Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der andet jeg kan gøre, når jeg har opdateret min web shop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 09
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

 Jeg har lige opdateret min hjemmeside www.copenhagenbath.dk, og naturligt nok er jeg kommet langt tilbage hos Google.

Jeg har lagt produkt kategorien foran min forside i navigationsbarren, vil det have en negativ indvirkning på Google?

 Hvis I har andre gode forslag til hvad jeg kan gøre for at komme hurtig op igen, hører jeg naturligvis gerne fra jer.

 Jeg har lavet 301 redirect fra de gamle sider til de nye, er det den rigtige måde at gøre det på?

 Kanon glæder mig til jeres kommentar og feedback.

 Morten.

Fra Guangzhou - Kina
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Først og fremmest vil jeg ønske dig tillykke med din opdatering! Umiddelbart finder jeg din side utrlig smagfuld hvad angår farver, billeder og tekst!

Selve layoutet virker rigtig godt syntes jeg...har dog følgende punkter, som jeg ikke helt forstår:

1) Forside "slideren" virker fint - men rotationstiden virker lidt for hurtig, og burde den ikke være klikbar!?

2) Da du har 5 sek. til at "fange" brugeren på din side, var det så ikke en god ide med lidt flere produkt-tilbud/nyheder, eller evt. lidt tekst-link i din brødtekst på forsiden(intern link building).

3) Mener ikke du benytter dig af optimal URL-titler. ex. din produktkategori (root) er døbt: http://www.copenhagenbath.dk/index.php?n=products. Var det ikke en idé at ændre den til noget i stil med: http://www.copenhagenbath.dk/aktuelle-tilbud-badevaerelsesmobler-italiensk-design ?

Men ellers kanon side - flot layout, gode tekster, god brugerfladeSmile

Mvh/ Mikkel Rasmussen

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Produkter før forside i navigationen er ikke et problem. Det skal du bare fortsætte med, hvis du har lyst.

Det er også helt rigtigt at have en 301 redirect fra de gamle sider til de nye. Det er best practice og vil mindske de negative effekter af opdateringen af din side.

En oplagt handling, når du sådan har omlagt din shop, er at kaste dig ud i noget linkbuilding. Både for at forøge crawl-hastighed og -dybde fra Google, men også for at mildne de negative effekter, som måtte opstå i kølvandet af din omlægning.

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Se, her blev jeg lige lidt nysgerrig, da det ikke er et område, jeg har så meget forstand på.

Jeg troede normalt, at regelmæssig opdatering af ens hjemmeside var en positiv ting - også hvad angår SEO?

Eller menes der med "opdatering" regulære ændringer i allerede eksisterende tekstindhold - og ikke at der er lagt nye tekster ind udover de gamle? Det gør vel en forskel - eller?

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår det, er shoppen blevet omlagt med nye URL'er og det hele. Det er ikke det samme som regelmæssig opdatering og mere indhold, der er en positiv ting.

Ved en komplet omlægning vil man opleve en del skvulpen i søgeresultaterne i Google i en periode, før Google får helt styr på nye og gamle URL'er og værdien af links. Der kan også være en svagt negativ total effekt, da der mistes en smule linkværdi ved en 301 redirect. Derfor skriver jeg om negative effekter.

Det kan selvfølgelig også være, at den nye side er mere SEO-venlig, og nettoresultatet bliver en positiv effekt. Men på den front tager jeg udgangspunkt i en alt-andet-lige betragtning.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 11. Feb 09
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel og Frank!

 Mange tak for jeres indlæg og kommentar.

 Ja det er rigtigt at hele shoppen er omlagt med nye URL’er og det var lige præcis det jeg blev nervøs over, om det var et problem med produkter før forside osv. Men det er kanon at høre at jeg er nogenlunde på den rigtige vej.

 Frank har du en ide til hvor længer der vil gå før siderne er tilbage, indekseret og de har fået omtrent den samme værdi?

 Mikkel: Jeg har lige sat rotationstiden op med 1 sec. Og vil lige hører alle Aminoer’s tilbagemelding  når jeg har fået rettet de sidste små ting.

 Jo hele forside teksten bliver skiftet og vi har også planlagt at rette den til med interne links.

 Jo igen, alt det er ved at blive rettet lige i dette øjeblik.

 Tak begge for jeres indlæg, sætter stor pris på det!

 Morten!

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)