Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Street View er ulovligt i Danmark

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Husk at Google skaber vækst i Danmark. 

De betaler deres Europæiske skatter i Irland... Så på den konto skaber de intet...

Og hvis du mener deres site skaber vækst via søgningerne, så gjorde Altavista og Jubii samt til dels Yahoo det samme tidligere. Men derfor behøves lovene vel ik at blive tilpasset alle disse firmaer?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Simon:
Men virksomheder som støtter økonomisk på den ene eller anden måde til vores samfund skal vi i dialog med.

Jeg tror lige du skal tjekke tingene igen. Google betaler stort set ikke skat i Danmark fordi de har centraliseret det hele i Irland p.g.a. skatten. Det er også det, der har fået Frankrig til at fremsætte lovforslag om, at der indføres en særlig skat på dem.

Simon:
Det er da for firkantet at du vil have dem lukket.

Kan du ikke lige henvise til der hvor jeg siger at Google skal lukkes? Det mindes jeg ikke at have skrevet eller sagt noigle steder. Hold dig nu til det jeg siger, fremfor dine egne misfortolkninger.

Det eneste jeg kræver er, at Google overholder landets love - på samme måde som jeg forventer det af dig, og du med rette kan forvente det af mig.

Særligt irreteret bliver jeg når private eller virksomheder bryder love der skader andre - og det gør Googles ulovlige fotografering.

> Husk at Google skaber vækst i Danmark. 

Nej, Google skaber først og fremmest vækst i USA og Irland. Google har nelig INGEN loiyalitet overfor Danmark. Så hvorfor er du så loyal overfor dem?

Jeg skrev at Google på den ene eller anden måde støtter økonomisk.
Et godt eksempel er mig selv. Jeg betaler en del SKAT - og meget af den kommer fra det overskud jeg laver på AdWords.
Kender også mange webshop's som sælger en del vare via AdWords (impulskøb) og moms herfra ryger til staten.

Jeg siger hermed undskyld for min misfortolkning. Det var sådan jeg desværre havde forstået dit indlæg.

Jeg ved nu ikke om Googles billeder ligefrem skader folk - det har jeg ikke hørt om, endnu. Mon ikke det gavner mere.

Jeg kan generelt godt lide google, og jeg mener at Google's service på et tidspunkt kommer til at erstatte nogen af de bøger vi har i folkeskolen - Så vi i sidste ende får flere penge til andre sager.

Tror du ikke man kunne bruge Google Street View i forbindelse med undervisning? Det tror jeg. 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har med interesse læst tråden her, og jeg er overvejende enig, at uanset hvilken virksomhed, som opererer i Danmark, så skal de danske regler og love overholdes 100 %.

Jeg har ved flere lejligheder anvendt Google Street View og er blevet meget overrasket over detaljerne her. Man kan således se alt fra husnr. på ejendomme et pænt stykke inde på grunden, og iøvrigt også andre effekter på forskellige ejendomme.

Det kan udmærket gå hen og blive et rigitgt "indbrudskatalog", hvor de der tænker sådan, kan sidde hjemme i ro og mag og udpege sig passende ejendomme til et besøg. I realiteten samme problematik der var med ejendomsmæglernes salgsannoncer for år tilbage.

Det må være muligt at kunne forklare selv Google, at denne fremvisning ikke er korrekt efter danske forhold, og alle billeder af ejendomme og haver, effekter, mennesker m.v. må slettes. Det kan ikke være meningen, at den enkelte samfundsborger selv skal rette henvendelse til Google, der er trods alt Google, der har overtrådt lovgivningen.

Udvikling eller ikke udvikling så er dette et fejlskud, som jeg gerne ser tilrettet i overensstemmelse med lovgivningen.

Det må jo i realieteten være muligt at lave denne form for billeder på samme måde som de såkaldte satelitfotos, hvor der ikke engang kommes så tæt på, som med Google Street View.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Simon:

Husk at Google skaber vækst i Danmark. 

De betaler deres Europæiske skatter i Irland... Så på den konto skaber de intet...

Og hvis du mener deres site skaber vækst via søgningerne, så gjorde Altavista og Jubii samt til dels Yahoo det samme tidligere. Men derfor behøves lovene vel ik at blive tilpasset alle disse firmaer?

Nej, men de skaber vækst. Jeg vil gerne se Danmark hvis Google ikke havde været der. Så tror jeg faktisk vi havde levet på en helt anden måde. Måske er jeg dum, men det tror jeg virkelig.

Jeg mener bare, det er firkantet ikke at gå i dialog med større virksomheder. De har altså en magt, så kan vi vende den på alle mulige måder.

Men jeg går i seng nu, jeg har en lang dag i skolen i morgen. Tak for en god debat, håber ikke I to blev alt for sure på mig, fordi jeg havde nogen lidt yderliggående holdninger til lovgivningen. Smile

 

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

"Lad os da være glade for at verden udvikler sig og ikke sure gamle mænd som kan finde et gammelt paragraf op som blev lavet til at forebygge noget helt andet.."

Om jeg kommer ind i klubben af sure gamle mænd ?  (jeg løber risikoen)

Hvad denne debat startede med .....  Jeg er 100% enig med Mikkel.

Fred på Jord.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Men jeg går i seng nu, jeg har en lang dag i skolen i morgen. Tak for en god debat, håber ikke I to blev alt for sure på mig, fordi jeg havde nogen lidt yderliggående holdninger til lovgivningen. Smile

Hvis man bliver sur pga en debat, så er der noget helt galt... Så no bad feeling at all here Skype-Wink

Sov godt og held&lykke med en LANG skoledag (lyder faktisk en smule kedeligt, når du skriver det sådan...)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon:
Jeg ved nu ikke om Googles billeder ligefrem skader folk - det har jeg ikke hørt om, endnu. Mon ikke det gavner mere.

At du ikke har fantasi til at se, hvordan en øget overvågning kan påvirke folk og befolkningen som helhed negativt må jeg godt nok undre mig lidt over.

Et af de eksempler vi brugte på Strikepoint for nyligt, fra UK, var nogle billeder fra Street View optaget på en parkeringsplads lige udenfor en bøssebar - hvor man tydeligt kunne se flere af nummerpladerne. Der er intet ulovligt ved at gå på bøssebar, men jeg er sikker på at mange af mændende ikke er vilde mned at konerne derhjemme nu kan se det (ingen siger i øvrigt at disse mænd faktisk VAR inde på bøssebaren, men hvordan forklarer man lige konen det, når nu de kan se bilen?). I værste fald kan det føre til en skilsmisse, når de finder ud af mandens trang til andre mænd - til stor skade for dem begge og ikke mindst deres børn.

Et andet eksempel jeg selv har brugt kom fra en ældre mand i forbindelse med at der blev indført overvågning på Hovedbanegården. Han plejer at hente sit lille barnebarn der - en dreng på omkring 10 år, og når de mødtes gav han ham et stort knus og et kys, sådan som gode bedsteforældre bør. Det har børnebørn krav på. Men nu overvejede han at stoppe med det, fordi at en eller anden emsig betjent, der sidder og kigger overvågningsfilm igennem kunne tro at det var en pædofil. Og alene det at blive anholdt og afhørt for den slags må i sandhed være en modbydelig oplevelse. Så nu får hans barnebarn ikke det krælige knus han sgu har ret til!

Og der er masser af andre eksempler af den slags. Faktumn er, at folk ændrer adfærd - og sjældent til det bedre, når de ved at der er risiko for at de overvåges. Og så er det i øvrigt ligegyldigt om det sker på video eller still billeder. Det sidste kan faktisk nogle gange være værre, fordi man ikke får hele historien - men kun en bid af den, og må gætte sig til resten.

I forhold til økonomien kan du læse Googles offentligt tilgængelige regnskaber. Jeg kunne kun finde en omtale af deres regnskab fra 2007 - men princippet er det samme for de følgende år. Den kan du se her: http://standoutmedia.dk/google-henter-halv-milliard-i-danmark.html

Som du kan se er Googles omsætning i Danmark i 2007 blot 27 millioner, med et overskud før skat på 1,5 millioner. De betaler således mindre skat i Danmark end jeg gør!

Til gengæld trækker de (i 2007) ½ milliard ud af landet, hvilket så påvirker vores betalingsbalance negativt.

Den samlede omsætning i reklamebranchen er ikke synderligt påvirket af Google - de har blot flyttet den, fra danske virksomheder, til nu en Irsk. Så hvis Google ikke var her ville de faktisk være bedre for økonomien - hvis det er den diskussion du vil have. Det er jo netop dette problem, der har gjort at Frankrig nu vil kræve en særlig skat af Google, hvis de fortsat vil operere der. Jeg synes godt man kunne overveje det samme her i Danmark.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

LANG skoledag (lyder faktisk en smule kedeligt, når du skriver det sådan...)

Jep, 8 timer i skolen hvor der kun er 4,5 times reel undervisning. Hvoraf de 2 er idræt (hvilket jeg kunne have lavet nu) og de 2,5 andre er eksamens prøve (har vi hver torsdag) Og resten skal vi sidde og kigge med korte pauser.

- Ja jeg kunne skrive spalter op og ned om hvor latterlig dårlig folkeskolen er, men lad os tage det i en anden debat Wink

Og alle ulovlige eftersidninger og børn der skal gøre rent på skoler, vel og mærke EFTER skole - fordi skolen vil spare.
- Ja i disse tilfælde er det godt med de gamle paragraffer der sikre mig, så må de andre tage de ulovlige eftersidninger og rengøringen efter skole - Godt jeg ved hvad en advokat er Wink 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Fashion-Seller:

Simon:

Husk at Google skaber vækst i Danmark. 

De betaler deres Europæiske skatter i Irland... Så på den konto skaber de intet...

Og hvis du mener deres site skaber vækst via søgningerne, så gjorde Altavista og Jubii samt til dels Yahoo det samme tidligere. Men derfor behøves lovene vel ik at blive tilpasset alle disse firmaer?

Nej, men de skaber vækst. Jeg vil gerne se Danmark hvis Google ikke havde været der. Så tror jeg faktisk vi havde levet på en helt anden måde. Måske er jeg dum, men det tror jeg virkelig.

Jeg mener bare, det er firkantet ikke at gå i dialog med større virksomheder. De har altså en magt, så kan vi vende den på alle mulige måder.

Men jeg går i seng nu, jeg har en lang dag i skolen i morgen. Tak for en god debat, håber ikke I to blev alt for sure på mig, fordi jeg havde nogen lidt yderliggående holdninger til lovgivningen. Smile

Hvis Google ikke havde været der, så havde der såmænd nok været andre. Problemet med Google er blevet deres størrelse, og det skulle ikke undre mig, hvis de kom i problemer a la Microsoft for deres monopollignende stilling. Den slags forpligter.

Nu er vi her i lille Danmark ikke kendt for at lægge under for de store, eks. EU og Euro m.v., så skulle Google sætte os på lavblus, så fred være med det. Informationssystemet fortsætter alligevel ufortrødent med eller uden Googles hjælp.

Vi må aldrig blive ofre for store virksomheders ageren, men derimod anvende ganske almindelig sund fornuft. De store virksomheder gør intet uden at der er profit i det, så at Google skaber vækst kan udmærket være, men de skaber mere vækst for sig selv.

Jeg er typen der respekterer alle holdninger, og selv om din er, som du selv skriver lidt yderliggående, så argumenterer du godt for din opfattelse.

Med venlig hilsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt - der er ingen grund til at frygte, at Google ville trække sig ud af Danmark - næsten lige meget hvor meget vi presser dem, lægger ekstra skatter på dem osv. Det har sagen i Kina meget tydeligt demonstreret....

Som de fleste sikkert ved, har Google truet med at trække sig ud af Kina fordi de ikke kan lide det den Kinesiske regering pålægger dem. Men det har så ført til, at aktionærerne truer med at anlægge sag mod ledelsen - det er nemlig ulovligt for et børsnoteret selskab, at tage dårlige økonomiske beslutninger blot fordi de bliver tøse-fornærmet, eller vil markere et etisk synspunkt. Etik er ganske enkelt ikke en valid brik i børsspillet!

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)