Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhedsform skal vi vælge?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Sammen med en kammerat er jeg ved at starte et website op, men er lidt i tvivl om hvilken virksomhedsform vi skal vælge.

Problemet er at min kammerat har mistet sit hus på tvangsauktion og vi er i tvivl om hvilken virksomhedsform vi skal vælge for at beskytte ham fra sine kreditorer fra huset. Vil det være en fordel hvis jeg står for hele virksomheden eller kan vi oprette et I/S, SMBA eller APS og stadig beskytte hans andel fra kreditorerne? Og hvad hvis han på et tidspunkt skulle få en gældssanering? Jeg ved at han specielt har problemer med en af hans kreditorer og frygter at de vil gøre krav på hans andel i vores virksomhed

Vi har også drøftet den mulighed at hans mor stod som ejer af hans andel men da hun er pensionist kan det vel også give problemer mht. hendes pension. 

Håber der er nogen der kan hjælpe os.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

kirawo:

Hej Aminoer

Sammen med en kammerat er jeg ved at starte et website op, men er lidt i tvivl om hvilken virksomhedsform vi skal vælge.

Problemet er at min kammerat har mistet sit hus på tvangsauktion og vi er i tvivl om hvilken virksomhedsform vi skal vælge for at beskytte ham fra sine kreditorer fra huset. Vil det være en fordel hvis jeg står for hele virksomheden eller kan vi oprette et I/S, SMBA eller APS og stadig beskytte hans andel fra kreditorerne? Og hvad hvis han på et tidspunkt skulle få en gældssanering? Jeg ved at han specielt har problemer med en af hans kreditorer og frygter at de vil gøre krav på hans andel i vores virksomhed. 

Vi har også drøftet den mulighed at hans mor stod som ejer af hans andel men da hun er pensionist kan det vel også give problemer mht. hendes pension. 

Håber der er nogen der kan hjælpe os.

 

Hej

Denne situation er velkendt. Jeg anbefaler i kontakter en god advokat, som i forbindelse med stiftelse af et ApS får udarbejdet dels vedtægter og aktionæroverenskomst, som klart beskriver, hvilke forhold er gældende for selskabet, såfremt der vil blive gjort krav gældende mod selskabet for en af anpartshavernes private gæld.

Hermed kan det sikres, at selskabet ikke kan blive genstand for den anførte situation.

Gør jer selv den tjeneste at bruge lidt tid og midler hos en advokat for den helt rigtige rådgivning i denne situation.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)