Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

overskud til familien

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Lige en lille løftet pegefinger fra mig, og en gok i hoved til mig selv. Faktisk er det så 4 gang jeg forsøger at skrive dette indlæg, og lad os se om jeg denne gang for trykket på "ok". 

Anyway, jeg startede sikkerhedseksperten for over et år siden, og det er gået vildt stærkt siden da. Stor omsætning og masser af muligheder. Jeg vendte det med familien først og da jeg fik "go", fik den fuld skrue. Faktisk så meget skrue at det har været svært for mig at være sammen med familien.
Jeg har af en eller anden grund, sindsyg travl med at skabe en succes og er meget ambitiøs med de ting jeg laver. Derfor må jeg da blankt erkende at familien er ned prioriteret for meget.  
Jeg fortryder ikke at jeg har taget tiden til at skabe et fedt fundament, jeg ville gøre det igen. MEN jeg fortryder tidspunktet jeg valgte at gøre det på....et hjernedødt tidspunkt.

Min kone (som jeg har været sammen med i 13 år) har haft en svær periode over de sidste to år, hvilket startede med en graviditet udenfor livmoderen der bristede og måtte opereres væk. Tiden for hende er blevet mørkere og mørkere og det er resulteret i indlæggelse på sygehuset i fredags. Tilbage kan jeg så kun sidde og reflektere over mine egen indsats.

Karakter virksomhed = 12 karakter i hjemmet = dumpet 

Det knitre skam stadig i mine fingre for at skabe noget nyt og lave andre projekter. Iværksæt iværksæt iværksæt, men jeg har de sidste 4 dage måtte erkende at energien nu skal ligges hos familien, 100 %. Jeg har to dejlige børn og de skal ikke rammes af mine handlinger, også selvom jeg nu må lade andre klare driften et stykke tid. I stedet bliver mit fokus at passe mine børn, besøge min dejlige kone og blogge om brandsikring. Og nåår ja, så skal jeg også passe mine fuldtidsstudier som bygningskonstruktør :)

Så min anbefalinger er lige at kikke på engang i mellem og se om hjemmefronten er med på farten. Jeg har dummet mig gevaldigt, men kan stadig rette op på mine fejl og blive klogere. Det gør jeg nu og er overbevist om at fremtiden byder mig succes, når baglandet er med.  

Ungerne er afleveret, jeg har ferie, huset ser anstændigt ud og jeg vil nu lave et plan for fremtiden der tager tid, overskud og deltagelse over hele linien. Hellere to 7 taller end dumpe karakter hos familien, og mon ikke det er muligt at lave to 12 taller på linien i længden.

Det var lidt for mig, jeg gokker stadig mig selv i hoved og håber i vil... om ikke andet, kikke op og kikke Jer omkring.  

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Søde Kenneth - det er jeg virkelig ked af at læse. Godt du læsser af her (og forhåbentlig andre steder) 

Lad være at gokke dig selv i hovedet - nogle gange skal der kriser til før øjnene åbnes og man handler. Det er set før. Men det er sindsyg hårdt og jeg ønsker dig al det bedste. Pas godt på dig selv og familien. Det er det vigtigste....

Jeg taler jo en smule af erfaring - og det skal nok blive godt igen. Vær tålmodig og giv tid...

Tanker og klem fra mig Trine 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg føler virkelig med dig, men kan konstatere, at du forhåbentlig når at få rettet din tilværelse inden det er for sent Smile. Det er utrolig vigtigt at have sit bagland (læs familien) med på plads, når man skal bruge så meget tid på andet i sin tilværelse.

Jeg prøvede selv noget lignende for ca. 10 år siden, som også næsten kostede familien og helbredet, hvor jeg også havde sådan en 80 timers arbejdsuge. Resultatet blev til sidst, at vi blev enige om at det blev for dyrt menneskeligt at løbe efter de sidste indtægter, hvor der blev trukket for store veksler på bl.a. familien.

Efter et lang sejt træk fik vi lagt om på hele tilværelsen, så vi nu gennem de senere år kan fungere optimalt i fuld forståelse med hinanden.

Nøgleordet her er "Kommunikation". Hold hele tiden dine omgivelser orienteret i god tid, om hvad der sker og ikke mindst hvad der skal ske, så opnår du til gengæld også det hensyn og respekt, der skal til for at alle forhold fungerer.

Jeg har eks. idag det princip, at tidsrummet mellem 17.00 - 19.00 hver dag er familiens, og det bliver alle andre nødt til at respektere, ellers må de søge andre veje. Cool

Men jeg er glad for dit indlæg, som med al tydelighed viser, at du nu må satse lidt mere på familien. Men tro mig det kommer tilbage til dig i form af fornyet energi, når du bruger den tid på familien Yes

Held og lykke, og ikke mindst god bedring med konen Smile

Hilsen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres indlæg og at i deler. Du har helt ret Tonny og jeg har selv afsat tiden 17 - 20 til familien, men hver eneste gang der kommer ekstra arbejde (hvilket der altid gør når man har studier at passe), jaså var det familien der blev ramt.

Men jeg må bare se at komme videre, selvom det er svært. Pt. sidder jeg sgu bare og kikker ud i luften uden at ane hvilket ben jeg skal stå på

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen

Først: "Respekt for at fortælle din historie". Det er faktisk sådan, at den du hjælper allermest, er dig selv - og det er det fantastiske ved at "lukke op".

Jeg fik en gang et godt råd, som findes i mange formuleringer. Rådet var "Lad være at slå dig selv i hovedet med ting, du føler, du ikke har gjort godt nok. Husk dem, så du ikke begår fejlen igen. Men der er ingen der har glæde af din dårlige samvittighed".

Held og lykke med det hele.

Mange hilsener
Lars

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth. 

Jeg er glad for du er så villig til at dele dine glæder og sorger med os - det betyder noget. Det første skridt man kan tage, er at blive opmærksom på at tingene ikke rigtigt hænger sammen. Nogle gange har man som mand bare lyst til at gå amok med sit fokus på et område, fordi det er der vi er bedst, men livet er bare ikke altid sådan indstillet. 

Jeg er stadig fuldt overbevist om at du har alt hvad der skal til, for at blive en succes, men som du selv siger, kræver det lige nu, at du drossler lidt ned på iværksætter kontoen, for at få lidt flere point på familiekontoen, og jeg har ikke andet end respekt for dig for denne beslutning, specielt taget i betragtning du foruden din forretning, har et fuldtidsstudie (vidste jeg faktisk ikke!).

Så du ønskes alt held og lykke herfra, og du får ikke et gok i nøden af mig, men et klap på skulderen. :)

-Karsten

Fra Herning
Tilmeldt 10. Sep 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Stærkt, at du sådan får luft her og god bedring til konen.

Jeg er selv blevet inspireret af Gary Vaynerchuck og hans bog Crush it. Selvom han arbejder meget, så er hans første prioritet altid familien. For ens passion og virksomhed er meget lidt værd, så længe at man ikke har tid og overskud til familien.

Hos os har vi altid snakket meget om det at være selvstændig og hvordan det passer ind med familien. Derfor har vi også afsat decideret familietid, som er meget hellig. Ellers går det ud over familielivet og børnene. Men det er svært ind imellem, når der er noget, som "bare lige skal laves".

Endnu en gang god bedring til konen og så op på hesten igen, men tænk på familien og lad den komme i første række.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Kan vist ikke gøre andet end give et virtuelt klem herfra - og et stort tillykke med beslutningen. Det kan vist kun gå fremad herfra.

Michael

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen!

 

Det er rigtig flot at du erkender dine fejl, og du ved præcis hvad du har gjort forkert, og at du nu gør alt for at rette det op! Kæmpe respekt fra mig!

 

Jeg vil bruge det i fremtiden som ung iværksætter!

 

Held og lykke med din familie og forretning!

DBH Donbæk. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Boysen:
Pt. sidder jeg sgu bare og kikker ud i luften uden at ane hvilket ben jeg skal stå på

Det lyder helt seriøst som en rigtig god strategi.
Jeg ved godt, at en coach vil påstå, at svaret ligger inde i dig selv.
Du ved også godt, at jeg ikke mener, det gælder i alle tilfæde.

Måske har du i det sidste års tid ledt efter svar inde i dig selv, der i virkeligheden lå udenfor?
Og måske giver din kones helbred dig et hint til at finde ét af de mange svar.

Konkret skal du selvfølgelig have fuld fokus på dine børn lige nu.
Din kone er i gode hænder. Du skal besøge hende, hun skal vide, at du er der - også når hun er kommet igennem det hele. Men brug den lettelse det giver, at andre har ansvaret for hendes velbefindende til at fokusere på dine børn.

Du vil lægge 100% af din energi hos din familie skrivier du.
Du vil også blogge om brandsikring (med 10% af din energi?)
Og du vil passe din uddannelse (med 40-50% energi).
Hvis jeg gætter rigtigt - og regner rigtigt - planlægger du altså at bruge ca. 150% af din energi.

Hvad ville du selv sige til en stressramt ven, der præsenterede dig for sådan en plan?

Jeg har en spøgefuld sætning, som jeg plejer at bruge som undskyldning for fejl og nedprioriteringer i travle tider: "Døgnet har jo kun 48 timer!"
Kære Kenneth: Du har lige planlagt at bruge de 36 af dem...

Overvej, om studiet kan udskydes et halvt års tid.
Tal med en studievejleder om mulighederne, så du har noget faktuelt at forholde dig til og ikke blot dine forestillinger om, hvad der kan lade sig gøre.

Du har allerede lagt driften af din virksomhed i andres hænder - det er godt.

Søg viden om din kones tilstand i en relevant patientforening - det er ikke nok at lytte til lægerne - der er ofte flere sider af en sag. http://www.psykiatrifonden.dk/ er et sted at starte. http://www.sind.dk/ er en anden mulighed. (Ja, for det lyder ikke som om, hun er indlagt med et brækket ben) Kontakt andre i samme situation som dig. Det er hårdt at være syg, men det er også en stor opgave at være pårørende.

Og er der forretningsmæssige småting, som vi andre kan give en hånd med - så er det nu, du skal trække på den goodwill, du har tjent op ved at være saglig og venlig herinde. Mine kompetencer står i hvert fald til din rådighed.

Jeg ønsker for dig og din familie, at I får en tålelig tid, og at I kommer styrket igennem den.

mvh Hans

 

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)