Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det mere synd for de kendte?

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Pedersen:

Enig i princippet, men.....

Nu er der i praksis ikke den store afstand mellem politi og anklagemyndighed, deres arbejde er jo i vidt omfang overlappende.

Igen det er ik politiets arbejde, de skal "kun" undersøge sagen og skaffe evt beviser...

Finn Pedersen:

I den her sag burde en dygtig, selvstændig og objektiv anklagemyndighed måske have "skåret" sigtelsen lidt bedre til, så den ville være bedre i overensstemmelse med dommen.

De må have ment, at beviserne var gode nok, ellers ville de nok ik rejse den sigtelse, som de gjorde...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cawi:
Dog vil jeg sige at hvis hun klager og får medhold vil jeg give dig ret i det er for dårligt

Hun er citeret i aviserne i dag for at sige at klagen allerede blev indgivet i august.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

I går aftens på DR 21 nyhederne kunne vi så se Rigmor Zobel side og tude over den "rystende" behandling hun mener hun har fået - på trods af at hun faktisk er blevet behandlet bedre end alle dem der ikke er så kendte (herunder hurtigere sagsbehandling, navneforbud og adskillelse af sagen fra andre relaterede sager).

Men hvor er Rigmor Zobel og andre overklase-juristers brok når "pøblen" - eller i endnu højere grad den alternative undergrund, bliver behandlet meget værre?

At andre får den behandling gør det vel ikke bedre? 

Hvis der kom 7 sortklædte betjente ind af din dør med skudsikre veste og våben - imens du lavede mad med dine børn og tog dig med - Hvordan ville du ikke reagere? Hvis du var kommet "til" at ryge hash da du var ung. Episoden vil datteren naturligvis aldrig glemme - Og det er synd hun får den oplevelse af politiet. Det gør måske hun flytter til udlandet og driver sin forretning, når hun kommer i den alder.

Og så havde de slet ikke hold i deres anklager - pinligt. 

Mikkel deMib Svendsen:

Det var i øvrigt sjovt at bemærke, at hun sagde at hun ikke har købt coke i den periode der er tale om ... Sjov formulering, hvis hun nu faktisk mener hun aldrig har taget coke hehehe



Ja det sad jeg også og tænkte over hvad meningen med den formulering lige var.. Hehe 

Ellers dygtig advokat hun har haft Smile Hvad tror I han koster? 

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Men - hvorfor skulle Brian fra Nørrebro have navnebeskyttelse? 

Hvis der var en god grund til at han skulle have det - så ville han da også have fået det. Ligesom Rige-mor. Så hvori består forskelsbehandlingen?

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

De fleste af dem der kommer i kontakt med politiet eller i fængsel oplever på den ene eller den anden måde, at systemet og enkelte personer ikke opfører sig som de bør og skal. Det er klart et problem.

Der hvor kæden hoppper af for mig er, at det er den samme type folk der kræver højere straffe og mere magt til politiet, som brokker sig og tuder som små tøser, når de selv udsættes for den behandling de vil have at andre skal leve med.

Og det generer min retsfølelse, når personer som Rigmopr Zobel jo helt faktuelt har fået bedre behandling fordi hun er kendt. Brian fra Nørrebro får jo ikke navnebeskyttelse, og for mange andre fungerer navnebeskyttelsen slet ikke.

Hverken politi, anklagemyndighed, dommere eller fængselsvæsnet skal behandle folk bedre bare fordi de er kendte, rige eller smarte. Men det sker desværre. Og når det ikke sker, så synes de kendte at det er meget mere syndt for dem. Men det er det ikke.

 

Problemet er jo at der er meget større forskel fra hendes normale liv i forhold til fængslet og så fra "Brian" og hans normale liv og fængslet, det er grunden til de klager tror jeg.

Dette mener jeg hverken er retfærdigt eller rigtigt at gøre, men hænger nok sådan samme

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

> At andre får den behandling gør det vel ikke bedre? 

1) Nej, men det gør det heller ikke værre. Uanset om man er anarkistisk autonom, eller forfinet dama fra det Nordsjællandske bør man kunne forvente samme rimelige behandling. Det der som sagt er mit problem er, at det jo netop er de pæne folk fra de bedre kvaterer, der vil have hårdere metoder overfor "brian" fra Nørrebro - det må bare ikke ramme dem selv, når det gælder. Og det er sgu patetisk.

2) Jeg har selv ved flere lejligheder oplevet hvordan politiet ikke opfører sig som de skal. Jeg har oplæevet raids, som ikke foregår efter bogen. Jeg har oplevet politifolk der afstraffer folk på stedet, jeg har selv været ude for ulovlig telefonaflytning af politiet uden dommerkendelse, og jeg har oplevet stærkt politiseret sager, som man har nægten at afprøve ved en højere retsinstans. Men det er alt sammen generelle problemer, som skal løses generelt - og ikke bare for de kendte.

> Ellers dygtig advokat hun har haft

Nej, jeg har flere gange tænkt over at hendes advokat må være ufattelig dårlig - og hun er jo også selv jurist. Hun sagde jo, tidligt i forløbet, at politiet havde presset hende til at indrømme noget hun ikke mener hun har gjort. Enhver med den mindste smule forstand på jura VED, at man IKKE behøver at sige noget som helst, når man er anholdt eller anklaget. Man har ret til både at holde kæft - eller lyve, omend det sidste sjældent er en god ide. Rigtige super-kriminelle ved hvordan man gør: Man siger intet (det var jo f.eks. det der gjorde at Blekkingegade banden ikke blev dømt for mord - de holdt ganske enkelt deres kæft). Man har som anklaget IKKE pligt til at hjælpe politiet med at opklage sagen. Det er ene og alene deres job.

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikkepigen:

Men - hvorfor skulle Brian fra Nørrebro have navnebeskyttelse? 

Hvis der var en god grund til at han skulle have det - så ville han da også have fået det. Ligesom Rige-mor. Så hvori består forskelsbehandlingen?

Se på vores kære ven(kan ikke huske hans navn, står tidligere i tråden, ham EB sattte på forsiden da han blev sigtet) som blev frifundet var det fair overfor ham at han ikke fik et navneforbud? han blev da "godt"[læs: ironi] og bredt promoveret, mener også han havde været tjent med et navneforbud

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cawi:

Se på vores kære ven(kan ikke huske hans navn, står tidligere i tråden, ham EB sattte på forsiden da han blev sigtet) som blev frifundet var det fair overfor ham at han ikke fik et navneforbud? han blev da "godt"[læs: ironi] og bredt promoveret, mener også han havde været tjent med et navneforbud

ja - enig! Men dengang - altså mht. mordet i Herning - valgte forsvaret og den stakkels uskyldige mand jo med vilje IKKE at søge om navneforbud. Så det kan ikke sammenlignes....når debatten her jo handler om, om kendte/velhavere får retskendelser til deres egen fordel oftere end "almindelige" mennesker gør det.

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Cawi:
Dog vil jeg sige at hvis hun klager og får medhold vil jeg give dig ret i det er for dårligt

Hun er citeret i aviserne i dag for at sige at klagen allerede blev indgivet i august.

synes du skal kigge på denne artikel også http://jp.dk/indland/article1987794.ece Jeg citere:

"Men også Rigmor Zobel vil nu gå rettens vej efter mødet med ordensmagten. Ifølge politiken.dk vil Jørgen Lange, der er advokat for Rigmor Zobel, på hendes vegne klage til statsadvokaten over den hårdhændede behandling, herunder at en betjent angiveligt skulle have løjet under retssagen og truet Rigmor Zobel."

Det vil altså sige at hun IGEN har et foklaringsproblem hvor hendes forklaring vækker mistanke om at det hun siger ikke passer: 

Simon:

 Mikkel deMib Svendsen:

 

Det var i øvrigt sjovt at bemærke, at hun sagde at hun ikke har købt coke i den periode der er tale om ... Sjov formulering, hvis hun nu faktisk mener hun aldrig har taget coke hehehe

 



Ja det sad jeg også og tænkte over hvad meningen med den formulering lige var.. Hehe 

 

Mener at de har ting er det vi (jeg ihvertfald) kigger efter når man tror at en person er en svindler?

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvorfor skulle han have navnebeskyttelse? jo fordi at medierne(specielt EB) nogle (få) gange smider en sag på forsiden, uden nogen grund udover at sælge, og derfor havde de ikke regnet med at dette ville ske, og havde derfor nok heller ikke fået nedlagt et navne forbud

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)