Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO optimiserede url's - nogle gode guides?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Santiago, Chile
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kunnet læse mig til at man kan drage nytte af SEO optimisered URL's hvis man driver et socielt netværk hvorigennem brugerne opretter profiler --> Disse profiler kan derefter agere som SEO optimisered URL's.

Og dertil nåede jeg..

Det lyder jo pændende, så mit spørgsmål er om der findes en Amino de kan uddybe lidt på emnet omkring sociele netværker og hvordan man bruger ens brugeres profiler i SEO sammenhæng?

Kan han også sende et link eller to til gode resourcer der uddyber på emnet tak?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal nok først og fremmest være sikker på at google kan "klikke" sig frem til alle dine brugere/profiler. Husk at søgefunktioner og den slags kan Google sjældent komme forbi, så der skal være nogen reelle links frem til samtlige profiler for at de kan indekseres.

Dernæst skal du tænke lidt over hvad der kan være af søgeord i profilernes personlige sider, som er unikke fra person til person, og som samtidig er et søgeord der er noget værd for dig og din side. Fx hvis du bare anvender deres navn/brugernavn, så er det ikke sikkert du får relevant eller særlig meget trafik ind. Men måske skriver profilerne egen tekst eller interesse områder som kan bruges og tages søgeord (udfordringen ligger så i at det nok skal laves automatisk og din programmør skal lave noget som giver mening og selv finder noget relevant frem ved gennemløb af hver profil).

Vedrørende selve URL'sne, så kan du læse lidt om her http://www.bonusninja.net/blogger-url , hvor der er en kort guide til noget af det basale om hvordan dine URL's bør være. Det er bare generelt vedr. dynamiske Url's, og ikke decideret i forhold til en profil hjemmeside, men jeg tænker det kan bruges alligevel. :)

Mvh.

Lars

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)