Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Street View er ulovligt i Danmark

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kun en lille uge efter lanceringen af Google Street View er der i dag dukket en juridisk vurdering op, fra jurister i Journalistforbundet, der slår fast at mange af billederne i Google Street View overtræder straffelovens §264a der forbyder, at fotografere folk på private steder - som f.eks. deres haver.

Overtrædelse straffes med bøde eller fængsel i indtil 6 måneder.

Jeg har skrevet lidt mere om min holding til sagen på min blog: http://www.demib.dk/google-street-view-er-ulovligt-i-danmark-1163.html

Man kan altid diskutere om de love vi har er som de skal være, men sålænge de er der skal de naturligvis overholdes. Også af Google.

Google har ifølge Datatilsynet selv, ikke engang ulejliget sig med at spørge dem inden de gik igang med fotograferingen. Det tyder således på, at Google enten ikke har undersøgt sagerne godt nok selv, eller at de bare er ligeglade med landets love.

Jeg er sikker på vi kommer til at høre meget mere til denne sag i de kommende dage og uger ...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke der sker en skid.
Ingen i toppen af Danmark har nosser til at sige dem imod.

Dbh Martin 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror heller ikke der sker det vilde, Google > Rest  ?:)

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Martin siger, tror jeg heller ikke at Danmark gør en skid. De tør ikke at sige Google imod.

Dbh. Kenneth Hedegaard Olsen

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Imodsætning til andre indlæg så kan jeg ikke forestille mig at google vil modsætte sig regler og love i de forskellige lande.

Men hvis argumenterne er skid og nosser så stritter de helt sikkert imod. Lad os få løftet niveauet.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der er nu et par ledende politikere i Folketinget, der kræver at de relevante myndigheder ser på sagen.

Men faktisk kræver det ikke nogen indsats fra "toppen" at gøre noget ved det - tværtimod, modstanden skal (som også Datatilsynet pointerer) komme nedefra. Det er nemlig kun de folk der finder sig selv på disse billeder, optaget på privat grund, der kan anmelde Google til politiet. Det er der vist allerede nogle der har gjort. Herefter er politiet forpligtet til at undersøge sagen og hvis de finder grundlag for lovovertrædelsen, sende sagen videre til statsadvokaten.

Det ville ikke være første gang det er sket - I husker måske ham den berøvede Guldsmed, der offentliggjorde billeder af tyvene, og efterfølgende fik en dom for det. Der ewr også lignende s ager i forhold til pressen (jeg mener det er dette grundlag som ham juristen fra Journalistforbundet har brugt som grundlag for hans juridiske vurdering).

Så opfordringen fra Datatilsynet er hermed givet videre - finder du dig selv, så anmeld det til politiet! :)

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os da være glade for at verden udvikler sig og ikke sure gamle mænd som kan finde et gammelt paragraf op som blev lavet til at forebygge noget helt andet..

Og der kommer ikke til at ske noget Smile

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

 finder du dig selv, så anmeld det til politiet! :)

Ja, for det bliver vi da alle sammen lykkelige af Wink

 

 

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes det er et fantastisk dejligt værktøj, men må indrømme jeg syntes google på mange områder er gået for langt. De har krydset og overskredet alle de grænser vi i mange år var bange for microsoft ville overskride men aldrig gjorde..

Lige så fantastisk jeg syntes google er, lige så meget skræmmer de mig efterhånden.


Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skal man gå imod udviklingen?

Jeg synes personligt at Google Street view er en virkelig lækker funktion og ser da absolut ingen grund til at den skal fjernes... som de selv siger:

"hvis du vil have fjernet et billede så kontakter du os, og så vil vi indenfor et døgn, ofte blot nogle timer, fjerne billedet".

Hvorfor se så negativt på fremtidens produkter?

Jeg ved godt du siger at det er Datatilsynets opfordring, men det virker som om du er ovenud enig og har gjort det til en mærkesag at få det gjort ulovligt!.... But why?

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)