Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan tjener man penge på tweens

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu må jeg altså fortælle jer om hvad min datter på 12 år bruger sine lommepenge på.

Et website der hedder GoSupermodel.dk hvor man kan lave sin egen person, spille spil, lave dagbog, få online venner og en masse andet. Når man opretter sig får man så x antal GoPenge. Disse kan man bruge på tøj og andet virtuelt til sin person. Man kan tjene flere GoPenge ved at spille nogle spil derinde. Men - man kan også købe et VIP medlemsskab og dermed få rigtig mange GoPenge.

Min datter er besat - og bruger sine lommepenge på at være VIP medlem. Det samme gør hendes veninder - og de snakker vidt og bredt om denne side, så der kommer flere ind og er med. Så kan de give de virtuelle ting i gave til hinanden.

Ganske genialt fundet på af hvem det nu er som har lavet dette koncept. Jeg vil skyde på at det efterhånden er blevet en ret god forretning. Så kan man diskutere om det er ok at lokke penge fra børnene - men det er jo trods alt forældrene som i sidste ende bestemmer om det er ok når de ikke er ældre. Der er dog et stykke tid til de får eget dankort :·)

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

det er da et genialt koncept og med masser af features, så siden ikke går hen og bliver kedelig foreløbig. Det er netop sådanne ting man skal lave for at fange målgruppens interesse og viser jeg denne her til min tween, bliver hun da fuldstændig besat ligesom din. Ingen tvivl om det.

Tak for tippet, så har vi noget at lave igen Wink

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hi hi - ja - og du får så snart tømt din konto Wink

Min datters bruger hedder: laura1116 - så kan hun jo prøve at søge efter hende - det kunne måske være meget sjovt for dem...

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, så er hun i gang og sidder og funderer over det hele, mens huns også er på MSN og facebook ! Big Smile Jeg vender nok tilbage med spørgsmål Wink

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Go Supermodel, HabboHotel og flere andre var engang i Kontant/Penge/whatever-program fordi nogle mente at de udnytter børnene. Og tjaeee.. :-) Det blev vist på DR, og er da værd at tage et kig på.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er bestemt ikke noget nyt - prøv at se om i kan finde disse kontant programmer i DR's arkiver, jeg husker også afsnittet om hvor stort pengeforbrug disse børn kunne komme ud i. Og husk så lige at mange steder kan betales alternative veje end dankort, dvs. mobiltelefoni/sms osv., som de fleste børn jo besidder adgang til idag.

Jeg var iøvrigt 100% sikker på dette indlæg ville handle om optimering og brug af Motion Tweens i Flash inden jeg klikkede ind - sjovt som man kan være fagnørd ramt og være helt sikker på det handler om det inden man har læst mere :)

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke at det har nogen betydning i den her sammenhæng - men det er teens, ikke tweens der snakkes om.

Teens: 13-19

Tweens: 20-29

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke finde noget om det via Kontant. Men selve spillet ligger på TV2's hjemmeside.

Jeg har også selv haft mine tanker omkring om det var udnyttelse af børn - men jeg er nok kommet til den (foreløbige) konklusion at det ikke er. Børn bliver dagligt eksponeret for reklamer i TV og en række andre steder. Disse ting skal de lære at håndtere og tage stilling til. Nettet udvikler sig hele tiden, og børnene skal lære at færdes der. Min datter har spurgt om hun måtte blive VIP i et år eller mere - og først nu har hun fået lov til at bruge sine lommepenge på det. Hun lærer så også at der ikke er penge til nogle af de andre ting hun gerne vil. Hvis det tager overhånd må vi stoppe det igen - det er jo os som i sidste ende bestemmer Wink

Men der er nu også kommet en masse gode ting ud af det. Hun var meget dårlig til at skrive og stave - og i mangel af selvtillid på det felt, så valgte hun bare at lade være med at gøre det. Fordi dette spil interesserede hende så meget, og veninderne også var online, så var hun jo tvunget til at være med til at skrive. I dag - et år efter - er hun bare blevet hamrende god til at skrive og stave - og jeg er helt sikker på hun ikke var nået så langt hvis ikke interessen var så stor.

Det jeg ser som det største problem, er alt den tid hun bruger ved computeren. Men det er jo en helt anden snak!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

Ikke at det har nogen betydning i den her sammenhæng - men det er teens, ikke tweens der snakkes om.

Teens: 13-19

Tweens: 20-29

Det er faktisk ikke rigtigt Wink Tweens er lige inden de bliver Teens.... udspringer af 12 på engelsk....

 

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Og jeg som troede det var kort for tweenagers - som udspringer af 20 på engelsk.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)