Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS / A/S = ingen anciennitet?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger et produkt x. Finder ud af Novedas sælger dette. Ser på deres hjemmeside. klikker på "Om os"  ser at det er et 7 gammelt firma der netop har omdannet sig til et Aps eller As. Min tænke - en virksomhed i udvikling og fremgang...

Det giver mig en positiv følelse.....



Henrik søger et produkt x. Finder ud af Novedas sælger dette. Ser på deres hjemmside at det er et 7 år gammelt a/S. Slår det op i cvr og ser det har heddet Skuffeselskabet 123  i de sidste 7 år. Begynder at studse over dette - køber måske et regnskab on-line og ser at der ingen aktivitet har været tidligere.... Begynder at undres....

Her ringer mine alarmklokker.....


Det vigtigste er du finder den løsning som du selv har det bedst med....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Jeg søger et produkt x. Finder ud af Novedas sælger dette. Ser på deres hjemmeside. klikker på "Om os"  ser at det er et 7 gammelt firma der netop har omdannet sig til et Aps eller As. Min tænke - en virksomhed i udvikling og fremgang...

Det giver mig en positiv følelse.....



Henrik søger et produkt x. Finder ud af Novedas sælger dette. Ser på deres hjemmside at det er et 7 år gammelt a/S. Slår det op i cvr og ser det har heddet Skuffeselskabet 123  i de sidste 7 år. Begynder at studse over dette - køber måske et regnskab on-line og ser at der ingen aktivitet har været tidligere.... Begynder at undres....

Her ringer mine alarmklokker.....


Det vigtigste er du finder den løsning som du selv har det bedst med....

Hej Henrik

Yes Velformuleret og præcist Yes

Hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt på line med Henrik og Tommy. Den aktivitet som videreføres og det evt. væremærke som forhandles er jo det samme som hidtil og CVR-nummeret er kun et registreringsnummer. Man har præcist samme problem hvis man skyder aktiviteten i et selskab over i et andet selskab. Uanset hvordan det gøres får man et nyt CVR-nr, man skal ændre kontrakter, brevpapir m.v. selvom det er samme virksomhed.

At begynde at overveje køb af brugt selskab kan ikke anbefales af disse grunde. Også her vil aktiviteten jo blive videreført under selskabets CVr-nr. og hvorfor købe et brugt selskab med de risici det indebærer. 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Jeg søger et produkt x. Finder ud af Novedas sælger dette. Ser på deres hjemmeside. klikker på "Om os"  ser at det er et 7 gammelt firma der netop har omdannet sig til et Aps eller As. Min tænke - en virksomhed i udvikling og fremgang...

Det giver mig en positiv følelse.....



Henrik søger et produkt x. Finder ud af Novedas sælger dette. Ser på deres hjemmside at det er et 7 år gammelt a/S. Slår det op i cvr og ser det har heddet Skuffeselskabet 123  i de sidste 7 år. Begynder at studse over dette - køber måske et regnskab on-line og ser at der ingen aktivitet har været tidligere.... Begynder at undres....

Her ringer mine alarmklokker.....


Det vigtigste er du finder den løsning som du selv har det bedst med....

 

Hej Henrik,

Ja - den forklaring sidder lige i øjet - det var hvad der skulle til!

Var ikke klar over at folk ville kunne se at det tidligere havde været et skuffeselskab - var faktisk slet ikke klar over at der fandtes sådanne selskaber inden jeg oprettede denne tråd.

Det har været en hel fantastisk hjælp at stille spørgsmålet her inde.

 Novedas Mitas

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

...

Tusinde tak til jer alle for hjælpen med mit spørgsmål.

Jeg er helt sikkert blevet klogere på min virksomheds fremtid, og føler mig, for nok første gang, klar til et møde med en advokat.

Jeg gir et glas koldt når vejret er bedre

Venligst, og endnu engang tak

Novedas Mitas

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)