Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

omkostninger af import fra kina og hongkong?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.
Er der nogle af jer der har en ide om hvad man gør hvis man har en webshop som importere tøj og sko og accesories fra kina og hongkong. Har det nogle skatteomkostninger og hvor finder man oplysningerne om hvad det koster at importere tøjet. Kan man evt. trække de omkostninger, der er ved at importere tøjet, fra i firmaet?

MVH
Steffen Petersen 

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen Jeg kan give dig et pris overslag hvis du kommer med nogen vægt og mål på de kasser i skal have hentet. Så kan du se hvad fragten koster.

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke fragten jeg tænker på.
Det er hvad skattefar siger til hvis jeg importere tøj fra kina. Det er der vel nogle skattemæssige omkostninger ved? eller hva

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Petersen:

Hej Aminoer.
Er der nogle af jer der har en ide om hvad man gør hvis man har en webshop som importere tøj og sko og accesories fra kina og hongkong. Har det nogle skatteomkostninger og hvor finder man oplysningerne om hvad det koster at importere tøjet. Kan man evt. trække de omkostninger, der er ved at importere tøjet, fra i firmaet?

MVH
Steffen Petersen 

Hej

Hvis importen er erhvervsmæssig relateret, vil der være fradrag for alle hjemtagelsesomkostningerne Yes

Importmoms modregnes direkte i den danske moms, så den er som sådan neutral. Toldafgifterne er fradragsberettigede, og her skal du være opmærksom på, at der indenfor visse varegrupper er tillagt ekstra afgifter i form af Antidumping-told, især fra Kina.

Disse oplysninger kan hentes på www.skat.dk , hvor du søger på eks. "Kina import", så skulle den seneste toldtarif gerne dukke op, hvor der er en udførlig beskrivelse af de berørte varegrupper og evt. tillægsafgifter.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)