Først og fremmest vil jeg ønske dig tillykke med din opdatering! Umiddelbart finder jeg din side utrlig smagfuld hvad angår farver, billeder og tekst!
Selve layoutet virker rigtig godt syntes jeg...har dog følgende punkter, som jeg ikke helt forstår:
1) Forside "slideren" virker fint - men rotationstiden virker lidt for hurtig, og burde den ikke være klikbar!?
2) Da du har 5 sek. til at "fange" brugeren på din side, var det så ikke en god ide med lidt flere produkt-tilbud/nyheder, eller evt. lidt tekst-link i din brødtekst på forsiden(intern link building).
3) Mener ikke du benytter dig af optimal URL-titler. ex. din produktkategori (root) er døbt: http://www.copenhagenbath.dk/index.php?n=products. Var det ikke en idé at ændre den til noget i stil med: http://www.copenhagenbath.dk/aktuelle-tilbud-badevaerelsesmobler-italiensk-design ?
Men ellers kanon side - flot layout, gode tekster, god brugerflade
Produkter før forside i navigationen er ikke et problem. Det skal du bare fortsætte med, hvis du har lyst.
Det er også helt rigtigt at have en 301 redirect fra de gamle sider til de nye. Det er best practice og vil mindske de negative effekter af opdateringen af din side.
En oplagt handling, når du sådan har omlagt din shop, er at kaste dig ud i noget linkbuilding. Både for at forøge crawl-hastighed og -dybde fra Google, men også for at mildne de negative effekter, som måtte opstå i kølvandet af din omlægning.
Se, her blev jeg lige lidt nysgerrig, da det ikke er et område, jeg har så meget forstand på.
Jeg troede normalt, at regelmæssig opdatering af ens hjemmeside var en positiv ting - også hvad angår SEO?
Eller menes der med "opdatering" regulære ændringer i allerede eksisterende tekstindhold - og ikke at der er lagt nye tekster ind udover de gamle? Det gør vel en forskel - eller?
Som jeg forstår det, er shoppen blevet omlagt med nye URL'er og det hele. Det er ikke det samme som regelmæssig opdatering og mere indhold, der er en positiv ting.
Ved en komplet omlægning vil man opleve en del skvulpen i søgeresultaterne i Google i en periode, før Google får helt styr på nye og gamle URL'er og værdien af links. Der kan også være en svagt negativ total effekt, da der mistes en smule linkværdi ved en 301 redirect. Derfor skriver jeg om negative effekter.
Det kan selvfølgelig også være, at den nye side er mere SEO-venlig, og nettoresultatet bliver en positiv effekt. Men på den front tager jeg udgangspunkt i en alt-andet-lige betragtning.
Ja det er rigtigt at hele shoppen er omlagt med nye URL’er
og det var lige præcis det jeg blev nervøs over, om det var et problem med
produkter før forside osv. Men det er kanon at høre at jeg er nogenlunde på den
rigtige vej.
Frank har du en ide til hvor længer der vil gå før siderne
er tilbage, indekseret og de har fået omtrent den samme værdi?
Mikkel: Jeg har lige sat rotationstiden op med 1 sec. Og vil
lige hører alle Aminoer’s tilbagemeldingnår jeg har fået rettet de sidste små ting.
Jo hele forside teksten bliver skiftet og vi har også
planlagt at rette den til med interne links.
Jo igen, alt det er ved at blive rettet lige i dette
øjeblik.
Tak begge for jeres indlæg, sætter stor pris på det!