Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke ur-modeller importeres til det danske marked?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har lagt mærke til noget ganske besynderligt. Går jeg en tur ned af i byen og kigger hos de 4 urhandlere vi i byen så sælger de alle de samme ur modeller (sådan cirka).

Jeg kiggede for noget tid siden i udlandet efter et nyt Seiko ur og ville sammenligne prisen i Danmark men det viste sig til min store overraskelse at INGEN danske urmagere havde modellen. Jeg har sidenhen prøvet med adskillige andre modeller med samme nedslående resultat. Det virker simpelthen som om at alle urmagere konsekvent springer over en lang række af modeller, og alle vælger de samme få ure at sælge.

Derfor spørger jeg: Hvad er systemet i hvilke ure der importeres til det danske marked og hvilke der ikke gør?

Tak

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er grossisterne der bestemmer det, i tilfældet med Seiko er det Arberg TIme, som er importøren og dermed dem som bestemmer hvilke Seiko ure der skal sælges autoriseret på det danske marked.

Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Så alle der vil sælge Seiko ure i Danmark skal købe igennem Aberg Time?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de vil være autoriseret forhandler, så ja. og det vil næsten alle urforretninger som du finder i Danmark. Men mange af de hjemmesider du kan finde i Google, som handler med Seiko ure er ikke autoriseret forhandlere, da det kræver en fysisk urforretning. Så de kan med fordel have taget uret hjem, husk blot på at ure som er parallelimporteret ikke længere er omfattet af den officielle produkt garanti, som er udsted af producenten.  Du læse mere om autoriseret forhandler i forbindelse med Seiko her

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)