Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms mellem EU lande .

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej .

Jeg håber at der er nogle der er stærke i det her for jeg er lidt forvirret .

 

Når jeg køber mig til en vare/ydelse i sverige ,som jeg benytter mig af i sverige ,så kan sælger ikke give mig afregningen med moms fratrukket .

i meget korte træk er det sådan jeg lejer et område i sverige . og dette område sælger jeg så pladser, her i danmark ,via en hjemmeside ,til at folk kan komme på .jeg tilbyder folk en ydelse på dette område jeg har lejet .

Jeg kan så inddrive momsen = 6% igen ved at søge om dette hos SKAT .

Men jeg skal så for hver plads jeg sælger svare 25% moms ! .

Når en svensker gør det samme betaler han kun 6% ! .

Det er det jeg kalder konkurrenceforvridende . Eller er det forkert udtrykt måske .

Uanset hvad så vil jeg ALDRIG kunne sælge mine pladser til samme pris som svenskeren da hans moms er langt lavere end min .

 

Har jeg misset noget i alle de momsregler her ??.

Et eks.

Hvis jeg lejer et område til lad os sige 10000 kr for at gøre det nemt . Så bliver min slutregning på 10600 kr . incl svensk moms

Jeg får så de 600 kr tilbage af skat og så er den del jo fin . (Facit er ens om det var en svensker.)
 
Men jeg sælger så mine pladser til samme pris som svenskeren . lad os igen gøre det nemt .
hver plads koster 1000 kr . jeg skal så betale 25% moms for hver . Hvorimod svenskerne kun skal betale 6% !!!.
Det er DER filmen knækker for mig .
Nogen der er stærke i dette ??.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvorfor oprettet du ikke bare et Svensk selskab så er du ude over alle de moms problemer.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er der vel kun i det omfang som du sælger til private som ikke kan fratrække momsen.

Alternativt kunne du overveje at lade dig frivilligt registrere for moms i Sverige.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og tænker på, om du ikke rent faktisk skal momsregistreres i Sverige.

Er det er fysisk område du lejer - og lejer ud ?

Vh
Lars

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Gosvig:
r det er fysisk område du lejer - og lejer ud ?

Nogenlunde samme tanke - men tror der kan være tale om en jagtrettighed?

Fra Barcelona
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at reglerne siger, at det er momssatsen i det land, hvor arbejdet/ydelsen udføres der gælder. Når du nu lejer ud FRA Danmark men I Sverige, er det måske den svenske momssats, der gælder? Jeg arbejder til daglige i Barcelona og tager spansk moms for mine ydelser, men flytter jeg mig og udfører arbejdet i et andet land er den den gældende momssats i det land der er aktuel.

Mvh. 

Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et baneområde . Dvs JEG lejer banen og udbyder så pldser TIL banen via hjemmeside i danmark .

Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Og da jeg OGSÅ har handler i danmark, er det vel ikke en mulighed både at være moms reg i sverige og danmark !! .

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er intet til hindrer for at du er momsregistreret i både Sverige og Danmark.

Eksempelvis ved fjernsalg er der mange af de store internetbutikker, der er momsregistreret i flere lande.

Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay . Det var jo nyttig info . Tak for det .

Jeg er dog stadig ikke blevet ret meget klogere på mit oprindelige spørgsmål syntes jeg .

spørgsmålet går i alt sin enkelhed ud på om jeg ikke svare for meget i moms rent lovmæssigt ,ved at JEG betaler 25% og kun kan fratrække 6% .

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)