i 2009 på kontoen "Igangværende arbejde", da der endnu ikke er udstedt en faktura.

Jeg er ikke revisor, så ret mig gerne, hvis min opfattelse er forkert.

 

Hej

Jeg er helt enig med din udlægning, men nu var problemet en teknisk begrænsning i regnskabssystemet, som gjorde at det ikke er muligt at bryde kronologien i fakturaerne.

Kunden har leveret vareren og modtaget betalingen i 2009, derfor foreslog jeg en manuel faktura, som matchede disse fakta. Debitor/betaler vil formentlig også gerne have en faktura dateret i 2009.

Under alle omstændigheder skal salget medregnes i 2009, og har intet med igangværende arbejder at gøre. Betalingen er allerede foretaget i 2009.

Med venlig hilsen

 

Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle
Mange tak for svarene. Det vil sige, at jeg laver en manuel faktura med et fakturanr. udenfor kronologi, hvorpå jeg noterer at den vedrører 09, dateret i 09, og udligner den med det indbetalte beløb fra kunden? Denne medtager jeg så i årsregnskabet for 09?  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeepster:

Hej alle
Mange tak for svarene. Det vil sige, at jeg laver en manuel faktura med et fakturanr. udenfor kronologi, hvorpå jeg noterer at den vedrører 09, dateret i 09, og udligner den med det indbetalte beløb fra kunden? Denne medtager jeg så i årsregnskabet for 09?  

Yes Perfekt Big Smile

Hilsen

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)