Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content og sprog

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har søgt lidt i tidligere indlæg om duplicate content, men har ikke kunnet finde svar på følgende:

Jeg er ved at lave et site på flere sprog, og den vigtigste del af sitet er brugergenereret indhold. I hver sprogafdeling skal man også kunne se indhold, der er skrevet på andre sprog. Dermed vil John Does engelske tekst både blive set på den tyske del af sitet og den engelske:

example.com/english/post/view/john-doe

example.com/german/post/view/john-doe

Her vil det brugergenererede indhold (John Does tekst) være den samme for begge sider, men menuen mv. vil være forskellig (henholdsvis engelsk og tysk) for de to sider.

Er det duplicate content?

Det bliver sandsynligvis ikke aktuelt at købe forskellige domæner til de forskellige sprog.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt ja, da en stor del af sidens indhold er identisk. Jeg vil derfor råde dig til at smide en noindex på de sprog som ikke er originalsproget. Hvis en tysker søger (på tysk) vil han alligevel foretrække at få en side hvor menuen osv. også er tysk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Der må være andre sites, der gør det samme - ved du, hvordan de løser problemet?

Tyskeren vil altid se menuen på tysk, men noget af det brugergenererede indhold, han ser, vil være på engelsk.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep - det er i den grad duplicate content.

Mig bekendt findes der ikke en løsning til brugergenerreret indhold, der er god nok til at det ikke bliver duplicate content - og at du dermed skal lukke af for de andre sider. Det skulle så være hvis du fik brugerne til at indtaste deres posts på to forskellige sprog, eller at du selv oversatte bagefter - hvilket er temlig urealistisk.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)