Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug mine gode råd og få tid til alle de ting du gerne vil, Det gør jeg ;-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja skriver dette for at inspirere dig og andre.

Jeg har for 2 måneder siden læst bogen 4 hour work week da jeg fik den anbefalet af en bekendt.

Bogen går ud på at få så kort og så effektiv arbejdsuge som overhovedet muligt.

Mange mennesker i Danmark går på arbejde 8 timer om dagen da de er fast ansatte og ved de skal være der fra 8-16. Men hvis de var lidt smarte kunne det samme arbejde klares på 3-4 timer eller mindre men da de ved de skal være der fra 8-16 hver dag ville de ikke få noget ud af det. Men det kan vi iværksættere få. Heldigvis!

I den forbindelse satte jeg mig ned en aften for at finde ud af hvordan jeg kunne begrænse min arbejdstid og få mere fritid/frihed. Dvs. Outsource alt der kan outsources, og automatisere alt det der kan lade sig gøre.

Til min store forbløffelse har det kunne lade sig gøre at outsource alt  :-) og samtidig tjene penge hver måned.

I de 2 måneder der er gået har jeg fået styr på en masse ting som gør at jeg i dag kan styre alt via Iphone og ikke behøver have et fast sted at arbejde med IndustriBasen.dk.

Jeg driver til daglig www.industribasen.dk som en er portal hvor virksomheder, forhandlere og private sætter produkter, værktøj, maskiner osv. til salg primært inden for erhverv og industri.

I de 2 måneder der er gået har jeg fået outsourcet banner salgs delen til en virksomhed som nu står for banner reklame salg. De skal have en del af kagen af hvad de skaffer af reklame indtægt men de styre alt lige fra at ringe til virksomheder og lave samarbejdsaftaler angående banner reklame til at opsætte banner reklame på industribasen.dk. Jeg skal intet gøre andet en at tjekke om der er kommet penge på kontoen. Indtil videre går det over alt forventning. De sælger i hvert fald meget mere banner reklame en jeg selv har kunne gøre :-)

Når en kunde f. eks vil sætte noget til salg på industribasen.dk sker det også automatisk og kunden får automatisk tilsendt en kvittering for købet når de har betalt med kreditkort. Det er der nok ikke noget nyt i men det som jo er smart er at jeg slipper for utrolig mange ting her i forhold til en webshop og kan sælge en "vare" imens jeg laver andre ting og så er salget afsluttet uden jeg har lagt mærke til det. Dvs kunde har foretaget et salg og overført penge på min konto uden jeg skal bruge tid på kunden. Overhovedet!

Hvad er fordelene ved at drive en portal frem for en webshop?

  1. Ingen bøvl med varer der skal pakkes og sendes med posten
  2. Ingen retur varer
  3. ingen varer der bliver væk i posten
  4. intet varer lager
  5. Man skal ikke tage billeder af sine varer og beskrive dem
  6. Man skal ikke være afhængig af en grådig leverandør
  7. Man skal ikke bestille varer hjem og være bange for man ikke kan få varerne hjem til rette tid
  8. Man skal ikke være bange for at brænde inde med varer der ikke kan sælges
  9. Man har ikke lige så mange konkurrenter som de fleste webshops
  10. Man er ikke afhængig af at skulle være et bestemt sted for at arbejde dvs pakke varer osv.
  11. Man har ikke et varelager som koster flere 100.000kr
  12. Man skal ikke være bange for kredit kort svindel. Køber en kunde med et kort der er stjålet ja så går det jo nok da en annonce eller 100 i princippet ikke koster noget at sælge.
  13. Man kan tjene gode penge på adsense og reklame som kører helt automatisk
  14. Man kan i dette tilfælde lave gode aftaler med banker, forsikringsselskaber og leasing virksomheder der er utrolig interesserede i f. eks en kunde der skal købe en lastbil til 800.000kr

Ja der er sikkert mange flere fordele.

På industriBasen.dk har mange virksomheder tegnet et abonnement hvor de for pt. 299kr om måneden kan sælge alle deres ting på siden. Jeg har for 2 måneder siden skulle sidde og lave faktura til dem. Men nu har jeg også fået cms systemet til selv automatisk hver måned at udsende en ny faktura til dem så jeg slipper for det også. Efter de 2 måneder er gået og jeg har Outsourcet banner salg, revision, Søgemaskine optimering, lavet automatisk faktura udsendelse, købt en Iphone og lavet en masse tekniske ændringer som har gjort hverdagen endnu nemmere har jeg formået at følge bogen 100% dvs have en arbejdsuge på 4 timer!

At jeg så synes det er spændende at lave det jeg laver og jeg pt er ved at få lavet helt nyt design som kommer til at ligne dba.dk en del er så en anden snak. Det tager tid at lave nyt design men vil jo kun gøre industriBasen.dk endnu bedre. Det som jeg ville fortælle med dette var at der måske er en masse ting som i selv kan rette op på i jeres virksomheder så i som iværksættere ikke skal knokle dagen lang hvis man ved at tænke sig om kan gøre hverdagen nemmere. Jeg har helt klart sparet MANGE timer om ugen ved at tænke mig grundigt om ved alt det jeg har ændret. På det nye design kommer telefon nummeret også væk på siden så man kun kan skrive en mail til industriBasen.dk. Hvorfor nu det? Fordi der pt er 2-3 der ringer om dagen med spørgsmål som meget sjældent kan føre til et salg. Så hvorfor være afhængig af det når vedkommende ligeså godt kunne udfylde en fin e-mail formular.

Hvis du f. eks har en webshop så regn på om det bedre kan betale sig at bruge drop shipping f. eks så man spare penge på varelager og man ikke skal være bange for at brænde inde med varer der ikke kan sælges. Så slipper du også for at skulle pakke hver dag og skulle på posthuset. Så slipper du også med bekymringer om varer der ikke kan sælges. Der er så mange ting som man ikke tror kan gøres bedre men hvis man tænker sig godt om kan man arbejde under 1 time om dagen hvis det er det man vil. At jeg så gerne vil bygge industriBasen.dk op og gøre den endnu bedre er jo et luksus problem.

Jeg håber i kunne bruge dette til noget så i kan få mere fritid/fritid imens i tjener penge i jeres virksomheder.

Mvh

Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder lige på arbejde, så har ikke tid til at give et rigtigt svar...

Men vil bare lige sige, at jeg også selv har læst 4hours workweek og brugt rigtig meget derfra. En kanon god bog. Utroligt så meget tid man kan spare, hvis man bare tænker over at optimere sin tid og gøre brug af outsourcing.

Tilmeldt 28. Apr 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var overbevist om, at du ville prøve at sælge en e-bog om at blive rig på nettet, da jeg så overskriften :)

Det var heldigvis ikke sagen, og du skal have mange tak for inspirationen. Det giver stof til eftertanke, og jeg er sikker på, at mange herinde kan bruge dine råd.

Godt gået :o)

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten - tak for inspirationen!!

Rigtigt fedt at læse, at du har turdet tage springet og give ansvar fra dig - det er en af de sværeste ting at gøre som iværksætter. Når man starter et projekt op falder man hurtigt i den fælde, hvor man tror at man skal gøre alting selv fordi man jo er den bedste til det... resultat = stress og 1000 ting som ikke bliver gjort.

Jeg er 100% enig i at man ret hurtigt i sin opstart skal gøre sig bevidst om, hvilke opgaver der skal outsources - salg, rengøring, bogføring, inkasso, logistik, design...etc. så man kan fokusere på det som er aller vigtigst for en forretning nemlig udvikling og styring.

Held og lykke med dit projekt og karriere som iværksætter fremover!!

Mvh.
Henrik
www.aarhusmarketing.dk
www.moviemerchandise.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Flot indlæg og inspirerende Yes

Hvad var det lige en amerikansk præsident sagde: " Ingen planer uden planlægning!". Wink

Hilsen

Fra København N
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja The Four Hour Workweek har meget inspiration. Bogen er meget Amerikansk i sin tilgang, så det er rart at høre om praktisk implenmentation i lille Danmark.

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt inspirerende indlæg. Smile

Jeg må snart have den bog.

 

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et fint indlæg omkring, hvordan man bedst efterfølger ordsproget "Work smarter not harder!"

Til orientering er jeg dog ikke helt enig i dine betragtninger omkring det at have en webshop kontra en portal. Hvis man har en webshop kan man med succes vælge at outsource:

1) Outsource pakningen af varer til et pick & pack firma
2) Sørge for at pick & pack firmaet modtager returvarer, tester produktet og giver information til bogholderen omkring refusion af det betalte beløb
3) Den er der ikke så meget at sige imod, men generelt oplever jeg meget, meget sjældent varer, der bliver væk i posten.
4) OK, man skal have lager, men dette kan belånes, hvis man skulle ønske dette
5) Billeder kan man få en fotograf til, og beskrivelse af produkterne (opdatering af webshop) kan også outsources
6) Nu mener jeg ikke selv, at mine leverandører er specielt grådige, men det er jo subjektivt efter, hvilken branche der opereres i.
7) Dette er selvfølgelig en risiko, men kan begrænses ved elektronisk lagerføring samt en ordentlig indkøbspolitik - Indkøbet kan igen outsources
8) OK, det kan vi være enige om
9) - Bob, Bob - Afhænger 100% af branchen
10) Ved brug af den tidligere nævnte outsourcing kan det meste klares på en Iphone, eller en Macbook med mobilt internet
11) Tja, det kan du jo have ret i
12) Det er korrekt, men en abonnementskunde hos dig, kan jo også benytte et misbrugt kort.
13) OK, det kan man ikke med en webshop
14) Sælger man PC'er el. lign. kan man selvfølgelig samarbejde med finansierings eller forsikringsfirma.

Der er ingen tvivl om, at der er en lang række fordele at hente ved hjælp af outsourcing. 4h workweek indeholder en masse gode råd, men også en del amerikansk bullshit, men som med alt andet handler det jo blot om at tage det bedste fra teorien, og undlade resten.

Jeg er selv så småt igang med at outsource arbejdet i min virksomhed, selvom det pt. kun tager 2-3 timer dagligt at opretholde en månedsløn. Jeg er pt. bundet op omkring en fast adresse, hvor jeg skal pakke varerne, men ved hjælp af yderligere outsourcing kan jeg forhåbentligt få arbejdet ned til 1 times dagligt arbejde, som kan klares med en Iphone og en Macbook.

Omkring din betragtning mht. at fjerne telefonnummeret fra dit site, vil jeg i stedet foreslå, at du outsourcer dette til et callcenter. Dette kan klares for ca. 7 kr. pr. opkald (min. 299 kr. pr. måned) på www.nordiccall.dk

Du får så en besked fra personen, som har ringet (pr. mail eller sms), hvorefter du kan ringe tilbage til denne når du får tid. Du er derfor ikke bundet op til at have telefonen ved din side fra 8-16. Hvis du fjerner telefonnummeret kan du risikere, at dit site får mindre troværdighed. Selvom du kun får 2-3 opkald, er der langt flere der får opbygget troværdighed til din portal - Dagligt.

Til sommer håber jeg selv på at kunne sige:

Jeg har outsourcet mit:

Sekretærarbejde til et Callcenter.
Fysiske lager & daglige pakningsarbejde til et lagerhotel.
Papirarbejde til en bogholder
Kundeservice til en brancheerfaren
Markedsføring til et web-bureau
Konverteringsoptimering til en optimeringsekspert

Afslutningsvis har jeg hyret en 3. part til at føre tilsyn med mine freelancere.




Blot mine betragtninger af dit indlæg, som jeg håber du vil kommentere lidt på.....

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Tak for dit inspirerende indlæg og de vigtige pointer iværksætter burde også tænke på.

Nu går du vel ikke og sløver den af vel, nu da du har mere tid til andet.. he he he

Mvh

Glenn

KIBSGAARDBlog

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej El-manden

Rigtig godt indlæg, Du har også styr på din forretning kan jeg læse, godt at se. Det er vigtigt man tænker alt igennem. Vil give dig ret i at man bestemt også kan have en fornuftig og givende forretning selv om man har en webshop, bare nemmere at følge bogen hvis man har en portal.

Hej Glenn

Du kan tro jeg ikke sløver den af. Jeg er fuld af energi og ser fremskridt hver dag.

Håber du kunne bruge mine råd til noget.

Rigtig godt dag.

mvh

Morten

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)