Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af transport efter statens takst og udlæg for transport

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ny herinde - glæder mig til at være med:-)

Jeg har nogle tekniske spørgsmål omkring bogføring.

1. På hvilken konto bogfører jeg kilometerpenge efter statens takst (3,56)? Skal det bogføres sammen med den indtjening, den er opstået sammen med? Eller skal det have en konto for sig selv. Og så lige en enkelt ting. Der skal moms på kilometerpenge, ikke?

2. Hvis en kunde skal betale for mine udgifter til transport (tog, taxa..), hvordan skal det så bogføres? Det er jo en udgift, som jeg kun har et stykke tid indtil kunden betaler sin faktura. Skal der laves en form for midlertidig konto til det eller...???

Spørg endelig igen, hvis jeg ikke har formuleret mig klart nok. Jeg er - som nogen måske kan regne ud - slet ikke ekspert i det der med bogføring:-)

/Line

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Line

1) Bogføring af kilometerpenge kan du udmærket bogføre sammen med indtjeningen. Ja, der skal tillægges moms på kilometerpenge.

2) Vedr. udlæg for en kunde kan du vælge at bogføre udlægget på en egne konto, og udligne denne, når du har modtaget betalingen herfor.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil lige høre, om der er nogen, der kan uddybe dette spørgsmål yderligere, da det er samme problem, jeg har:

Er det ulovligt at lave udlæg for transport på firmakonto (ApS)og derefter få pengene retur af kunden? Det minder jo lidt om at "låne" i virksomheden, og det ved jeg man ikke må.

På forhånd tak,
KH Ingrid

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)