Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import broker?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er i øjeblikket bosiddende i Thailand i forbindelse med et studieophold og vil gerne prøve at importere en række produkter til DK, men ønsker ikke at gå igennem processen med at blive registreret som importør hos selskabs- og erhvervsstyrelsen. Derfor tænkte jeg om nogen herinde ved om der findes virksomheder som kan forestå selve importen af en række varer imod et gebyr?

Håber der er nogen der kan hjælpe!

Mange hilsner,

Kristoffer Kjær.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer

Hvilke vare er der tale om?

Bendtsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du ikke moms reg. i Danmark vil du komme til at betale told + 25 % dansk moms af de vare du importere, uanset om du selv står for importen eller om du får et andet firma til det.

 

 

Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 04:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen,

Tak for reply.

Det drejer sig om produkter indenfor boligindretning og design. Jeg har kontakt til et par virksomheder som i øjeblikket ikke har distribution i DK/Norden, med porteføljer som vil være interessante set med vestlige designøjne. 

Mvh Kristoffer.

Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 04:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Tak for reply!

Ok. f.eks. med vare købt til DKR 100,- udenfor EU:

Varens pris DKR 100,-
+ Transport DKR 10,-
+ Told (6,5%) = DKR 110,- x 1,065 = DKR 117,15
+ Importmoms (25 %) = DKR 117,15 x 1,25 = DKR 146,5

Så vil varen koste mig DKR 146,5 før jeg har den i DK og kan sælge den videre? Hvis jeg kan sælge den til DKR 200,- vil det så ikke give mig en fortjeneste på DKR 53,5? Eller er jeg galt afmarceheret?

Mvh Kristoffer.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

kkjaer:

Hej Ravn,

Tak for reply!

Ok. f.eks. med vare købt til DKR 100,- udenfor EU:

Varens pris DKR 100,-
+ Transport DKR 10,-
+ Told (6,5%) = DKR 110,- x 1,065 = DKR 117,15
+ Importmoms (25 %) = DKR 117,15 x 1,25 = DKR 146,5

Så vil varen koste mig DKR 146,5 før jeg har den i DK og kan sælge den videre? Hvis jeg kan sælge den til DKR 200,- vil det så ikke give mig en fortjeneste på DKR 53,5? Eller er jeg galt afmarceheret?

Hej

Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor du mener du kan slippe for at blive moms registreret / import reg i Danmark. Du må jo højest omsætte for 50.000  årligt får du skal registreret.

Dit regne stykke er ikke helt rigtigt for du skal betale salgsmoms af varens pris, hvorimod modregnes importmomssen.

Varens pris DKK 100,-
+ Transport DKK 10,-
+ Told (6,5%) = DKK 110,- x 1,065 = DKK 117,15
+ Importmoms (25 %) =  29,38 DKK (betales ikke)

117,15 DKK er dine samlede udgiftet på varen

Salgsmoms udgør 20% af varens salgspris :     200 DKK - 20 % =  160 DKK  moms er 40 DKK

Din fortjeneste er: 

Slagspris (uden moms) - Indkøbs prisen (uden moms) 

160,00 DKK - 117,15 DKK = 42,85 DKK

Mvh

Ravn

 

 

 

Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor du mener du kan slippe for at blive moms registreret / import reg i Danmark. Du må jo højest omsætte for 50.000  årligt får du skal registreret.

Mange tak for reply! Jeg kan godt se at jeg lige havde fået byttet lidt om på sagerne der :)

Grunden til som udgangspunkt at undgå momsregistrering er at dette er en ide jeg har fået med to af mine medstuderende og at vi i første omgang ikke har midler til at oprette et ApS, og så vidt jeg forstår med et I/S vil komme til at fusionere vores privatøkonomier med virksomhedens. Vi ved endnu ikke om der er et egentligt forretningspotentiale i ideen, og til at afprøve vil vi gerne bruge en import broker af en eller anden art.

Men vi ved ikke meget om det og er meget åbne overfor kommentarer og andre ideer!

Mange tak! 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

kkjaer:

Grunden til som udgangspunkt at undgå momsregistrering er at dette er en ide jeg har fået med to af mine medstuderende og at vi i første omgang ikke har midler til at oprette et ApS, og så vidt jeg forstår med et I/S vil komme til at fusionere vores privatøkonomier med virksomhedens. Vi ved endnu ikke om der er et egentligt forretningspotentiale i ideen, og til at afprøve vil vi gerne bruge en import broker af en eller anden art.

Jeg kan stadig ikke se hvordan du vil komme uden om Dansk moms reg på en lovlig måde?

Men du kunne jo vente til den nye virksomhedslov træder i kraf  for så bliver  anpartskapitaler kun 80.000 DKK  / 3 =  ca 26.500 DKK pr. mand mod den nuværende på  41.600 DKK. pr. mand.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 29. Jan 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvordan er reglerne hvis du registreres som eksportør fra Thailand?

Tilmeldt 29. Jan 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ravn, ved du hvordan reglerne er, hvis Kristoffer registreres som eksportør fra Thailand? 

Jeg er interesseret fordi jeg overvejer at oprette en virksomhed i Hong Kong og sælge til DK.

Maria

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)