Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Street View er ulovligt i Danmark

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:

Så fangede google lige en nøgen mand i hans egen have et sted i Jylland: http://nyhederne.tv2.dk/article/28221480/?forside

Ja, imponerende.

Nu må det jo snart få nogle konsekvenser, så Google kan få indskærpet reglerne om privatlivets fred etc..

Jeg mener i hvert fald, at Google kommer for tæt på, men det her er dog et meget håndgribeligt bevis for, at det absolut ikke er acceptabelt.

Hilsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har I lagt mærke til hvor stille Google er blevet, efter det kom frem at de sandsynligvis bryder Straffelovens §264a? Da de lancerede Street View herhjemme var de ellers mere end villige til at stille op til interviews. Da problemerne viste sig klappede de i som en østers (eller en mellemleder i AP Møller) - og gik tilbage til deres sædvanlige gamle, super lukkede, stil.

Udover, at det de gør sikkert er ulovligt, så synes jeg også de udviser en ekstrem grov holding overfor andre mennesker. Det er den der "Ekstra Bladet" holding: Vi gør som vi vil - hvis nogle har et problem kan de bare få billederne fjernet, eller sagsøge os.

Problemet er jo bare, at der er mange skader som ikke kan gøres om når først det er sket.

I går snakkede vi om den danske Street View sag på Strikeopint. Min engelske medvært David Naylor kunne berette om et eksempel fra UK, hvor en ægtepar var blevet skilt, fordi konen havde set mandens bil parkeret i nærheden af en tidligere kærestes bopæl. Billedet beviste ikke at manden havde været hende utro, men den dokumenterede mistanke var nok. Den skade som er sket på deres ægteskabn - for slet ikke at snakke om deres børn, som nu ikke har mor og far sammen, den kan Google altså ikke rette op på ved efterfølgende at fjerne billedet. Og uanset om de  m,åtte dømmes til en erstating, så giver det altså ikke disse børn deres mor og far tilbage.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jeg er helt enig Yes

Jeg tror i realiteten ikke, man har gjort op, hvilke konsekvenser det kan have, og ja, det nemmeste er netop bare at lukke i, og håbe det hele forsvinder igen.

Vi må have stoppet dette overgreb mod almindelige mennesker og privatlivets fred.

Hilsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Jeg tror i realiteten ikke, man har gjort op, hvilke konsekvenser det kan have

Meget kan man sige om Google - eller deres danske leder Peter Friis, men dumme er hverken de eller han. Så jo, selvfølgelig kender de til de konsekvenser deres service kan have - brudte ægteskaber, uhensigtsmæssig ændret adfærd hos folk, brud på privatlivets fred osv. De kender godt konsekvenserne. Men de er bare ligeglade med det. De har taget et bevidst valg: Vores forretning er vigtigere end dit privatliv. Vores forretning er vigtigere end børns ret til begge forældre. Vores forretning er vigtigere end din ret til at gøre helt lovlige ting i det skjulte. Vi har ret til at afsløre alt - uanset konsekvenserne for andre.

Og lad mig da lige understrege igen, at Googles egne folk BESTEMT ikke kan lide en sådan behandling, når det rammer dem selv. For få år siden boycuttede de CNet i over et år fordi de havde været så "frække" at bruge Googles egne services til at grave private informationer frem om bl.a. Googles CEO Erik Schmidt.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.

Jeg billiger bestemt ikke Googles massive affotografering, når der også ligefrem bliver filmet ind i en baghave.

Men eksemplet med kvinden der ser mandens bil holde parkeret hos eksen synes jeg overordnet set ikke at man skal klandre Google for.
Der kunne for så vidt lige så godt have været lavet en tv reportage samme sted som han holder parkeret, hvor konen så kunne se hans bil i fjernsynet i stedet for.
Google tager jo også sløringsteknikker i brug så nummerplader ikke kan genkendes.
Men ved du om sløringen af nummerplader og ansigter er noget Google har lagt på efter al den negative respons, eller om de har brugt sløring fra starten af?

Vh

Dennis

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Denras:
Google tager jo også sløringsteknikker i brug så nummerplader ikke kan genkendes.
Men ved du om sløringen af nummerplader og ansigter er noget Google har lagt på efter al den negative respons, eller om de har brugt sløring fra starten af?

Det er ikke helt korrekt - Google FORSØGER at sløre nummerplader og ansigter, men som alle vist kan se gør de det langt fra godt nok.

I England var der særligt meget kritik af det med nummerpladerne, så Google måtte forbedre denne funktion væsentligt. Da de havde gjort det, sagde de at NU var det godt - men alligevel kunne man på få minutter finde eksempler på at det stadig ikke virker. Også alvorlige tilfælde.

Sløring af ansigter og nummerplader er dog i mine øjne et temmeligt latterligt forsøg på en annonymisering, som jo slet ikke virker - selv når sløringen fungerer. Det ER altså ikke bare ansigter og nummerplader der gør at man kan genkende en person eller en bil.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er tyndt forsøg på anonymisering, så det er jeg enig i Mikkel.

Og så fik jeg svar på det spørgsmål. :)

 

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)