Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilister kører fra benzintanken uden at betale?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Når du sætter studsen tilbage skal standeren sige " Husk at gå ind og betale - Husk at gå ind og betale - Husk at gå ind og betale" højt og tydeligt. Et andet problem er at folk fylder benzin på en dielsel om omvendt. Kunne man ikke udstyre disse studser med en "næse" som kan sniffe hvad der er i tanken. Hvis man tager diesel studsen til en benzin vil "næsen" sniffe at der er noget galt når man er ved at stikke den ned i tanken og standeren vil ikke virke og sige " Er du dum eller hvad"
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Sorensen:
Når du sætter studsen tilbage skal standeren sige " Husk at gå ind og betale - Husk at gå ind og betale - Husk at gå ind og betale" højt og tydeligt. Et andet problem er at folk fylder benzin på en dielsel om omvendt. Kunne man ikke udstyre disse studser med en "næse" som kan sniffe hvad der er i tanken. Hvis man tager diesel studsen til en benzin vil "næsen" sniffe at der er noget galt når man er ved at stikke den ned i tanken og standeren vil ikke virke og sige " Er du dum eller hvad"

Jeg synes da de problemer der er med at tanke benzin på en dieselbil opdages ganske nemt.

Straffen for at være sådan et fjols er forøvrigt også ganske hård - Det koster nemt 30.000 at få renoveret en motor hvis idioten der har fyldt benzin på dieselbilen har fået startet og forsøgt at køre et stykke :-)

Og at sætte en føler i benzin/dieseltankene vil ganske givet være ikke uvæsentligt dyrere end de forsikringspenge der går til udbedring af de skader der opstår som følge af forkert tankning.

Og det er jo altså en udgift der er tankstationen uvedkommende, så hvilken interesse skulle de have i at betale formuer for at undgå det de få gange det sker?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Anders Sorensen:
Når du sætter studsen tilbage skal standeren sige " Husk at gå ind og betale - Husk at gå ind og betale - Husk at gå ind og betale" højt og tydeligt. Et andet problem er at folk fylder benzin på en dielsel om omvendt. Kunne man ikke udstyre disse studser med en "næse" som kan sniffe hvad der er i tanken. Hvis man tager diesel studsen til en benzin vil "næsen" sniffe at der er noget galt når man er ved at stikke den ned i tanken og standeren vil ikke virke og sige " Er du dum eller hvad"

Jeg synes da de problemer der er med at tanke benzin på en dieselbil opdages ganske nemt.

Straffen for at være sådan et fjols er forøvrigt også ganske hård - Det koster nemt 30.000 at få renoveret en motor hvis idioten der har fyldt benzin på dieselbilen har fået startet og forsøgt at køre et stykke :-)

Og at sætte en føler i benzin/dieseltankene vil ganske givet være ikke uvæsentligt dyrere end de forsikringspenge der går til udbedring af de skader der opstår som følge af forkert tankning.

Og det er jo altså en udgift der er tankstationen uvedkommende, så hvilken interesse skulle de have i at betale formuer for at undgå det de få gange det sker?

jeg har arbejdet 13 aar i autobranchen og der er "mange" som tager fejl. Især dem som har en laanebil / lejebil.

Føleren skulle være paa studsen ikke i benzin/dielseltankene. Det kunne være en service for  kunderne? Ja bare en tanke.

 

 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er løst ved at gøre som de har gjort i USA de sidste 25 år. Det er også så småt ved at komme til Danmark, jeg har hvert fald oplevet det på mange tankstationer.

Betal før du tanker. Problem solved. Jeg oplever det ikke som en gene overhovedet, tværtimod. Jeg går bare ind og betaler, og så kan jeg køre så snart jeg er færdig. Supersmart!

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det smarteste er at gøre som de altid har gjort i USA. Betal før du tanker. Det er fuldstændig logisk og det fungerer skidegodt. Når jeg har betalt kan jeg bare tanke og køre bagefter, så jeg ser slet ingen grund til at opfinde en løsning på et problem, der ikke eksisterer :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Innovationlab har løst denne problemstilling for OK Benzin, ved at gøre brug af en RFID chip, der automatisk trækker det tanket beløb fra købers konti.

OK Benzin: Kør fra regningen

Dog er dette efterhånden længe siden, og jeg har endnu ikke set det implementeret på nogle af deres tankstationer. Men idéen er jo enkel og ligetil.

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk engang - det gjorde jeg for et par uger siden ved en shell tank. Det var virkelig ikke med vilje - og jeg tænkte slet ikke over det, da jeg også skulle have andre varer.

Men 2 dage efter kom der en faktura i postkassen - plus gebyr på 100 kr... så kan jeg vel lære at lade være med at være så distræt Skype-BigSmile

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv tænkt på at man skulle scanne sin nummerplade inden køb fra kontant automaten ?

preben

Tilmeldt 9. Jan 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan så fortælle min mormor kom til at køre fra regningen engang, da hun troede at kortet var gået igennem, men der var fejl.

Der ringede ejeren fra tanken dagen efter og fortalte om problemet og hun kunne komme og betale.

Men han havde en aftale med politiet om at han fik oplysningerne til "kunden", ved hjælp af "kundens" nummerplade.

Så selvfølgeligt kommer pengene igen, eller også kommer der jo bare en politi anmeldelse..
Men har så hørt at mange tyskere gør det, da tanken ikke gider at bøvle med det tyske politi.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 3 (21 indlæg)